• Anonym (Respekt)

Runka till porr

Hallå alla män och killar!!

Om ni lever i en relation och NI VET att eran kvinna blir illa berörd när ni sitter och runkar till porr!
    VAD är det som gör att ni ändå väljer att göra det bakom ryggen på henne fastän ni vet att ni sårar henne?
    Går det inte att runka UTAN att titta på porr?
    Vad är det som gör att ni blir så kåta av att se på porrfilm?
    Vilken typ av porrfilmer runkar ni helst till?
    När ni får orgasm får ni det då "tillsammans" med någon kvinna i filmen?
    Slutar ni titta på porrfilmen direkt efter att ni har sprutat?
    Går det att vänja sig av med att se på porrfilm om ni har gjort det större delen av ert liv?
    Hur ofta runkar ni till porrfilmer?
  • Svar på tråden Runka till porr
  • Anonym (Tjej)
    worker skrev 2010-06-09 13:59:54 följande:
    Visst är det en generalisering men tänk efter om det inte stämmer då. Det handlar ju om när din man runkar till porr när du inte är med. Om han nu gör det, jag känner ju inte till hur det är i just ditt fall. Men då sitter han ju och fantiserar om att knulla de som är med i filmen, vilket killar gör när de tittar på porr. Är det något som du verkligen känner att du tycker om?
    Ytterligare en genaralisering. Hur kan du veta hur alla andra människor tänker eller känner? Är det så säkert att alla killar som tittar på porr fantiserar om att knulla personen i filmen? I så fall skulle väl det samma gälla för tjejer också? Och jag kan säga att jag för min del inte fantiserar om att knulla med någon jag ser i en porrfilm. Mitt porrtittande ligger på ett annat plan. Sen kan jag självklart inte veta med säkerhet hur min man ser på det hela och hur han fantiserar. Men hans fantasier är hans och ingenting som jag vill styra eller begränsa. Det händer att jag fantiserar om sex med personer jag känner. Det betyder inte att jag i verkligheten skulle vilja ha sex med någon annan än min man. Och det samma gäller för honom. Om han fantiserar om personer vi känner eller om han fantiserar om personerna i porrfilmer stör inte mig det minsta. Jag kan skilja på fantasi och verklighet och jag vet att det är mig han väljer i verkligheten.
  • Anonym (Respekt2)

Tänk er alla författare som skriver böcker där folk blir kära, åtrår varandra eller till och med har sex. De har ju faktiskt hittat på de här sakerna i sin huvuden. De har fantiserat fram personerna och handlingen. Kan man tänka sig att de då föredrar en del personer eller handlingar i sina böcker framför sin partner bara för att de faktiskt är deras fantasier? Kan verka långsökt för en deckare men om vi tänker oss en bok med ett positivt relationstema. En kvinnlig författare kan kanske ha en figur i sin berättelse som är lång, slank, vacker och tar den kvinnliga huvudpersonen med storm. Den kvinnliga huvudpersonen ser ut ungefär som författarinnan själv. I verkligheten är författarinnan gift med en kort och lite knubbig man. Ska han ta illa upp?

• worker

Jag menar inte att tjejer borde ta illa upp för att killar runkar till porr därför att de då fantiserar om någon annan. Det är upp till var och en att reagera som de känner för. Men jag har svårt att tro att särskilt många verkligen tycker om att deras kille dreglar över en massa tjejer på film när de inte är med. Accepterar är en sak, tycker om är en annan.

