Inlägg från: Lillebäcks mamma |Visa alla inlägg
  • Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Välkommen hit FrökenFinemang och grattis till ditt plus! Skrattande
    Jag håller helt med dig angående telefonsystemet på kungshöjd, men annars har jag och sambon varit väldigt nöjda. Jag hade turen att jobba alldeles intill där så jag stack bort en lunch och bokade hälsosamtal (vecka 6) och inskrivning (vecka 9)

Lyckades behålla frukost nr. 2 (om man ens kan räkna mitt äpple som frukost nr. 1) idag och åkte till hemstaden utan problem. Har dock varit öm i magen hela dagen och mått småilla. Kanske bara av tanken på hur dagen började.
    Jag hoppas att jag mår bättre när jag vaknar upp i morgon Solig 

• Lillebäcks mamma

Hehe, precis så tycker jag att det verkar som att hela graviditeten är, frökenelin! Först önskar man att alla symptom kan försvinna, sen när de gör de så blir man jätteorolig och önskar att de kom tillbaka. Paradoxalt...

I det här hemmet är det sambon som tjatat mest om lilla bebisen så nu är jag hans "gravidnos" och får inte bära något, inte dammsuga (hans eget initiativ...kors i taket) och massage och insmörjning av magen och brösten med havandeskapsolja varje dag. Haha...jag försöker att förbli ödmjuk kan jag ju säga Tungan ute 

• Lillebäcks mamma

Haha, åh ja just det ja...alla flickvänners favoritserie börjar nu - VM Tungan ute Som tur var är inte min sambo ett dugg sportintresserad. Men han är datanörd, så det är jag, han och alla teknikprylar i det här förhållandet istället Skrattande 
    Men det får väl gå an, han tar sig faktiskt tid att vrida stolen från datorn när jag och bebisen kommer hem för att prata och kela med magen. Då får man inte "störa" för han har kvalitetstid med sin bebis. Haha...som sagt, vi är inte så normala... 

• Lillebäcks mamma

Jag har en kompis som var här med sin kille på nyår. Han är så sportintresserad så han bad om att få se en match som gick precis under middagen. Vi har öppen planlösning så vardagsrummet och köket är typ samma rum, varpå han satte på tv:n och satte sig skräddare på golvet framför.

Samme kille skickar ut sin sambo från vardagsrummet när ett visst lag spelar eftersom han tror att hans sambo bringar otur. Sunt...verkligen...

• Lillebäcks mamma

Klart du får Wanja6! Skrattande Välkommen hit och grattis till ditt plus!

Vi har några som får sina underverk i augusti, men sen ligger ganska mångas bf mellan november-februari. Jag får min lilla goseknodd i början på januari skulle jag tro, så jag känner mig lite avis på dig som får träffa din så snart Glad Va underbart!

• Lillebäcks mamma

Proppen1982: Ja, de är fantastiska de underbaringarna Glad (Jag försöker komma ihåg det även när vi t.ex måste panikstäda innan besök och mannen min försvinner...och man hittar honom inne i kontoret - städandes inuti skrivbordslådorna..."för det har han tänkt göra länge". Haha Tungan ute )
    Jag mådde illa och var öm i magen resten av dagen igår. Idag har jag också mått illa, varit yr och jättetrött. Trodde jag skulle få upp middagen men hann lägga mig ner och fick det att gå över. Väldigt konstigt tycker jag, att det kommer nu.

Pratade med min barnmorska idag, hon sa att svimningsattacker var väldigt vanliga tidigt i graviditeten och trodde att det i mitt fall berodde på en kombination av lågt blodsocker och lågt blodtryck. Så hon gav mig tipset att ha lite juice eller saft med mig ut på promenaderna. Låter vettigt, så det ska jag prova nästa gång (när regnet gett med sig).

• Lillebäcks mamma

Bjornis: Haha ja, framförhållning och prioritering verkar skilja sig rätt mycket mellan män och kvinnor Tungan ute Men såhär i efterhand blir det ju ganska komiskt...

737 dagar: Man måste ju förvänta sig ett barn, inte ett missfall! När vi berättade så började alla berätta om vilka de kände som hade fått döfödda barn, MA, ofostriga graviditeter och in i minsta detalj hur det var när de fick missfall. Jag höll på att dö! Okej, man vet om att det finns risker, det är ju typ det enda man tänker på. Men det behövs ju inte spädas på med andras oro, för det är säkert det det är. Andra människor vill liksom på något sätt försöka skydda en genom att säga sånt, istället sårar de.

Min storasyster lämnade rummet när vi berättade för familjen och hon har inte pratat med mig sedan dess. Hon är sur för att hon skulle vara först. Jag vet inte hur jag ska bemöta det, så jag låter henne vara ifred helt enkelt. Förhoppningsvis kommer hon till sans snart. Men att konfrontera henne och riskera att få höra taskiga saker om mitt barn, det klarar jag inte av. 

• Lillebäcks mamma

JOSSAN är det så belastat på Barnmorskegruppen att du inte får plats? Jag går ju som sagt på mvc kungshöjd mitt inne i stan och är supernöjd. Om man ändå måste hoppa in i bilen för att ta sig dit så kanske det inte är hela världen att fortsätta en bit till? 

• Lillebäcks mamma

Jag fick ett tidigt ultraljud inbokat på mvc kungshöjd utan några som helst problem. Vi var även på ett privat på Mama Mia, det kostade 450 kr. 

Hade jag varit du så hade jag kontaktat Mama Mia, där får man snabbt en tid och sedan när du sett att allt är bra så hade jag nog berättat för den närmsta familjen, innan bröllopet.
    Alternativt skylla på någon medicin och att det är därför du inte dricker. T.ex att du haft huvudvärk hela dagen och ätit massor med huvudvärkstabletter och inte vågar blanda dem med alkohol. Eller magkatarrmedicin som man inte ska kombinera med alkohol.  

• Lillebäcks mamma

Nope, det var inte VUL jag gjorde utan ultraljuden gjordes via buken/magen. Jag vet inte om de gör VUL där, för man behövde vara över vecka 8 för att göra ett tidigt ultraljud på mvc kungshöjd så som jag förstod det. Och efter vecka 8 ska det inte vara något problem att göra ultraljudet via magen.

Alltid trevligt att se de små liven Skrattande 

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?