• Jhd

Spel till flickvän

Vad för spel ska jag köpa till min flickvän? Har ingen aning om vad för typ av spel hon gillar, då hon är inte det "typen" som spelar.

Poängen är ju att få fast henne i spelträsket, då jag själv har ett intresse för spel.

Ni kanske har erfarenheter i samma situation och kan ge några tips?

• Svar på tråden Spel till flickvän
  • alem

jhd: hon vill inte pröva FF då?
    Jag älskar de spelen! Spec 7 {#lang_emotions_heart} hehe
    Ett rollspel som är väldigt "flickit" av sig är Eternal sonata

(¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)
  • Aardy

Jag älskar Fable.. fast det räcker ju inte lika länge som WoW :) och du kanske har Playstation med tanke på little big planet?

När det gäller WoW så har både jag och min man tappat intresset för det nu, men vi hade jäkligt kul där ett tag när vi spelade mycket tillsammans och härjade i Karazhan. Är inte så imponerad av WotLK..
  • Anastasia81

Gta spelen gillar jag. Hitman är också bra. 

Final fantasy ( tycker att nian är bäst)
    Fable 2
    Oblivion (mitt favorit spel)
    Sims
    Zelda
  • Candra
    Aardy skrev 2010-05-27 23:21:02 följande:
    Jag älskar Fable.. fast det räcker ju inte lika länge som WoW :) och du kanske har Playstation med tanke på little big planet? När det gäller WoW så har både jag och min man tappat intresset för det nu, men vi hade jäkligt kul där ett tag när vi spelade mycket tillsammans och härjade i Karazhan. Är inte så imponerad av WotLK..
    Fable 2?

Hahaha, jag började spela det när jag var gravid.. Grejen är bara att jag var så illamående och spydde konstant, att jag nu i efterhand inte kan spela klart det! Jag blir illamående bara jag ser det! Sjukt det där med hur associationer fungerar
  • Stårschan

Hm. Tänk efter noga först, så att hon inte tar illa upp. Om hon är NOLL intresserad av spel så kanske hon ser det mer som att du ger henne en present du själv vill ha, snarare än något du vill ge henne för att göra henne glad. Men du har kanske fler seriösa presenter på G?

I think we've finally reached the point in our society where 'celebrity' just means 'mammal'.
  • Jhd
    Candra skrev 2010-05-27 23:17:32 följande:
    Sims tycker jag inte är för barn.. Jag tycker det är kul i perioder, tröttnar dock snabbt.. Nu är favoriten red dead redemption, det du! Annars wow, gta, street fighter mfl.. Så bara för att man är tjej betyder det inte att man gillar fjollspel..
    Red dead redemption låter intressant. Om jag inte har helt fel så släpptes det nyligen.
    Street Fighter. :) Är ett stort fan av det, men är lite tveksam om hon gillar det. SF tillhör de mer avancerade fightingspelen ocjh krävs att man lägger ett par timmar för att var någorlunda iaf.
    alem skrev 2010-05-27 23:18:15 följande:
    jhd: hon vill inte pröva FF då? Jag älskar de spelen! Spec 7  hehe Ett rollspel som är väldigt "flickit" av sig är Eternal sonata
    Det vet jag inte. :) Hon har väl hört talas om FF men aldrig spelat det. Får helt klart testa, men vet inte vilken del dock. Kanske 13? Ja, sjuan är riktigt bra, men nian är min favorit. :) Sexan är också det riktigt bra. Eternal Sonata har jag, och värt en tanke iaf. Grafiken kan ju tilltala vem som helst.
  • Soulstar

Little Big Planet alla gånger! Det roligaste med det spelet är att man kan spela tillsammans, båda två och hjälpas åt och klura ut hur man ska göra. Som fru till en spelande karl kan jag lugnt säga att det var med LBP som jag insåg hur kul det kan vara att spela! Ett extra plus är ju att man kan designa sin egen lilla söta sackboy/sackgirl och klä ut den och fixa med öron och hår och kläder och allt möjligt. Min har kaninöron, dreadlocks, cheerleader outfit och vampyrtänder - bara för att det går

Så om hon är kreativ och gillar gulligt: LBP! Min man och jag har många timmar av gemensamt spelande bakom oss med det spelet Lycka till att väcka speldjävulen i henne

• Soulstar
    Soulstar skrev 2010-05-27 23:31:58 följande:
    Little Big Planet alla gånger! Det roligaste med det spelet är att man kan spela tillsammans, båda två och hjälpas åt och klura ut hur man ska göra. Som fru till en spelande karl kan jag lugnt säga att det var med LBP som jag insåg hur kul det kan vara att spela! Ett extra plus är ju att man kan designa sin egen lilla söta sackboy/sackgirl och klä ut den och fixa med öron och hår och kläder och allt möjligt. Min har kaninöron, dreadlocks, cheerleader outfit och vampyrtänder - bara för att det går Så om hon är kreativ och gillar gulligt: LBP! Min man och jag har många timmar av gemensamt spelande bakom oss med det spelet Lycka till att väcka speldjävulen i henne
    Sen som ngn annan sa: bara för att man är tjej BEHÖVER man inte gilla gulligt och puttinuttigt. Jag bara råkar göra det själv
  • Jhd
    Aardy skrev 2010-05-27 23:21:02 följande:
    Jag älskar Fable.. fast det räcker ju inte lika länge som WoW :) och du kanske har Playstation med tanke på little big planet? När det gäller WoW så har både jag och min man tappat intresset för det nu, men vi hade jäkligt kul där ett tag när vi spelade mycket tillsammans och härjade i Karazhan. Är inte så imponerad av WotLK..
    Jo, Fable är riktigt bra. Men tyvärr ett riktigt kort spel (synd med tanke på hur bra det är). Glömde lista vad för konsoler jag har: Playstation 3 Nintendo DS PSP Xbox 360 Har även ett antal retrokonsoler (har en förkärlek till äldre spel). Kanske det kan funka?
    Anastasia81 skrev 2010-05-27 23:24:00 följande:
    Gta spelen gillar jag. Hitman är också bra.  Final fantasy ( tycker att nian är bäst) Fable 2 Oblivion (mitt favorit spel) Sims Zelda
    Olivion/Morrowind/ Fallout 3 (alla av samma typ av spel) är ett alternativ, men lite tveksam. Mest för att min brosa spelade det, fattade ingenting och la ner det
    Stårschan skrev 2010-05-27 23:26:30 följande:
    Hm. Tänk efter noga först, så att hon inte tar illa upp. Om hon är NOLL intresserad av spel så kanske hon ser det mer som att du ger henne en present du själv vill ha, snarare än något du vill ge henne för att göra henne glad. Men du har kanske fler seriösa presenter på G?
    Det är hennes önskemål att hitta ett spelintresse då jag själv spelar. Annars skulle jag aldrig "tvingat" henne att spela. :)
  • Candra
    Jhd skrev 2010-05-27 23:29:00 följande:
    Japp, det kom ut i fredags.
    Är som GTA 4, men i westernmiljö. Hästjakter istället för biljakter osv.. Utspelar sig i början av 1900-talet.
    Street Fighter är min favorit när det gäller såna typer av spel, men annars kanske dead or alive skulle passa henne bättre?
    Andra favoriter är assassin's creed, halo 3 och bioshock.. Och diverse bilspel..

Är du ute efter multiplayer eller single först och främst?
Svar på tråden Spel till flickvän