Runka till porr
Hallå alla män och killar!!
Hallå alla män och killar!!
Tänk er alla författare som skriver böcker där folk blir kära, åtrår varandra eller till och med har sex. De har ju faktiskt hittat på de här sakerna i sin huvuden. De har fantiserat fram personerna och handlingen. Kan man tänka sig att de då föredrar en del personer eller handlingar i sina böcker framför sin partner bara för att de faktiskt är deras fantasier? Kan verka långsökt för en deckare men om vi tänker oss en bok med ett positivt relationstema. En kvinnlig författare kan kanske ha en figur i sin berättelse som är lång, slank, vacker och tar den kvinnliga huvudpersonen med storm. Den kvinnliga huvudpersonen ser ut ungefär som författarinnan själv. I verkligheten är författarinnan gift med en kort och lite knubbig man. Ska han ta illa upp?
Jag menar inte att tjejer borde ta illa upp för att killar runkar till porr därför att de då fantiserar om någon annan. Det är upp till var och en att reagera som de känner för. Men jag har svårt att tro att särskilt många verkligen tycker om att deras kille dreglar över en massa tjejer på film när de inte är med. Accepterar är en sak, tycker om är en annan.
Har aldrig haft problem med att killen tittar på porr, ibland gör vi det tillsammans oxå. Har aldrig varit blyga mot varandra och pratar öppet om allt. Vårat Sexlivet har alltid varit på top! Minst 2 gånger om dagen eller mer i 7års tid om vi fått chansen. Han behöver inte be mig om lov för att runka haha eller vad han runkar till^^
Casting och tryouts är fina grejer! Men det finns väldigt mycket intressant att se.
Dp med gravida kvinnor är också en favvo men väldigt svårt att hitta dessvärre
Det vore inte så dumt att få prova på. mmmm.....
Ouch! Det var ord och inga visor! Jag kan inte låta bli att undra varför du verkar känna dig så hotad av att det finns tjejer som har en avslappnad inställning till porr. Jag får intrycket av att du kan tänka dig att kasta ur dig nästan vad som helst för att lyckas bevisa att jag innerst inne är den där osäkra tjejen som tar illa upp av att min man tittar på porr, och att min man är en kåtgalning som vill sätta på alla han möter. På det sättet presenterar du en väldigt sorglig syn på både män och kvinnor. Och en syn som tack och lov ligger långt från den jag upplever både i mitt eget förhållande och bland mina vänner och familj.
Jag har aldrig påstått mig veta vad min man innerst inne tänker eller känner. Jag har bara sagt att jag inte känner mig hotad av hans fantasier eller porrkonsumtion. Sen undrar jag lite över vad du menar med "såna tjejer". Vad är det som säger att jag inte är en "sån tjej"? Jag kan inte se något speciellt exotiskt med porrtjejer. Det är bara tjejer som knullar helt enkelt. Men det kanske är däri det ligger? Att vi ser så olika på skillnaden mellan porrtjejer och "vanliga" tjejer. För om man ser vanliga tjejer som osäkra, lite trista, osexuella varelser som vill kontrollera sina män kan jag också förstå om porrtjejer verkar lockande.
Hur som helst tycker jag att du är hemskt oförskämd och går över gränsen i ditt inlägg. Huruvida min man skulle bedra mig eller inte har ingenting med hans porrkonsumtion att göra. Och att kasta ur sig påståenden i form av att han skulle avstå något sånt av feghet är rakt av kränkande mot honom. Jag tycker att diskussionen har spårat ur från din sida. Jag tycker att jag har gjort mitt bästa för att förklara min inställning för dig och alla andra som är intresserade av att läsa. Det du skriver är däremot irrelevant, ohyfsat och pinsamt!
Ouch! Det var ord och inga visor! ...
Det är möjligt att jag missförstår dig. Det är också därför jag säger att det är min tolkning av dina inlägg. Jag står fast vid att du var oförskämd i ditt förra inlägg. Om det var din avsikt eller ej vet jag inte. Men avsaknaden av nyanser och tonfall gör alltid den här typen av kommunikation lite svårare än öga mot öga, och det kräver desto större tydlighet för att undvika missförstånd.
Jag tycker också att det blir väldigt fel när du refererar till "alla" eller "inga". Testa att bara utgå ifrån dig själv istället och sluta antyda att du sitter inne med någon sanning. Alla människor är olika. Och att ta till faktiska människor som du inte känner för att exemplifiera blir ännu mer fel och oförskämt. Du kan inte föra någon annans talan utan att veta vad personen i fråga tycker.
Om porrkonsumtionen får en negativ effekt på förhållandet håller jag med dig om att man bör reagera. Oavsett om det är killen eller tjejen som är den som konsumerar. Det är väl inget konstigt med det? SKulle min man börja titta på porr på ett sätt som påverkade oss eller honom negativt skulle jag så klart prata med honom om det. Likväl som jag skulle prata med honom om han började dricka för mycket, träna för ofta eller helt enkelt sitta och pilla naveln dagarna igenom.
Vad då konkurrera? Det var bland det dummaste jag har hört. Varför i hela friden skulle man känna ett behov av att konkurrera med den variation som du säger att porren representerar? Ska man se det så kan man ju inte konkurrera med variationen av utseenden någonstans. Risken finns ju att min man ser någon han tycker är snygg både på krogen eller i mataffären. Du fortsätter ju bara utgå ifrån att alla tjejer är osäkra och att alla killar är beredda att hoppa i säng med första bästa tjej som är villig, men att de kan avstå p.g.a. feghet, långsiktigt tänkande etc. Har du inte missat att många killar faktiskt inte alls är intresserade av andra när de lever i ett förhållande? Porrtittande eller ej så kan man inte utgå ifrån att alla killar skulle vilja knulla med någon annan än sin partner. Jag tycker att Mr Klister beskrivit skillnaden mellan fantasi och verklighet på ett mycket bra sätt i inlägg #60. Och min erfarenhet är att verkligheten oftast slår fantasier med hästlängder. Så ska man prata om konkurrens är det nog i de flesta fall porren som inte kan konkurrera med det äkta.
Vad gäller "såna tjejer" kan jag säga att jag för min del föredrar amatörporr, och där finns tjejer av alla slag. Helt vanliga tjejer som av fri vilja filmar och lägger ut sex på nätet. Den typen av porr tycker jag har tagit ett enormt kliv bort från den kommersiella, i många fall kvinnoförnedrande och stereotypa porren. Och den kommersiella porren har heller aldrig tilltalat mig. När det gäller sexanspelningar så ser jag ingen skillnad mellan tjejerna i amatörfilmer och vanliga tjejer i en sexuell situation. Vem säger att vanliga tjejer inte kan vara minst lika kåta och villiga att testa saker som tjejer i porrfilm?
Men med den inställning du verkar ha kan jag förstå att porr inte har fungerat i dina förhållanden. För jag antar att i alla fall en del av det du säger är egna erfarenheter. Och ett förhållande där den ena känner sig tvungen att konkurrera med sin partners fantasier och känner sig otillräcklig är inte sunt. Om partnern dessutom skulle vilja knulla med andra om tillfälle gavs utan att man kommit överens om det är det klart det väcker osäkerhet. Men det är fortfarande inte porren i sig som är problemet i så fall.
Finns det bara en stackars tjej här som inte kan acceptera att ens partner har sexbehov på egen hand.
Det är väl tur att det är så få som lever sitt liv med så dålig självkänsla samt ett så stort maktbegär över andra.