Inlägg från: Lillebäcks mamma |Visa alla inlägg
  • Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Ja, jag mådde ju bra fram tills vecka 12, sen dess har jag mått illa och varit snurrig i bollen och haft svimningsattacker. Så jag vet vad du menar Englastar. Hoppas att det snart lugnar ner sig igen.

Jag har trott hela tiden att det är en kille i min mage, men samtidigt som bebisen började producera eget hormon (v.12) så började jag må dåligt, min hy har inte alls blivit bättre som det sägs men däremot sägs det ju att döttrar stjäl sin mors skönhet Tungan ute Tycker att min gravidmage börjar ta mer och mer form som en "tjejmage" med. 
    Men men, vi får väl se (om fyra veckor...wiiiee spännande!). 

Vilken vecka är du i 2B mamma?  

• Lillebäcks mamma

Hihi ååh va underbart att höra att du shoppat till din lilla knodd idag Cotton
    Om jag går upp tidigt, alltså ställer klockan, så är illamåendet så illa att det är snabba snabba ryck som gäller. Får jag inte fixat med frukosten tillräckligt fort så försvinner färgen i ansiktet, händerna bara skakar, illamåendet gör mig stissig och lamslagen och huvudet börjar pulsera. Så jag är väldigt glad att jag har möjlighet att sova ut just nu faktiskt.
    Kissar och dricker gör jag med en massa! Ironiskt nog är jag alltid som törstigast på kvällen och då vill jag inte dricka, för jag hatar egentligen att behöva vakna på natten av kissenödighet. Men man vänjer sig faktiskt med det där med Tungan ute 
    Min bebis har samtliga ul varit i nedre storleksskalan. Hm...kanske är det en tjej trots alls? Spännande är det i vart fall!

Englastar: Förutom att brösten inte gör lika ont längre så har jag nog nästan mer gravidsymptom nu än jag hade i början av graviditeten. Men man vänjer sig också, svårt att minnas nu riktigt hur det egentligen var i början där (och ändå var det ju inte såå längesen). 

Just nu är jag lite förkyld, vilket inte är någon höjdare direkt. Var tät i näsan redan innan, troligtvis av graviditeten och så nu detta (har pollenallergi med, men jag gissar att pollenhalterna gått ner lite nu).

• Lillebäcks mamma
    Cotton: Nej, va jobbigt att bli sjuk! Jag har som tur var hittills sluppit allt annat än snuvan. Hoppas att du snart mår bättre! 
    Fråga på apoteket, de brukar vara jättehjälpsamma (gissar att det är ganska många gravida som frågar dom saker stup i kvarten Tungan ute)

Jag har faktiskt inte köpt någonting alls ännu (förutom beställt vagnen), i och med att vi ska ta reda på vad det är så känns det ganska lätt att vänta fyra veckor till nu med att köpa. Även om det är svårt att låta bli när man väl står där.
    Vi åkte faktiskt en sväng till Storken i Linné idag och drömde oss bort. De har bra utbud där tycker jag, så i december åker vi dit och hämtar hem rubbet. Förhoppningsvis kan man få lite mängdrabatt då, för det lär ju bli en del... Flört 
  • Lillebäcks mamma
    Kajsa30: Ja, deras utbud passar oss i smaken i alla fall. Nästan alla saker vi kollat på finns där (kanske för att det är bland det dyraste på marknaden? Hm...inget vi strävar efter men plötsligt vart det mycket så). Jag tror inte att de är så dyra, men de har mycket av det dyraste på marknaden. Men än så länge har vi ju inte köpt något så jag har inte jämfört priser och sådär ännu.

Min absoluta favorit från Göteborgs Kex, som tyvärr slutat säljas överallt där jag letar efter om är de där fullkornsblåbärskexen. Mina kompisar tycker jag är galen som tycker om dom men de är ju supersmaskiga och toppen att ha i väskan som extramellanmål.

Konstiga tider för föräldrautbildning måste jag ju hålla med om! Det är väl på eftermiddagen/kvällen man har tid med sånt där (om ens då).
    Jag har för mig att jag läste att Mama Mia hade en del olika utbildningar och kurser, vet inte om de kostar något dock.

Och ja just det ja, skönt att allt var bra Glad Vilken lättnad! Och va underbart att få höra bebisens hjärta slå. Det längtar jag efter!
  • Lillebäcks mamma

Fialisan: Jag förstår dig precis! Jag har nog fått några extra kroppgrader sedan jag blev gravid med, för jag tycker redan att det är lite jobbigare än vanligt. TUR att man inte är höggravid i alla fall Glad  Hoppas att du får en bra dag på jobbet och att kunderna är snälla emot dig!

Kajsa30: 
    Åh det låter fantastiskt! (Inte det där med spårvagnen dock...huh!). Hoppas att du får en jättebra dag! 

