• Jhd

Spel till flickvän

Vad för spel ska jag köpa till min flickvän? Har ingen aning om vad för typ av spel hon gillar, då hon är inte det "typen" som spelar.

Poängen är ju att få fast henne i spelträsket, då jag själv har ett intresse för spel.

Ni kanske har erfarenheter i samma situation och kan ge några tips?

• Svar på tråden Spel till flickvän
  • Bradbury
    Candra skrev 2010-05-27 23:52:44 följande:
    Ja, gillar du sånt så är det nog perfekt för dig Här har du fanskapet:
    " target="_blank">

Men urk! Verkar ju skittråkigt!
  • Aardy
    Candra skrev 2010-05-27 23:46:42 följande:
    Måste jag ens säga att min sambo har gett upp? Han köpte alla möjliga lull-lull-spel till mig för att få in mig på lite sötare saker :P Allt från little big planet (vilket HAN fastnade i istället) till viva piñata.. Tack, men nej tack, jag föredrar bilar framför godisfyllda rävar som äter upp mina godiskaniner..
    Usch, jag har också Viva Piñata. Dubletter, till och med, men inte blir det roligare för det. Eller ja, det var ju kul några dagar, men jag gillar lååånga spel! Usch vad jag hade abstinens efter Fable tog slut, särskilt eftersom det inte gick att fortsätta spela efter slutscenen.
  • Candra
    Bradbury skrev 2010-05-27 23:55:36 följande:
    Hur kan man INTE gilla RDR? Jag älskar deras dialoger! Allt är så genomtänkt.
  • Soulstar
    Candra skrev 2010-05-27 23:52:44 följande:
    Ja, gillar du sånt så är det nog perfekt för dig Här har du fanskapet:
    " target="_blank">

Näää, det där verkade inte alls som något jag skulle gilla. Det ska helst vara plattformsspel med kluriga uppdrag att lösa, fast helst inte på tid. OCH gulligt! Typ LBP Men gubbarna var söta
  • Candra
    Bradbury skrev 2010-05-27 23:57:19 följande:
    Men urk! Verkar ju skittråkigt!
    Absolut, det är det också.

Det som störde mig mest var nog när man skulle bygga staket tex.. Man fick sätta upp dem bit efter bit, kunde alltså inte "dra ut" dem, utan fick sitta och trycka som om det vore ett jädra pussel.. Dyrt som fan var det också, så man hade ofta bara råd till några bitar staket åt gången, så under tiden hann de flesta äta upp varann..
  • Bradbury
    Candra skrev 2010-05-27 23:59:25 följande:
    Hur kan man INTE gilla RDR? Jag älskar deras dialoger! Allt är så genomtänkt.
    Jo jag vet. Sambon är lyrisk. Men det är något med mig och Westerns. Jag blir arg bara jag ser en scen ur en westernfilm. Hur obegripligt det än låter
    Assassins Creed var apbra däremot! Speciellt tvåan! 
  • Candra
    Aardy skrev 2010-05-27 23:58:39 följande:
    Haha, nej, tyvärr så blir det ju inte det
    Nu har karln insett att det blir så mycket billigare om vi faktiskt gillar samma spel Köpte det nya street fighter för ett tag sen, körde multi =P Skitkul.
    Kanske borde ge fable en ny chans då =P

Jo, heavy rain finns ju också! Det är ett gripande spel om något.
  • Aardy

Alltså... assassins creed.. jag har bara spelat ettan, och det var skitsnyggt och kul. Till en början. Sen var det ju bara att gå till olika städer och göra precis samma jäkla quests som i de andra städerna, fast på annan ort då. Kändes lite som att allt krut gick åt till grafiken där.

• Candra
    Aardy skrev 2010-05-28 00:13:28 följande:
    Alltså... assassins creed.. jag har bara spelat ettan, och det var skitsnyggt och kul. Till en början. Sen var det ju bara att gå till olika städer och göra precis samma jäkla quests som i de andra städerna, fast på annan ort då. Kändes lite som att allt krut gick åt till grafiken där.
    Testa tvåan! Så sjukt mycket bättre!
  • Jhd
    Candra skrev 2010-05-27 23:38:45 följande:
    Är du ute efter multiplayer eller single först och främst?
    Både jag och flickvännen skulle nog uppskatta multiplayer spel. Tyvärr måste man spela online i de flesta bättre spelen (har ingen Wii).
  • Aardy

Kanske får ge det en chans.. håller du med om ettan eller är det bara jag som har problem med det?

