LyckligtSlut skrev 2010-05-27 23:39:37 följande:
Vilka konsoler har ni då? Jag tycker att de flesta tjejer brukar uppskatta Nintendo DS.
Jo, Nintendo DS är nog ett bra val. Dom flesta av mina tjejkompisar har en Nintendo DS. Mario Kart DS, Trauma Center och New Super Mario Bros. gilalr honm nog.
Candra skrev 2010-05-27 23:41:50 följande:
Oblivion och fallout är jättebra spel de också Morrowind var väl det med, under sina glansdagar Såna spel tror jag lätt hon skulle kunna gilla.. Just momentet att göra sin egna unika karaktär brukar tjejer fastna för =P
Jo, Morrowind och Oblivion är riktigt bra, dock lite tröga i början (rädd att hon tröttnar innan hon "upptäcker" spelet). Någon som spelat Fallout 3 och kan jämföra? Samma typ av spel (samma tillverkare) och min favorit av de tre. Spelat i framtiden istället, ödemarker efter en atombomskrig. Sedan finns ju Dragon Origins vilket är den senaste typen, men har aldrig spelat det själv.
Bradbury skrev 2010-05-27 23:48:09 följande:
Det får ju vara rätt så spelarvänligt också om man ska "få fast någon"... Själv har jag alltid spelat och gillat spel av typen "söta djur med coola vapen" typ Ratchet and Clank. Har ni PS3, Wii, XBOX360 eller dator?
Precis, måste vara spelvänliga spel om hon ska komma över sin tröskel.... tror jag. Har PS3, XBOX 360, Nintendo DS och PSP. Har även en hel del retrokonsoler (tycker själv mycket om äldre spel). Ratchet och Clank kan nog vara av intresse. Okami är ett konstverk ja. Ico och Shadow Of The Collosus är dock större konstverk, enligt min åsikt. :)