Inlägg från: Lillebäcks mamma |Visa alla inlägg
  • Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Annizzzen: Åh va underbart med Italien! Vilka platser ska ni besöka? Vi älskar Italien jag och min sambo, deras mat, kaffe och vin är fantastiskt Glad Synd bara att man inte får äta så mycket antipasti och dricka vin och sånt när man är gravid...Men vi tar oss nog en resa dit med knodden sen Skrattande
  • Lillebäcks mamma
    Annizzzen: Haha, ja men det låter ju som en fantastisk idé med vinprovning nästa år Skrattande Det där med att hyra hus har vi tittat på många gånger, men inte riktigt vetat hur seriöst det är. Vart igenom har ni bokat?
    Jag ser definitivt fram emot att höra din reseberättelse sen! Glad 
    Vi har bara varit i Genoa och Milano ännu, men det är ju fina ställen båda två. Milano är ju lite dyrare men definitivt värt ett besök! Vi hade tänk åka till Italien i år också egentligen men bestämde oss för att ta Nice istället (en annan favorit) och besöka Italien igen sen när man får lov att njuta av maten och vinet.
    Hyra ett hus med lilla knodden och kanske någon mor- eller farförälder till knodden låter ju underbart!

• Lillebäcks mamma

Åh va skönt att höra Cotton! Jag har suttit och kollat på klockan och tänkt på er Solig

• Lillebäcks mamma
    Lycklig2010: Haha vilken härligt galen dröm! Skrattande Lite i klass med mina drömmar, sambon tycker man är helknäpp. Alltid när jag drömmer om bebisen så är den en filt, en kotte eller som senast - en råttbebis, någonting annat än just ett litet människobarn. Knepigt...Men härligt att slippa upp och kissa i alla fall Glad

Cotton: Åh usch va hemsk! Stackars människor Rynkar på näsan Förstår att det inte kan ha varit roligt att sitta 45 minuter extra i väntrummet heller, jag brukar tycka de tio minuterna vi sitter är galet långa. Speciellt om man förstår att något är fel för de som är inne före en själv. Usch usch usch, hoppas att det löste sig för dom och skönt att det var bra med eran lilla skatt i alla fall {#emotions_dlg.flower}

Välkommen hit Lilo och grattis till ditt plus! Förstår att du inte orkar läsa igenom tråden, det har blivit ganska många sidor Solig

Annizzzen: Ha det underbart på semestern, kör försiktigt och ta hand om varandra! Cool
  • Lillebäcks mamma

Åh men herregud, jag har ju glömt att berätta! Igår kväll nös jag och ca 5 sekunder efteråt kände jag 4 buffar/ryckningar i höger sida. Jag tänkte att det var någon muskel som fick fnatt efter nysningen men sedan kände jag hur det "rörde" i livmodern och plötsligt kände jag en liten buff strax under naveln.
    Inte starka nog för att man ens skulle kunna ana dom på utsidan tror jag, men nog var det väl kanske något..?

I morse när jag vaknade och låg i sängen och mornade mig så kände jag hur det ”rörde” i livmodern igen (detta rörande har jag känt i en veckas tid från och till) och så en till buff strax vänster om där buffen träffade under naveln igår.

Hmm…ja, det återstår att se om det är min kropp som spelar mig ett spratt eller om det faktiskt var min duktiga älsklingsbebis som buffade lite på sin mamma Glad

Låter som att du kommer att ha en supermysig dag Jejja82Solig 

• Lillebäcks mamma

Frökenelin: Vad är det med folk som måste påpeka att man ser gravid ut? Det känns ju livsfarligt, tänk om man har fel? Eller för den sakens skull - rätt, personen i fråga kanske inte alls har lust att outa en eventuell graviditet just då. Tids nog får ju folk veta ändå. Underliga människor Tungan ute 

Jag skulle ju egentligen varit i vecka 17 idag men vi var ju på ul i måndags och då blev jag förflyttad till 15+0 så nu är jag istället 15+2, men magen syns på mig. Speciellt på kvällen. Det är liksom inte ens så att man behöver fundera på om det är fett eller bebismage för den putar rätt ut. Men jag skulle nog fortfarande kunna dölja det med löst sittande kläder, bara att jag bär tighta kläder nu för att jag tycker att magen är så fin Glad 

• Lillebäcks mamma
    Cotton: Pratade med min mamma och hon sa att det var precis så det kändes för henne när hon kände sitt första barn i vecka 17 första gångerna. Så hon trodde också det var bebisen Solig Åh va mysigt!

Frökenelin: Ja va kul med teater! Vi hade fram tills i våras abonnemang på Operan och har pratat mycket på att gå och se lite mer teater med. Jag har nog inte varit på teater sedan jag gick i skolan och då uppskattade man ju dessvärre inte det hela. Spelar du i något mer etablerat eller är det mest för skoj? (Båda är ju såklart skoj, men ja...du förstår vad jag menar va? Tungan ute)
  • Lillebäcks mamma
    Angående Strålskyddsmyndighetens varningar kring ultraljud:

Jag vill bara tipsa er om vad jag nyss hörde. En bekant som också väntar barn kontaktade Strålskyddsmyndigheten och ville ha svar på vilken påverkan ultraljud egentligen har på bebisar (hon hade läst det där om vänsterhänthet bland annat). Svaret hon fick var som följer:

"Ingen forskning alls visar på neurologiska effekter på människor. Dock kan man inte utesluta att flera ultraljud kan ha effekter på djur."

Vad det innebär beror ju förstås på hur mycket forskning som egentligen gjorts. Men i övrigt är väl min personliga åsikt att det låter lite som om vädergumman skulle säga "ja, i morgon kan det bli regn, hagel, åska, snö, sol, blåsigt, klart, disigt, varmt eller dimmigt...osv."

Så det finns alltså inget stöd alls för att det har neurologiska effekter, men man kan heller inte garantera att det inte har det.
    Så vi kan nog lugnt göra våra ultraljud för att stilla oron, utan att vidare oroa oss för att vi gör våra bebisar ont Glad

• Lillebäcks mamma
    Cotton: Min första tanke när de rapporterade om det här var att om det nu är farligt, varför går det inte att visa på en markant ökning av neurologiskt sjuka barn sedan mödravårdscentralerna privatiserades då? Min lillasyster är t.ex vänsterhänt (min sambo med) och på den tiden gjordes bara ett enda ultraljud under graviditeten. I vissa andra länder gör de ultraljud varje månad som standard. I de länderna borde man ju kunna se ganska snart på bebisarna om det hade varit farligt. 
  • Lillebäcks mamma
    Lycklig2010: Jag har känt mer nu ikväll. Satt på ett fik med min kära sambo när jag plötsligt kände en svepande rörelse, nästan som om något gled längs med livmodersväggen - det kittlades! Efteråt kände jag hur det rörde i iivmodern igen och så lite fladder. Så jag blir med och mer säker på att det faktiskt är bebisen jag känner Glad Helt ofattbart! 
    Hoppas du får känna din lilla knodd med snart! Spännande Solig 
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?