• Jhd
    LyckligtSlut skrev 2010-05-27 23:39:37 följande:
    Vilka konsoler har ni då? Jag tycker att de flesta tjejer brukar uppskatta Nintendo DS.
    Jo, Nintendo DS är nog ett bra val. Dom flesta av mina tjejkompisar har en Nintendo DS. Mario Kart DS, Trauma Center och New Super Mario Bros. gilalr honm nog.
    Candra skrev 2010-05-27 23:41:50 följande:
    Oblivion och fallout är jättebra spel de också Morrowind var väl det med, under sina glansdagar Såna spel tror jag lätt hon skulle kunna gilla.. Just momentet att göra sin egna unika karaktär brukar tjejer fastna för =P
    Jo, Morrowind och Oblivion är riktigt bra, dock lite tröga i början (rädd att hon tröttnar innan hon "upptäcker" spelet). Någon som spelat Fallout 3 och kan jämföra? Samma typ av spel (samma tillverkare) och min favorit av de tre. Spelat i framtiden istället, ödemarker efter en atombomskrig. Sedan finns ju Dragon Origins vilket är den senaste typen, men har aldrig spelat det själv.
    Bradbury skrev 2010-05-27 23:48:09 följande:
    Det får ju vara rätt så spelarvänligt också om man ska "få fast någon"... Själv har jag alltid spelat och gillat spel av typen "söta djur med coola vapen" typ Ratchet and Clank. Har ni PS3, Wii, XBOX360 eller dator?
    Precis, måste vara spelvänliga spel om hon ska komma över sin tröskel.... tror jag. Har PS3, XBOX 360, Nintendo DS och PSP. Har även en hel del retrokonsoler (tycker själv mycket om äldre spel). Ratchet och Clank kan nog vara av intresse. Okami är ett konstverk ja. Ico och Shadow Of The Collosus är dock större konstverk, enligt min åsikt. :)
  • Jhd

Sammanfattning

Dessa är för tillfället de aktuella spelen

Little Big Planet
    Ratchet and Clank
    New Super Mario Bros.
    Fable 2
    Trauma Center
    Final Fantasy
    Call Of Duty

Saken är ju det att alla ovanstående spel är "måste ha" spel. Problemet är dock att hitta ett bra startskott för att hon ska ta sig över sin tröskel. Risken finns ju att hon fastar/tröttnat på "fel" spel och lägger ner sin projekt, trots att hon kanske gillar spel egentligen. Därför är det nog säkrast att sätta fokus på spelvänliga spel, Oblivion m.m är ju sjukt bra, men kanske för komplicerat, vad tror ni?

Fick också höra att hon spelade nes under sin barndom och uttryckte det ungerfär såhär "ett av det roligaste, om inte det roligaste under min barndomstid. SPrang iväg till min kompis efter skolan för att kunna spela." Så helt grön är hon tydligen inte.

• Candra

Var fallout 3 jag syftade på.

Men om ni har ps3 så finns det ju massor av multiplayerspel? Även till 360. Vi har båda, och vi har en massa multi.. Men det hänger ju dock på vad hon gillar.. Hon skulle inte kunna gilla bil/mc-spel? Kan vara en lätt början.

• Aardy

Älskade hon NES så tycker jag du ska köra på någon form av plattformsspel för att ha något som känns lite bekant och kanske triggar nån nostalgisk spelnerv någonstans.

• Anton Chigurh

Pallar inte gå igenom tråden, men iaf, Plants vs Zombies är skitkul. Ett Popcap spel. Till PC.

Don't run, you'll only die tired - US Sniper Team.
  • Aardy

Hur gick det med spelletandet? Är hon en inbiten gamer än?

Svar på tråden Spel till flickvän