• Anonym (Respekt)

Runka till porr

Hallå alla män och killar!!

Om ni lever i en relation och NI VET att eran kvinna blir illa berörd när ni sitter och runkar till porr!
    VAD är det som gör att ni ändå väljer att göra det bakom ryggen på henne fastän ni vet att ni sårar henne?
    Går det inte att runka UTAN att titta på porr?
    Vad är det som gör att ni blir så kåta av att se på porrfilm?
    Vilken typ av porrfilmer runkar ni helst till?
    När ni får orgasm får ni det då "tillsammans" med någon kvinna i filmen?
    Slutar ni titta på porrfilmen direkt efter att ni har sprutat?
    Går det att vänja sig av med att se på porrfilm om ni har gjort det större delen av ert liv?
    Hur ofta runkar ni till porrfilmer?
  • Svar på tråden Runka till porr
  • worker
    Anonym (Tjej) skrev 2010-06-01 22:54:19 följande:

Jag tycker att det är grymt tändande att min man runkar till porr. Jag känner mig inte det minsta hotad av hans porrkonsumtion. Jag själv tittar också på porr, ibland ensam och ibland tillsammans med min man. För oss kan det ibland fungera som förspel. Eller som ett sätt att visualisera våra fantasier för varandra. Det fungerar som en extra krydda till sexlivet.

Men jag håller med dig om att det säkert kan vara ett problem i många förhållanden också. Alla är olika och gillar olika saker. Men fler kanske borde prata öppet om sina känslor runt porr istället för att smyga och gå bakom ryggen på varandra.

Jag har också använt porr både i förhållanden och själv och träffat tjejer som gjort det. Men jag tror också att inte många stannar upp och testar att avstå och ser hur de mår av det. Det gäller även med varandra, sex är jättebra men man behöver t.ex. inte få orgasm flera gånger i veckan. Jag kan bara tala för mig själv men jag är tre gånger så mycket man när jag inte använder porr. Jag kan njuta av hur en kvinna doftar, ett leende, de små sakerna. Porren gör mig avtrubbad. Men utan den lägger man märke till subtila signaler. Man får samma stimulans fast med en mindre dos. Jag känner mig mkt mer i linje med hur jag upplever att de flesta tjejer fungerar. Man upptäcker att vardagen kan vara sexuell. 
    Det är det jag menar med att porr är kastrerande. Och mitt humör och självförtroende stärks utan det. Men jag skulle inte upptäckt det här om jag inte varit motiverad att avstå en längre tid och märka skillnaden. 
  • Janice01
    Anonym (Respekt) skrev 2010-06-01 22:42:23 följande:
    WORKER!!!
    Jag skulle mer än gärna fortsätta "prata" med dig på MSN om detta vid tillfälle!
    Grattis att du hittade en i alla fall som inte har lika trångsynt syn på porr.....
    Skulle killar så tex må dåligt att att deras tjejer använder dildos mm när de onanerar?
  • Anonym
    Anonym (ok) skrev 2010-06-01 22:33:48 följande:
    Men allt skit snack om att män är mer visuella än kvinnorfår mig att rysa
    Vilket kön är överrepresenterat bland filmtittare och serieläsare?
    Vilket kön är överrepresenterat bland bokläsare? 

Erotik eller inte så verkar männen vara mer intresserade av att få blder serverade, medan kvinnor gärna skapar sina egna. Men varför det är så har jag ingen aning om!
  • Janice01
    Anonym skrev 2010-06-03 14:53:17 följande:
    Vilket kön är överrepresenterat bland filmtittare och serieläsare?
    Vilket kön är överrepresenterat bland bokläsare? 

Erotik eller inte så verkar männen vara mer intresserade av att få blder serverade, medan kvinnor gärna skapar sina egna. Men varför det är så har jag ingen aning om!
    Och är egentligen skillnaden? Borde vara lika illa med bägger om man nu inte kan tollerer att ens partner onanerar.
  • Anonym (Hallå)

Varför är detta inlägg bara riktat till män/karlar som runkar o deras stackars flickvänner..
    Är det nån av er som på fullaste allvar inte tror att kvinnor tittar på porr och onanerar.
    Det är en myt att ALLA kvinnor hatar porr och att alla kvinnor alltid vill ha romantik.
    Det finns gott om kvinnor därute som uppskattar en porrfilm..