Lycklig2010:Tack detsamma sötis! {#emotions_dlg.flower}  

Bjornis: Jag har också rul 29 juli Glad Allting är säkert toppen där inne! Jag är på 14+3 idag och tycker precis som du att det hade varit trevligt att känna barnet snart så att man får ett litet livstecken. Jag försöker glädjas åt att den andra hälften av graviditeten lär gå fortare än den första, den känns lite seeg.  Hoppas att ni har det fantastiskt på er resa och att magen är bättre!

Själv ska jag och sambon åka till Gunnebo Slott och ha picknick i en av deras trädgårdar. Ååhh, det är så fint där! Solig 

Kram till er alla och hoppas att ni får en bra dag i solen! "

• Lillebäcks mamma
    Bjornis: Ja, på Östra Glad Vi har tid 13:15, när får ni se eran skatt?

Fialisan: Ja, jag bad Moderatorn rensa upp lite här så att vi kan få tillbaka vår härliga stämning Glad Hu ja, grill och ugn låter ju inte ultimat, men skönt att du får vara lite ledig i morgon i alla fall! 
    Vi ska också till stranden i morgon. Ska möta upp kompisen och hennes snart 2-åriga son som har upptäckt hur roligt det är att plaska i vattnet Skrattande Godingen!
  • Lillebäcks mamma
    Fialisan: Åh, vi åker till Uddevalla - min hemstad, och plaskar. I Göteborg har jag aldrig badat eller varit vid en strand så jag har ingen som helst aning tyvärr.
    Brukar inte bada alls i Sverige Tungan ute Senast jag badade utomhus var förra augusti då vi var i Tunisien. Haha, så nu sparar jag mig till Franska Rivieran vecka 32 Glad 
  • Lillebäcks mamma

Nyss hemkommen från en mysig dag i hemstaden, men så värst mycket sol och bad blev det ju inte idag Cool Vi drack kaffe och gick och shoppade istället och nu har jag faktiskt köpt de första kläderna till bebisen Glad Kunde inte hålla mig längre! Det blev två bodys i ekologisk bomull (superskönt material), en grå och en vit-grå-randig samt 3 par socker. Åååh, vilka söta små sockar! Och då vet man ju ändå att de små sockarna nog kommer att vara för stora ändå.
    Vi har gått här hemma med var sin body nu en stund och varit supernördiga (vi är inte så normala, som jag berättat tidigare) och visualiserat oss en var sin bebis...Ehm...

Bjornis: Nej men sedär! Va roligt Glad Vi får se om vi ses i korridorerna då, annars så hörs vi ju garanterat här sen efteråt!

Soffi83: Museer har bra temperatur, det är liksom ett måste för att målningarna/konstprojekten/utställningarna ska hålla länge. Annars kan man ju ta bilen och åka en sväng med AC:n på Tungan ute Fast man ska nog passa sig så att man inte blir förkyld.

Hoppas att ni alla har haft en mysig helg! 

• Lillebäcks mamma

Välkommen hit MHEK och grattis till ditt plus! Solig 

Englastar: Usch! Jag önskar att jag kunde säga att jag visste precis vad det handlar om, men det gör jag tyvärr inte Obestämd Jag fick ett svid vid vecka 10 som min mamma lugnade mig och berättade att det var bäckenet som kändes så, när magen växte. Det svidet har jag känt några mer gånger men det är ju lugnt när man vet vad det är. Dock har jag aldrig haft så ont så att jag måste vika mig dubbelt, det är ju som du säger den läskiga biten. Förhoppningsvis var det bara ligamenten eller något sånt, men skönt att få en kontroll så vet man säkert sen {#emotions_dlg.flower}

Cotton: Har du kryat på dig vännen? Kaffe

• Lillebäcks mamma
    Frökenelin: Du är inte ensam! {#emotions_dlg.flower} Jag tog mig också en paus från alla forum ett tag där, kände att det blev för mycket. Jag tycker det är sunt att man kan sätta gränserna själv.
    Och du är alltid välkommen här, när du än skriver Glad (Kul, för jag gick just och undrade på min promenad hur det går för alla på medlemslistan här som man inte hör så mycket av).

I vecka 14 någonstans började jag upptäcka att jag faktiskt varit på toa utan att ha skräck för blod. Men varje toalettbesök innan dess från det att jag var gravid var ju liksom en milstolpe närmre målet. Dock blir det ju en hel del toalettbesök och det blir snart jobbigt att tänka på MF och blod så många gånger per dag. Så jag vet precis hur du menar. 

Åh va underbart med UL! Kommer det att bli första gången ni ser er lilla skatt? Kika gärna in här och berätta hur det var sen Skrattande 
    Har ingen koll på om fötterna svullnat, men händerna gör det definitivt. Får inte på mig min ring nu när det är så här varmt (har fått utslag på ringfingern med, har väl blivit för varmt under när jag väl haft ringen). Obestämd 
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?