• Jhd

Spel till flickvän

Vad för spel ska jag köpa till min flickvän? Har ingen aning om vad för typ av spel hon gillar, då hon är inte det "typen" som spelar.

Poängen är ju att få fast henne i spelträsket, då jag själv har ett intresse för spel.

Ni kanske har erfarenheter i samma situation och kan ge några tips?

• Svar på tråden Spel till flickvän
  • Echidna

Själv gillar jag Resident Evil, Silent Hill odyl samt Red Alert Command and Conquer. Gillar strategispel också.

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • Aardy
    Lura in henne på World of Warcraft. Det gjorde min man när jag mobbade honom för att han spelade och berättade vilken nörd han var. Sen blev jag likadan själv. Hoppsan :P
  • parvati
    SailorGirl skrev 2010-05-27 23:02:45 följande:
    Är inte Sims mer för småkids?
    Tror du? Det verkar inte så enligt fl sims-tråden är kanske inte så aktiv men bondespelet på FB gör ju kvinnor galna i att klicka på ladugårdar och vattna åkrar.
  • Aardy

Vad spelar du själv förresten?

• Jhd
    parvati skrev 2010-05-27 23:01:46 följande:
    Sims?
    Jo, det har jag tänkt på. Är dock tveksam, men det beror nog mest på att jag hatar spelet.
    SailorGirl skrev 2010-05-27 23:02:29 följande:
    Little Big Planet.
    Köpte detta spelet för ca. ett år sen. Men sedan dess har det legat inplastad i mitt skåp. Helt möjligt alternativ! Är det lätt att spela och ta till sig, med tanke på att hon mer eller mindre aldrig spelat förr?
    Echidna skrev 2010-05-27 23:02:40 följande:
    Själv gillar jag Resident Evil, Silent Hill odyl samt Red Alert Command and Conquer. Gillar strategispel också.
    Är stort fan av båda serier, och givetvis ett stort plus om hon finner ett intresse för dessa. Går ju att spela som två i RE 5. Men är verkligen ett RE spelen ett bra "första" spel? Kanske är det för komplicerad.
  • Jhd
    Aardy skrev 2010-05-27 23:04:11 följande:
    WoW.... Beror på hur elak jag vill vara :) Har själv fastnad i det spelet, men kommit ur nu. Kanske är det roligare och mer "causalt" att spela med sin flickvän dock.
    Aardy skrev 2010-05-27 23:10:23 följande:
    Vad spelar du själv förresten?
    Allt möjligt, men min favoritserie är helt klart Final Fantasy, eller rollspel allmänt. Så, att få henne intresserad av detta är det "ultimata" (för min del alltså). RE, CoD etc. är även de stora favoriter.
  • Candra

Sims tycker jag inte är för barn.. Jag tycker det är kul i perioder, tröttnar dock snabbt..
    Nu är favoriten red dead redemption, det du! Annars wow, gta, street fighter mfl.. Så bara för att man är tjej betyder det inte att man gillar fjollspel..

Svar på tråden Spel till flickvän