• Anonym (Respekt)

Runka till porr

Hallå alla män och killar!!

Om ni lever i en relation och NI VET att eran kvinna blir illa berörd när ni sitter och runkar till porr!
    VAD är det som gör att ni ändå väljer att göra det bakom ryggen på henne fastän ni vet att ni sårar henne?
    Går det inte att runka UTAN att titta på porr?
    Vad är det som gör att ni blir så kåta av att se på porrfilm?
    Vilken typ av porrfilmer runkar ni helst till?
    När ni får orgasm får ni det då "tillsammans" med någon kvinna i filmen?
    Slutar ni titta på porrfilmen direkt efter att ni har sprutat?
    Går det att vänja sig av med att se på porrfilm om ni har gjort det större delen av ert liv?
    Hur ofta runkar ni till porrfilmer?
  • Svar på tråden Runka till porr
  • Anonym (forskarassistent)

Om en man säger att han inte konsumerar porr så är det en 97%-ig risk att han ljuger. Ungefär 99.8% av män i åldern 15-60 år har tittat på porr och ungefär 97% gör det åtminstonde varje halvår. När det gäller mer högfrekvent porrtittande så är det "bara" 65% av alla män i samma åldersgrupp som tittar på porr varje månad och inte ens hälften varje vecka.

87% av männen med en kvinna som partner hade ljugit för sin partner om sin porrkonsumtion (ej att beblanda med min första mening om män som förnekar konsumtion all-in-all) medan bara 13% av män som har män som partner har gjort det.

Jag har aldrig hört någon man säga att de tittar på porr för att de inte är attraherade av sin kvinna.

Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag har hört män säga att de är mindre attraherade av sin kvinna för att hon ber dem inte titta på porr.

Vilket jag helt och hållet håller med om är grymt avtändande.

• Anonym (Mynona)
    Anonym (ok) skrev 2010-06-01 21:59:31 följande:
    Folk snackar om att killar ser på porr för att de bryr sig mer visuellt, bla bla.. Men varför väntar de bara inte tills frugan kommer hem och tittar på henne under samlag ist???
    Därför att onani fyller annan funktion i ett förhållande än sex med sin partner. Därför att onani inte kräver samma engagemang och ork, man kan vara för trött för sex med sin partner men ändå ha ork för onani.  Onani kan används för att slappna av fort, dra ned stress nivåer etc.
  • Anonym (Respekt)

Är det avtändande för en man att kvinnan ber dem sluta titta på porr?

• worker

Jag kan förstå dig TS. Att sitta och runka till porr är inte det manligaste man kan syssla med. Tror inte det är någon tjej som egentligen gillar det, mer står ut med det. Så jag tycker bara det är bra om en tjej står för vad hon verkligen känner i den frågan. Det är bara ärligt. Och jag tror porren är ett seriöst problem i många förhållanden. Tror att många killar också har mycket att tjäna på att ifrågasätta sin porrkonsumtion. Jag är absolut inte emot porr, det kan va underbart tändande för stunden, men i längden är nyttan begränsad. Det finns en hel generation med porrskadade och samtidigt porrkastrerade män där ute, tycker det borde va fler tjejer som reagerar.

• Anonym (ok)

Jag kan tänka mig att forsknings assistentens statistik stämmer. Men oj vad jag skrattar åt hans manliga enkelriktade tänkande. Och oj vad det är avtändande (och allt för vanligt) med män Ttänker så.. . Mynoa, det är en "ursäkt" jag godkänner. Men allt skit snack om att män är mer visuella än kvinnorfår mig att rysa

• Anonym (Respekt)

Är du verklig WORKER??

Trodde inte att det fanns så underbara män kvar på denna jord!!
    Tack för din KLOKA och verkligt SANNA ord!!
    Stor underbar varm kram till dig!!!
  • Anonym (Respekt)

WORKER!!!

Jag skulle mer än gärna fortsätta "prata" med dig på MSN om detta vid tillfälle!
  • Anonym (Tjej)
    worker skrev 2010-06-01 22:24:02 följande:
    Jag kan förstå dig TS. Att sitta och runka till porr är inte det manligaste man kan syssla med. Tror inte det är någon tjej som egentligen gillar det, mer står ut med det. Så jag tycker bara det är bra om en tjej står för vad hon verkligen känner i den frågan. Det är bara ärligt. Och jag tror porren är ett seriöst problem i många förhållanden. Tror att många killar också har mycket att tjäna på att ifrågasätta sin porrkonsumtion. Jag är absolut inte emot porr, det kan va underbart tändande för stunden, men i längden är nyttan begränsad. Det finns en hel generation med porrskadade och samtidigt porrkastrerade män där ute, tycker det borde va fler tjejer som reagerar.

Jag tycker att det är grymt tändande att min man runkar till porr. Jag känner mig inte det minsta hotad av hans porrkonsumtion. Jag själv tittar också på porr, ibland ensam och ibland tillsammans med min man. För oss kan det ibland fungera som förspel. Eller som ett sätt att visualisera våra fantasier för varandra. Det fungerar som en extra krydda till sexlivet.

Men jag håller med dig om att det säkert kan vara ett problem i många förhållanden också. Alla är olika och gillar olika saker. Men fler kanske borde prata öppet om sina känslor runt porr istället för att smyga och gå bakom ryggen på varandra.

• worker

TS, visst kan vi det, skicka ett PM så får du min adress. Tack själv.

Svar på tråden Runka till porr