Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Första barnet, i Göteborg?

J0SSAN skrev 2010-11-11 14:45:01 följande:
    Hej vad kul att tråden kommit igång igen! Och med lite "original" medlemmar dessutom. Jag och maken skall på profylaxkurs på födslohuset på lördag vilket jag ser fram emot. Känns bra att vi skall öva tillsammans så att jag kan känna mig trygg i att han kan hjälpa mig med andning och avslappning. Jag hoppas verkligen det blir en bra kurs.

Vad kul att höra från dig Djurgårdsrutan, nyfiken som jag är så har jag ju kollat på din presentation och sett att allt verkat gå bra för Cornelia - fast jag kan inte sluta tänka på hur ni har löst det med den egonomiska biten. Kommer ni få någon slags ersättning eller får ni stå för allt själva?
    Ah Jossan, då träffas du Tarda där för de skulle också gå profylaxen på lördag. Själv ska vi till födelsehuset ikväll ikväll och lyssna på Cayenne om dyktekniken. Mkt intressant.

Djurgårdsrutan: Härligt att höra av dig och fint att lillan mår bra.
  • Bjornis
    SL79 skrev 2010-11-11 17:05:04 följande:
    Skönt att höra att ni mår bra Djurgårdsrutan och hoppas att ni får komma hem snart.

Kul att det är så många som tränar profylax. Jag är så himla glad att jag gjorde det innan förlossningen. Det känns skittöntigt att sitta och nypa varandra i låren och andas men i efterhand så var det bra. För mig känns det som att jag inte hade klarat mig utan profylaxandningen, särskilt på slutet när jag inte fick ha lustgasen eftersom jag var tvungen att vara så pass med i huvudet att jag kunde krysta ordentligt. Hade det inte varit för att vi övat krystteknik på profylaxkursen så tror jag att det hade blivit akutsnitt istället. Så jag rekommenderar det varmt!

Ni som har varit på profylax och föreläsningar på födelsehuset, tycker ni att det är bra där? Jag såg att de har spädbarnsmassage och bärsjalskurs som jag funderar på att gå.

Kiaa, hoppas att det löser sig med FK. Vi fick också mycket begagnade kläder och det är jag väldigt glad för. Mitt SF-mått låg precis på mitten hela graviditeten men ut kom en kille på 54 cm så alla kläder i strl 50 var bara att packa ner igen och nu är 56-62 lagom. Ett tips är att inte köpa för mycket sparkdräkter, pyjamaser mm med fötter på. Vi har knappt kunna använda några av de vi har för han har för långa ben och för stora fötter Skrattande.
    Ang födelsehuset så var föreläsningen med susanna heli för ett par veckor sen jättebra!! Det var ju på en sån vanlig torsdagssföreläsning:
    http://www.fodelsehuset.se/program/torsdagar.htm
    Vi var iaf sjukt nöjda då sist och hoppas på att bli lika nöjda idag! Kommer nog gå nån kurs hos dem. Typ spädbarnsmassagen! Jag tyckte det var väldigt mysigt och flummigt där så måste nästan prova. Hehe.
  • Bjornis
    MorMaria81 skrev 2010-12-22 19:41:40 följande:
    Hej! Hur har ni det? Länge sedan någon skrev i tråden! Några väntar o några har fått bebis?! Vi fick imorse kl 6.23 vår dotter som väger 3585 och är 50 cm lång. Allt gick bra och vi är nu på bb på östra. Jag hann före dig Björnis som hade Bf samma dag va? ;) Hur går det för dig?
    Ha det gott allesammans!
    Dammit! GRATTIS!!!! Jag önskar jag kunde fått haka på dig! Han känns så parkerad där inne.

Hur gick det? Förlossningsberättelse vill jag höra så klart. När du orkar. Men då lär ni komma hem på julafton då eller? Ååååå, bebis! VILL HA!
  • Bjornis
    Heini skrev 2010-12-24 20:55:59 följande:
    Här har det äntligen också hänt grejer! Vår stora lilla kille såg dagens ljus för första gången den 22/12, BF+9.
    Ville var vid födseln 59 cm lång och vägde 5160 gram, en svettig historia vill jag lova! :)

Vi kom hem från BB idag och har firat en mycket stillsam jul här hemma med bara den närmsta familjen.

Jag håller tummar och tår för er andra, att ni mår bra och att allt går som det ska!

Fortsatt GOD JUL på er!
    Inga 50-kläder som går på den killen gissar jag??? STORT GRATTIS och wow. Ser fram emot förlossningsberättelse! Eller gör jag?

