Första barnet, i Göteborg?
Cotton vilken planeringspärla du är!
Låter jättebra.
Condeco i Linné, halv sex funkar fint för mig
Cotton vilken planeringspärla du är!
Låter jättebra.
Condeco i Linné, halv sex funkar fint för mig
Hej Annizzen, välkommen hit och grattis till ditt plus
Åh så mysigt med ultraljud! Jag ska göra mitt andra tidiga ultraljud på måndag med faktiskt. Då på mvc kungshöjd (gjorde ett på privatklinik, Mama Mia för att stilla oron i vecka 10).
Vilken vecka är du i? Har du bestämt vilket mvc du ska vara på? Vart i Göteborg bor du?
Ja då är vi nära varandra
Först var jag beräknad till 27 dec och efter förra ultraljudet blev det satt till 30 dec. Så enligt det senaste gick jag in i vecka 11 igår. Jag känner inte heller av det längre, bara lite växtvärk emellanåt. Men det är säkert spökperiod eller nåt, ska bli skönt att få se min lilla skatt på måndag igen, så kan man verkligen vara på den säkra sidan sen 
Förra gången vi gjorde ul så var vi så nervösa så vi glömde bort typ allt. Det finns en del saker som jag funderat på sen dess men som jag inte kom mig för att fråga då. Vi glömde köpa bilder med, vi var helt betagna! Flera dagar senare kom vi på att vi ju inte ens hade reflekterat över hur många bebisar det var (kanske för att det bara var en
) men allt det där man trodde att man skulle titta efter var borta. Det enda man ville se var den där lilla krabaten och dess hjärta.
Ska bli kul att se också hur den har växt samt att den kommer att röra mycket mer på sig nu på måndag. Men jag kan nästan gissa att jag kommer vara jättenervös trots att jag såg ett hjärta för drygt två veckor sedan...
Söt du! 
Hoppas ni alla får en mysig helg i solen!
KRAM
När vet man att man är gravid?
- När man står i köket och fixar fredagsmat och börjar storböla när Elton Johns "Can you feel the love tonight" spelas. Sambon undrade förskräckt vad som hade hänt och jag pep: Det är bara så underbart....allt.
Vi fick oss ett gott skratt i alla fall
Hej på er tjejer! Kul att tråden sprudlar av liv 
Grattis och välkomna hit alla nya! Stort grattis till blivande fru Klaa också! Så mysigt 
Vilken bm har du fått Bjornis?
Cotton, jag fick ett tidigt ultraljud inbokat på kungshöjd. Det var inga problem alls
Så det är det ultraljudet vi ska på på måndag.
Klart du får vara med me magen Erwanith
Vi andra ska försöka att inte stirra ner den av avundsjuka och längtan!
Hej på er! Hoppas att ni haft en mysig helg 
Frökenelin: Jag förstår precis vad du menar, känner mig verkligen småfet. Men jag tror faktiskt att det är en liten gravidmage på G på mig för magen är hård och inte som den brukar. Min sambo säger att han tycker att det börjar synas att det väntas bebis nu. (Önsketänk?)
Blir också flåsig för minsta lilla, försöker ta promenader dock. Gymmet har jag inte varit på sen jag blev gravid, de första veckorna bara sov jag och var väldigt öm i magen så då vågade jag inte. "Låt kroppen styra" sa den första bm till mig på hälsosamtalet och de första veckorna ville jag bara sova.
Min nuvarande bm sa som så här "du kan fortsätta träna ungefär så som du tränat innan, men nu är inte läge att försöka träna upp sig". Hon menar alltså på att man ska inte ta ut sig nu...och precis som du säger så blir man ju flåsigt bara av en promenad. Styrketräning var tydligen okej (jag funderade också på det där med lyft) bara man tränade för att bibehålla, inte för att bygga.
Jag har hört något om att man inte ska träna magen, men det kan ju ha varit bara för det att det blir obekvämt? Fråga på gymmet, de vet garanterat!
UL för mig i morgon. Är ganska orolig - igen. Sambon försöker lugna men alla mina symptom är ju borta? Eller?
Ja, var man inte knäpp innan så lär man ju bli
Jag går in i vecka 12 i morgon enligt den första uträkningen. Enligt mitt förra ul så går jag in i vecka 12 på torsdag.
Jag har ju dock lite trivselhull sen tidigare, så det kan ju vara därför. Klart, är man smal så syns det nog ganska snart med skulle jag tro.
737 dagar: Ja jag minns att jag var mycket svullen då med. Det var ju riktigt jobbigt för då kände man sig verkligen svullen. Som om man vore laktosintolerant och druckit en liter mjölk eller något.
Men nu känner jag mig inte svullen på samma vis, utan magen mest bara putar lite. Men den putar ju klart mer på kvällen, på morgonen är det knappt märkbart.
En annan rolig sak jag märkt är att när sambon stryker över magen där så kittlar det på ett sätt det inte gjort tidigare. Kan vara för att det är lite växtvärk där för jämnan så att det då blir skönt med en varm hand. I början fick han inte dra handen där alls för då mådde jag (mer) illa.
Om jag sträcker på mig så sträcker det även i magen som om jag hade träningsvärk.