• worker
    Anonym (Tjej) skrev 2010-06-10 11:14:32 följande:
    Ytterligare en genaralisering. Hur kan du veta hur alla andra människor tänker eller känner? Är det så säkert att alla killar som tittar på porr fantiserar om att knulla personen i filmen? I så fall skulle väl det samma gälla för tjejer också? Och jag kan säga att jag för min del inte fantiserar om att knulla med någon jag ser i en porrfilm. Mitt porrtittande ligger på ett annat plan. Sen kan jag självklart inte veta med säkerhet hur min man ser på det hela och hur han fantiserar. Men hans fantasier är hans och ingenting som jag vill styra eller begränsa. Det händer att jag fantiserar om sex med personer jag känner. Det betyder inte att jag i verkligheten skulle vilja ha sex med någon annan än min man. Och det samma gäller för honom. Om han fantiserar om personer vi känner eller om han fantiserar om personerna i porrfilmer stör inte mig det minsta. Jag kan skilja på fantasi och verklighet och jag vet att det är mig han väljer i verkligheten.
    Haha och hur kan du då veta vad din man innerst inne känner och tänker? Om han hade chansen att ha sex med såna tjejer som han runkar till utan att du fick reda på det och det serverades på ett fat så skulle han nog ta den tror jag. Han skulle iallafall vilja så det sjunger om det. Sen kanske feghet eller långsiktigt tänkande kan få honom att avstå. Hur som helst, han kollar på porr för att han tycker om att kåta upp sig på andra tjejer än dig.
  • Anonym (Nelly)

Har aldrig haft problem med att killen tittar på porr, ibland gör vi det tillsammans oxå. Har aldrig varit blyga mot varandra och pratar öppet om allt. Vårat Sexlivet har alltid varit på top! Minst 2 gånger om dagen eller mer i 7års tid om vi fått chansen. Han behöver inte be mig om lov för att runka haha eller vad han runkar till^^

• Anonym (Preggo dp!)

Casting och tryouts är fina grejer! Men det finns väldigt mycket intressant att se.
    Dp med gravida kvinnor är också en favvo men väldigt svårt att hitta dessvärre
    Det vore inte så dumt att få prova på. mmmm.....

• Anonym (Tjej)
    worker skrev 2010-06-10 13:06:16 följande:
    Haha och hur kan du då veta vad din man innerst inne känner och tänker? Om han hade chansen att ha sex med såna tjejer som han runkar till utan att du fick reda på det och det serverades på ett fat så skulle han nog ta den tror jag. Han skulle iallafall vilja så det sjunger om det. Sen kanske feghet eller långsiktigt tänkande kan få honom att avstå. Hur som helst, han kollar på porr för att han tycker om att kåta upp sig på andra tjejer än dig.

Ouch! Det var ord och inga visor! Jag kan inte låta bli att undra varför du verkar känna dig så hotad av att det finns tjejer som har en avslappnad inställning till porr. Jag får intrycket av att du kan tänka dig att kasta ur dig nästan vad som helst för att lyckas bevisa att jag innerst inne är den där osäkra tjejen som tar illa upp av att min man tittar på porr, och att min man är en kåtgalning som vill sätta på alla han möter. På det sättet presenterar du en väldigt sorglig syn på både män och kvinnor. Och en syn som tack och lov ligger långt från den jag upplever både i mitt eget förhållande och bland mina vänner och familj.

Jag har aldrig påstått mig veta vad min man innerst inne tänker eller känner. Jag har bara sagt att jag inte känner mig hotad av hans fantasier eller porrkonsumtion. Sen undrar jag lite över vad du menar med "såna tjejer". Vad är det som säger att jag inte är en "sån tjej"? Jag kan inte se något speciellt exotiskt med porrtjejer. Det är bara tjejer som knullar helt enkelt. Men det kanske är däri det ligger? Att vi ser så olika på skillnaden mellan porrtjejer och "vanliga" tjejer. För om man ser vanliga tjejer som osäkra, lite trista, osexuella varelser som vill kontrollera sina män kan jag också förstå om porrtjejer verkar lockande.

Hur som helst tycker jag att du är hemskt oförskämd och går över gränsen i ditt inlägg. Huruvida min man skulle bedra mig eller inte har ingenting med hans porrkonsumtion att göra. Och att kasta ur sig påståenden i form av att han skulle avstå något sånt av feghet är rakt av kränkande mot honom. Jag tycker att diskussionen har spårat ur från din sida. Jag tycker att jag har gjort mitt bästa för att förklara min inställning för dig och alla andra som är intresserade av att läsa. Det du skriver är däremot irrelevant, ohyfsat och pinsamt!

