Ja, jag blev så orolig så vi bokade in ett ultraljud två veckor innan det redan inbokade tidiga ultraljudet.
Alla som fått veta att vi ska ha barn håller ju på och berättar om folk de känner som fått MF, MA och barn med diverse sjukdomar, döfödda barn osv. Jag blev helt förstörd! SÅ då åkte vi för att kolla att det åtminstone inte var MA och för att veta risken för MF.
Jag hade kollat på internet hur det skulle se ut på ultraljudet om det är MA och då är det ju bara en svart ring typ. Och när jag kom in på Mama Mia var jag sååå nervös, jag hade inte sovit på hela natten. Kunde inte ens sitta ner i väntrummet utan bara gick omrking och tittade på allt.
När vi väl kom in och jag fick hoppa upp på britsen så slutade jag nog andas. Hon satte ner ultraljuds-"musen" och träffade just på min urinblåsa - vilken var jättefull. Och kan ni gissa hur det såg ut? Jajjemänsan, en stor, helt svart ring.
Jag tror allt mitt blod försvann ner i skorna innan hon sekunden senare sa "här ser jag någonting!" och vi fick se den lilla vars hjärta slog så fort och tydligt. Då kom tårarna. De bara rann ner för kinderna på mig.
Har aldrig känt mig så stolt någon gång. Min fina bebis som klarar allt! (Ja, skitlöjligt jag vet, den har ju inte gjort någonting extraordinärt...men ändå, den vann av alla de där miljonerna och sen har den till och med lyckats hålla sig kvar och fixa igång hjärtat och allt!)