Fick hallonbladste av maken i julklapp så imorn börjar utdrivningsförsök. Haha. Lite mellandagsrea, trappspringning och te kanske. Bf+3 snart...
  • Bjornis
    Mina 78: GRATTIS! Men oj, kollar de inte sånt?? Att de ligger i säte? Hade hon legat fixerad innan eller?
    Skönt med proffsigt bemötande iaf.
    Absolut fika sen!!

Jag är på bf+3! Eg på bf om jag ska gå på ägglossningen (som jag vet exakt på dagen när den var så det stämmer nog eg bättre). Det känns bättre att gå efter äl nu för om jag går över tiden en vecka (vilket ju ändå är nån slags norm som förstföderska) så hamnar vi i januari. En vecka kan jag tycka är OK att gå över men alltså har inte ungen kikat ut typ 3 januari kommer jag försöka springa maraton eller nåt!

Lycklig: Har inte heller några känningar. Dock föjävla trött bara hela tiden. Känns som i v 10 typ då jag bara ville sova. Jag har iofs också sovit ovanligt bra de sista två-tre nätterna. Om det nu skulle vara nån slags uppladdning av kroppen? Och knodden har varit ovanligt krumbuktig...
  • Bjornis
    Mina 78 skrev 2010-12-25 14:16:30 följande:
    Jo det kan man tycka, men de var så säkra på att hon låg med huvudet neråt eftersom hon varit fixerad så länge, men det visade sig att hon legat fixerad med rumpan neråt i en dryg månad. Det händer visst ibland att de tar fel. 

Grattis till alla er andraockså förresten och hoppas för er andra att bebisarna kommer snart (eller väntar lite om ni hellre vill det ;)  
    O, det måste jag ta med bm på måndag. Hon får fasen LOVA att det är huvudet neråt!
  • Bjornis
    MorMaria och Heini: Tack för era berättelser. Känner mit inte avskräckt. Eller ska va din beskrivning av krystningen då Heini. Haha. Jag läser alla förlossningsberättelser jag kan komma över. Även om de sluta med Sfinxter ruptur så är det spännande.

Så EDA var bra alltså? Jag som inte alls tänkt använda det. Av ingen speciell anledning dock men fler och fler pratar om att det är rätt najs. Hehe. vi får se vad det blir när jag ligger där...

Tror lite av min slempropp släppt under dagen men känner inget annat så det är nog bara att snällt fortsätta vänta!
  • Bjornis
    Lillebäcks mamma skrev 2010-12-26 15:37:03 följande:
    Haha, jag borde nog göra det men faktiskt inte. Tänkte försöka köra på dyktekniken, bad, varma handdukar och massage. Mitt mantra är "man kan inte dö av smärta" Tungan ute

Ja, det är verkligen fem-stjärnig service i den där magen Solig När man gått upp klockan fem på morgonen för att suget efter risgrynsgröt blev allt för stort så känner man sig ju farligt nära curlinglivet...
    Haha, curlingmorsa redan liksom. 
    Så du ska också köra på dyktekniken? Jag med. Ska bli intressant att jämföra våra erfarenheter sen!!
    Till din lista lägger jag akupunktur och ev TENS och sterila kvaddlar (om jag verkligen vill testa annat).  

Jag börjar bli lite hoppfull, mer av slemproppen lossnar hela tiden och jag har som sagt massa sd, inga onda dock. Knodden knölar på och känns som att han tappat tummen för han rör på huvudet alldeles obehagligt där nere. Haha. Läste det nånstans att om det känns som att bebisen vrider mycket på huvudet så kan det vara för att den "tappat tummen". Det var sött.  
  • Bjornis

Jag har regelbundna sammandragninger nu. Klockar dem för att det är lite kul och de kommer var 4:e minut. Inget som gör ont ju men när man inte haft nästan några sd alls under hela tiden så blir det fascinerande. Haha. Ska till bm imorn så ska bli kul att ha nåt att berätta!

• Bjornis
    Lillebäcks mamma skrev 2010-12-26 19:55:40 följande:
    Åh, spännande! 
    Emellanåt har jag ganska kraftig mensvärk, ibland till och med så att jag vaknar av det och inte kan somna om. Men det är ingenting som kommer och går utan är mer konstant i flera timmar. Så jag längtar lite tills man kan få något som går att klocka Tungan ute 

När var det du hade bf, Bjornis? 
    22 dec så på övertid nu! Men enligt äl den 25 dec men ändå övertid ju så! 
    Mensvärk har jag också haft till och från under de sista 2-3 veckorna men som du säger, det håller liksom i sig. Kanske en timme då och då. Mest på nätterna. 

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?