• Trynträ
    worker skrev 2010-06-10 13:06:16 följande:
    Kul att ha den synen på sin partner. Varför tro att alla killar är svin bara de får chansen? Alla killar tänker inte som du bara för att du skulle kasta dig över första bästa snygga tjej om tillfälle ges. Gör man det så lär man knappast behöva porrfilm heller för då kan man ju leva ut det i verkligheten istället.

Å du har fortfarande inte svarat på min fråga om dildosar.
  • AAlexander01
    Anonym (Respekt) skrev 2010-06-01 20:04:59 följande:
    Hallå alla män och killar!!
    Om ni lever i en relation och NI VET att eran kvinna blir illa berörd när ni sitter och runkar till porr!
    VAD är det som gör att ni ändå väljer att göra det bakom ryggen på henne fastän ni vet att ni sårar henne?
    -Jag gillar att se porr och jag gör det när hon inte är hemma pga att hon ogillar det. Att hon inte gillar att jag gör det är inte mitt problem. Jag vill göra det! Det berikar mitt liv.
    Går det inte att runka UTAN att titta på porr?
    -Jo  naturligtvis, men upplevelsen förstärks markant av att se porr.
    Vad är det som gör att ni blir så kåta av att se på porrfilm?
    -Pga att jag blir kåt av att se andra människor i olika sexuella situationer
    Vilken typ av porrfilmer runkar ni helst till?
    -Det varierar men gruppsex med dp är en favorit.
    När ni får orgasm får ni det då "tillsammans" med någon kvinna i filmen?
    -Ja,  men det finns ju ingen kärlek eller själsligt utbyte överhuvudtaget, så det går inte att jämföra. Jämför när du själv onanerar med när du har sex med någon du verkligen älskar. Eller prova att titta på porr och onanera några ggr så kanske du förstår mer.
    Slutar ni titta på porrfilmen direkt efter att ni har sprutat?
    -Ja, då är det intressant längre.
    Går det att vänja sig av med att se på porrfilm om ni har gjort det större delen av ert liv?
    -Nej, jag skulle nog  kunna hålla upp men börja igen efter en tid.
    Hur ofta runkar ni till porrfilmer?
    -Är jag singel så blir det nästan varje dag annars blir det sporadiskt. När det är läge, helt enkelt.

-Med mitt ex kunde jag hämta  hem klipp som jag trodde att hon skulle gilla och så tittade vi tillsammans.
    Det var ett väldigt bra förspel.. Ibland så ville hon att jag skulle titta på filmen när vi knullade och då fantiserade hon  att jag knullade en av tjejerna i sexscenen  och hon frågade om jag tyckte hon hade skön fitta osv. Det blev alltså som ett gruppsex. Det var ju lite mysigt...
    .
    Vad ger henne rätten att förbjuda porrtittande om jag får ut något av det?
  • worker
    Anonym (Tjej) skrev 2010-06-10 14:45:46 följande:

Ouch! Det var ord och inga visor! ...

Du läser saker mellan raderna som inte finns där. Jag har ingenting emot kvinnor som har en avslappnad inställning till porr. Jag tror det är gott om tjejer som inte känner sig hotade av sina mäns porrkonsumtion och det är bara bra. Samtidigt tycker jag att fler tjejer borde reagera. Inte utav svartsjuka utan av andra anledningar. För killens skull, för förhållandets skull. Tror porrkonsumtionen är ganska stor bland många killar i förhållanden och att det har negativa effekter. 

Jag tror du vet vad jag menar med "såna tjejer" eller tycker du porren representerar ett kvinnligt genomsnitt vad gäller utseende och att anspela på sex? Och även om du är snygg själv så tror jag inte det är så relevant för porren representerar en variation som ingen kvinna kan konkurera med. Om din kille är feg har jag ingen aning om. Använde honom som ett exempel på hur jag tror i stort sett alla killar fungerar och tog upp feghet som en möjlig anledning bland andra till varför en kille skulle avstå sex i den situationen jag beskrev.
  • worker
    Trynträ skrev 2010-06-10 15:10:02 följande:
    Kul att ha den synen på sin partner. Varför tro att alla killar är svin bara de får chansen? Alla killar tänker inte som du bara för att du skulle kasta dig över första bästa snygga tjej om tillfälle ges. Gör man det så lär man knappast behöva porrfilm heller för då kan man ju leva ut det i verkligheten istället.