Klart att man vill ha romantik ibland men om jag är ensam hemma o känner mig sugen så självklart onanerar jag. Ibland utan porrfilm och ibland med porrfilm..
    Det har inget med att jag inte vill ha min sambo eller att jag är otrogen mot honom. Jag skiter väl fullständigt i personerna i porrfilmen.

• Anonym
    Janice01 skrev 2010-06-03 15:04:11 följande:
    Och är egentligen skillnaden? Borde vara lika illa med bägger om man nu inte kan tollerer att ens partner onanerar.
    Det var inte direkt ett inlägg i debatten om huruvida det är fel att runka till porr eller ej. Det tycker jag att det är upp till varje par att bli överens om. Jag ville bara illustrera vad som menas med att män är mer visuella.

Själv (kvinna) kan jag tända på en erotisk bok, eller fantisera vidare om vad som händer efter den första ömma kyssen i en romantisk film. Min partner (man) vill ha tydliga bilder hela vägen för att något ska hända. Jag tror att vi två är ganska typiska för våra respektive kön.
  • Anonym (öö)
    Anonym (forskarassistent) skrev 2010-06-01 22:07:19 följande:
    Om en man säger att han inte konsumerar porr så är det en 97%-ig risk att han ljuger. Ungefär 99.8% av män i åldern 15-60 år har tittat på porr och ungefär 97% gör det åtminstonde varje halvår. När det gäller mer högfrekvent porrtittande så är det "bara" 65% av alla män i samma åldersgrupp som tittar på porr varje månad och inte ens hälften varje vecka.

87% av männen med en kvinna som partner hade ljugit för sin partner om sin porrkonsumtion (ej att beblanda med min första mening om män som förnekar konsumtion all-in-all) medan bara 13% av män som har män som partner har gjort det.

Jag har aldrig hört någon man säga att de tittar på porr för att de inte är attraherade av sin kvinna.

Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag har hört män säga att de är mindre attraherade av sin kvinna för att hon ber dem inte titta på porr.

Vilket jag helt och hållet håller med om är grymt avtändande.
    Hellre att han är mindre attraherad av mig än att jag får gå och må dåligt av att han tittar på porr!
    För blir han mindre attraherad av mig pga det så är han ändå inget att ha!
  • Anonym (öö)
    Anonym skrev 2010-06-03 15:20:48 följande:
    Det var inte direkt ett inlägg i debatten om huruvida det är fel att runka till porr eller ej. Det tycker jag att det är upp till varje par att bli överens om. Jag ville bara illustrera vad som menas med att män är mer visuella.

Själv (kvinna) kan jag tända på en erotisk bok, eller fantisera vidare om vad som händer efter den första ömma kyssen i en romantisk film. Min partner (man) vill ha tydliga bilder hela vägen för att något ska hända. Jag tror att vi två är ganska typiska för våra respektive kön.
    Jag tror det är en myt att kvinnor tänder mer på att tex läsa en erotisk novell.
    Det kommer ifrån den tiden då det var tabu för kvinnor att njuta av sex. Det är ett mer diskret sätt att bli upphetsad på. Inte lika "fult" som att bli upphetsad av något visuellt.
  • Janice01
    Anonym (öö) skrev 2010-06-03 15:29:43 följande:
    Hellre att han är mindre attraherad av mig än att jag får gå och må dåligt av att han tittar på porr!
    För blir han mindre attraherad av mig pga det så är han ändå inget att ha!
    Men snälla du, onanerar du inte själv? Mår du dåligt av samvetet för det också då?
  • Anonym (öö)
    Janice01 skrev 2010-06-03 15:56:31 följande:
    Men snälla du, onanerar du inte själv? Mår du dåligt av samvetet för det också då?
    Såklart jag onanerar, det gör min sambo också! Har inget emot det! Men vill inte att han tittar på porr, och det respekterar han. Eftersom han inte heller vill att jag gör det.

Att onanera och titta på porr är inte samma sak!
Svar på tråden Runka till porr