Å du har fortfarande inte svarat på min fråga om dildosar.
    Varför får du det till att alla killar är svin bara de får chansen? Det finns säkert killar som skulle kunna avstå att knulla snygga tjejer om de fick chansen utan att bli upptäckta därför att de väger fördelar mot nackdelar eller är sjukt nykära men nog fan skulle de vilja.

Vad gäller dildosar beror det väl på relationen i övrigt, hur trygg man är med sin tjej och om man har nåt peniskomplex. Varierar nog från kille till kille.
  • Trynträ
    worker skrev 2010-06-10 15:59:51 följande:
    Varför får du det till att alla killar är svin bara de får chansen? Det finns säkert killar som skulle kunna avstå att knulla snygga tjejer om de fick chansen utan att bli upptäckta därför att de väger fördelar mot nackdelar eller är sjukt nykära men nog fan skulle de vilja.

Vad gäller dildosar beror det väl på relationen i övrigt, hur trygg man är med sin tjej och om man har nåt peniskomplex. Varierar nog från kille till kille.
    Du skrev "Om han hade chansen att ha sex med såna tjejer som han runkar till utan att du fick reda på det och det serverades på ett fat så skulle han nog ta den tror jag. Han skulle iallafall vilja så det sjunger om det." Det tolkade som att alla killar som kollar på porrfilm vill sätta på den typen av tjejer i verkligheten och det tror jag verkligen inte.

Angående dildosarna är det ju samma grej med porr. Det beror på relationen i övrigt. Alltså borde dildosar vara att jämställa med om partnern kollar på porr.
  • Anonym (Tjej)
    worker skrev 2010-06-10 15:54:15 följande:
    Du läser saker mellan raderna som inte finns där. Jag har ingenting emot kvinnor som har en avslappnad inställning till porr. Jag tror det är gott om tjejer som inte känner sig hotade av sina mäns porrkonsumtion och det är bara bra. Samtidigt tycker jag att fler tjejer borde reagera. Inte utav svartsjuka utan av andra anledningar. För killens skull, för förhållandets skull. Tror porrkonsumtionen är ganska stor bland många killar i förhållanden och att det har negativa effekter. 

Jag tror du vet vad jag menar med "såna tjejer" eller tycker du porren representerar ett kvinnligt genomsnitt vad gäller utseende och att anspela på sex? Och även om du är snygg själv så tror jag inte det är så relevant för porren representerar en variation som ingen kvinna kan konkurera med. Om din kille är feg har jag ingen aning om. Använde honom som ett exempel på hur jag tror i stort sett alla killar fungerar och tog upp feghet som en möjlig anledning bland andra till varför en kille skulle avstå sex i den situationen jag beskrev.

Det är möjligt att jag missförstår dig. Det är också därför jag säger att det är min tolkning av dina inlägg. Jag står fast vid att du var oförskämd i ditt förra inlägg. Om det var din avsikt eller ej vet jag inte. Men avsaknaden av nyanser och tonfall gör alltid den här typen av kommunikation lite svårare än öga mot öga, och det kräver desto större tydlighet för att undvika missförstånd.

Jag tycker också att det blir väldigt fel när du refererar till "alla" eller "inga". Testa att bara utgå ifrån dig själv istället och sluta antyda att du sitter inne med någon sanning. Alla människor är olika. Och att ta till faktiska människor som du inte känner för att exemplifiera blir ännu mer fel och oförskämt. Du kan inte föra någon annans talan utan att veta vad personen i fråga tycker.

Om porrkonsumtionen får en negativ effekt på förhållandet håller jag med dig om att man bör reagera. Oavsett om det är killen eller tjejen som är den som konsumerar. Det är väl inget konstigt med det? SKulle min man börja titta på porr på ett sätt som påverkade oss eller honom negativt skulle jag så klart prata med honom om det. Likväl som jag skulle prata med honom om han började dricka för mycket, träna för ofta eller helt enkelt sitta och pilla naveln dagarna igenom.

Vad då konkurrera? Det var bland det dummaste jag har hört. Varför i hela friden skulle man känna ett behov av att konkurrera med den variation som du säger att porren representerar? Ska man se det så kan man ju inte konkurrera med variationen av utseenden någonstans. Risken finns ju att min man ser någon han tycker är snygg både på krogen eller i mataffären. Du fortsätter ju bara utgå ifrån att alla tjejer är osäkra och att alla killar är beredda att hoppa i säng med första bästa tjej som är villig, men att de kan avstå p.g.a. feghet, långsiktigt tänkande etc. Har du inte missat att många killar faktiskt inte alls är intresserade av andra när de lever i ett förhållande? Porrtittande eller ej så kan man inte utgå ifrån att alla killar skulle vilja knulla med någon annan än sin partner. Jag tycker att Mr Klister beskrivit skillnaden mellan fantasi och verklighet på ett mycket bra sätt i inlägg #60.  Och min erfarenhet är att verkligheten oftast slår fantasier med hästlängder. Så ska man prata om konkurrens är det nog i de flesta fall porren som inte kan konkurrera med det äkta.

Vad gäller "såna tjejer" kan jag säga att jag för min del föredrar amatörporr, och där finns tjejer av alla slag. Helt vanliga tjejer som av fri vilja filmar och lägger ut sex på nätet. Den typen av porr tycker jag har tagit ett enormt kliv bort från den kommersiella, i många fall kvinnoförnedrande och stereotypa porren. Och den kommersiella porren har heller aldrig tilltalat mig. När det gäller sexanspelningar så ser jag ingen skillnad mellan tjejerna i amatörfilmer och vanliga tjejer i en sexuell situation. Vem säger att vanliga tjejer inte kan vara minst lika kåta och villiga att testa saker som tjejer i porrfilm?

Men med den inställning du verkar ha kan jag förstå att porr inte har fungerat i dina förhållanden. För jag antar att i alla fall en del av det du säger är egna erfarenheter. Och ett förhållande där den ena känner sig tvungen att konkurrera med sin partners fantasier och känner sig otillräcklig är inte sunt. Om partnern dessutom skulle vilja knulla med andra om tillfälle gavs utan att man kommit överens om det är det klart det väcker osäkerhet. Men det är fortfarande inte porren i sig som är problemet i så fall.

• Signy
    Trynträ skrev 2010-06-07 08:44:37 följande:
    Eller kollar i smyg.
    som jag skrev innan:

Ni missuppfattar mig. Jag syftar på att ordet "respekt" används i fel sammanhang. Man kan ju inte "respektera" att någon annan förbjuder en handling som man själv uppskattar. Det blir knasigt. Vidare så tror jag alltså inte att de killar som avstår porren gör det för att de respekterar tjejens beslut, utan för att de accepterar sitt öde. Det är skillnad på de två orden.

Huruvida de "håller sitt löfte" eller inte är en annan femma. Jag tror att det är svårt att förbjuda någon att göra något som denne inte anser vara fel. Som att min man bad mig sluta äta apelsiner. Även om jag inte fattade varför skulle jag kanske gå med på det. Men givetvis skulle jag äta apelsiner då han inte är närvarande. Varför inte? Jag gillar apelsiner och de är goda och nyttiga...
  • Signy
    worker skrev 2010-06-10 15:54:15 följande:
    Tror du att porrkonsumtion endast kan ha negativa effekter i en relation?
  • Janice01

Finns det bara en stackars tjej här som inte kan acceptera att ens partner har sexbehov på egen hand.

• S4M
    Janice01 skrev 2010-06-14 12:38:12 följande:
    Finns det bara en stackars tjej här som inte kan acceptera att ens partner har sexbehov på egen hand.
    Jag har läst många trådar där tjejen i förhållandet inte accepterar vare sig porr eller onani. Fast det verkar som om majoriteten iaf inte har nått problem med detta om förhållanadet i övrigt funkar Glad
  • Janice01

Det är väl tur att det är så få som lever sitt liv med så dålig självkänsla samt ett så stort maktbegär över andra.

Svar på tråden Runka till porr