Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Första barnet, i Göteborg?

cotton skrev 2010-07-13 14:02:29 följande:
    Björnis, välkommen hem! Berätta om Vietnam! Hur var resan, hur var ständerna, vädret? Är väldigt nyfiken på detta resmål och vi funderar på det som potentiell bröllopsresa kanske...
    Ja, det var ju andra ggn vi var där och nu blir det inte fler ggr. Nu är vi mätta på vietnam. Hehe. Förra gången såg vi hela kusten upp till Hanoi men gillade södern bättre så såg södra Vietnam nu (Saigon, Danang, Nha Trang, Dalat och Mui Ne). Nha Trang är en MKT trevlig badort men härlig strand och bra restauranger. Det sköna är att det också är en stad så man kan mixas upp med "locals" om man vill. Mui Ne är mer ett "resortställe" och bara turister, det sköna är dock att de flesta resorter har pool och egen strand vilket gör att man slipper påflugna strandförsäljare.... Vi tyckte dock att Mui Ne var lite FÖR trist med bara massa västerländsk mat och lite smådyrt. Nu reste ju vi under vad som till och med kallas death season. Haha. Men det var verkligen dött överallt. Och VARMT. 

Positivt med Vietnam:
    Inte för turistigt ändå, överlag. 

Billigt! Går inte att komma ifrån att Vietnam fortf är väldigt billigt att både resa, bo och äta i!

Otroligt VACKERT land. I städerna ser dock ALLT likadant ut. "Vad är det här för gata? Eh, det ser ju likadant ut här som på förra och förrförra gatan...!"

Trevliga människor. Det vi dock lärde oss sist var att vi ska le vad vi än säger för då slipper man jobbiga försäljare. De ger upp fortare om man ler.

Negativt:
    Inte så bra mat! De är "kända" för vårrullar och Phõ (nudelsoppa) och även om detta är gott så blir det rätt trist i längden. I Nha Trang och Mui Ne finns det ganska mycket fisk och skaldjur och det är ju nice men annars är det mycket västerländskt. Fransmännen har gjort en del för kosten där borta och det är inte jättekul. Men visst kan man hitta rätt god mat på småhak (billigt) längs vägarna men denna gången vågade jag mig inte på så mkt sånt.

Man blir lite less på allt "ociviliserat" folk. Haha. Eller snarare på hela "röran": trafik, folk som skräpar ner och spottar och har sig och hur man själv tar sig fram (tåg, buss... 20 mil tar 5 timmar i vietnam!). Det är en annan kultur så klart men man blir rätt trött på den. Även Saigon som ju är en sån storstad är ganska osofistikerad i mångt och mycket.

Vi har haft en underbar resa men i efterhand hade jag nog varit lite efterklok och valt färre platser att resa till. Det blev lite mycket kringflackande under dessa 3 veckor...

Jag vet inte om du varit i Malaysia? Jag har bara bara varit i Kuala Lumpur men det är en UNDERBAR stad. Bra shopping, OK priser, bra mat osv plus att Perenthian Islands (och även Langkawi) skall vara fantastiska öar. Vi valde Vietnam nu eftersom vi ju inte fått vår kotte än och även om jag tror att det är fullt möjligt att resa med barn i vietnam så är det många långa och varma resor jag tror man inte gärna gör med ett småbarn. Vi kommer antagligen åka till Malaysia nästa år med kotten. Alt. bila genom USA!

oj va långt jag skrev. Hehe.

När är bröllopet??

Vägde mig förresten förut och jag har gått ner 3 kilo på resan vilket innebär att jag ligger på -3kg från plusset. Bra! Det gör inget för mig eftersom jag inte direkt är nån speta! Haha.
  • Bjornis
    Lillebäcks mamma skrev 2010-07-13 14:40:34 följande:
    Välkommen hem Bjornis! Jättekul att få höra lite hur du haft det, även om jag förstår att det hade behövts en mycket längre reseberättelse för att täcka allt Glad
    Barnmorskan vi mötte på BMG var underbar, även hon vi pratade med i telefon. Verkar vara ett jättemysigt ställe!
    Härligt att höra!
    Jag ska till nån som hette Pia. Mamma bokade ju tiden åt oss men tydligen hade hon i telefon varit jättesöt och sagt att mamma också fick följa med. Synd bara att mamma bor 80 mil härifrån...
  • Bjornis
    Jätten gluff gluff skrev 2010-07-13 21:29:40 följande:
    Åh, vilken härlig resa det låter som Annizzzen!!!
    Vi ska också åka till Italien på semester, fast till Rom... & jag fasar också för värmen, som ju ofta känns ännu värre sådär inne i en storstad. Önskar lite att vi valt en "slappa-vid-poolen-semester" Ha ha.. men det blir nog mysigt. Kommer också sakna parma, salami, vin m m.... men man kan nog hitta nog smarriga saker när de gäller pasta & pizza & annat ändå!
    Jag har fuskat ett gäng gånger speciellt med salami, pepperonipizza är ju bara så gott. Den är ju iaf tillagad!
    Granulatet inköpt. Var det en fyrkantig box med engångsförp? Helskumt och hon på apoteket hade ganska dålig koll.

Varmt i Italien ja. Fick SMS av min mor som är i Verona nu och hon intygade detta. Hehe. Aldrig varit i Italien, men det kommer det också. Kan mkt väl se mig själv hyra hus med vänner i Toscana och prova vin och ha med oss kottarna!

Nä, nu måste jag sova. Första dan i nya tjänsten imorn! Puh!
  • Bjornis
    YEY! Gick bra idag. GUD va nervös jag var när jag satt i väntrummet. Bad en stilla bön kan jag säga. Och där inne var den! Sprattlade och kliade sig på huvudet! En perfekt stor en. Jag är 16+5 enl äl och hon mätte mig till 17+2. Känns så bra. Och jag som inte tycker att jag har nån mage (det har jag inte heller, inte mer än min "vanliga", kanske att den blivit lite mer rund och spänd än fläbbig. Haha. Iaf, så petade hon och sa att "livmodern går ju upp hit" och petade vid naveln. Och visade på ulet var hennes finger kom ner. Coolt. Det är nog därför jag hade så ont i Vietnam. Allt flyttade på sig! Jag är så lättad att det är galet. Fick en bild (det var inte det som var fokus kände vi) men tycker nu att den var lite trist. Haha. Den ser ut som en knas bara. Hehe.
  • Bjornis
    Soffi83 skrev 2010-07-15 19:04:54 följande:
    Jätteskönt att höra. Tror många med mig här har väntat på resultatet idag Glad Snart dags för RUL också nu.
    Om jag fattat det rätt så har även din sambo smitit iväg och "fikar" med grabbarna ikväll?
    Jupp. Han är i Linné nu. Ska bli intressant att se hur de hade det! Är din karl också med?
  • Bjornis
    Jätten gluff gluff skrev 2010-07-15 19:54:10 följande:
    Vad skönt att det gick bra bjornis! Men du... vi få väl se bilden på din "knas"   Snälla?

Mina boobs har växt från de pyttiga 75A de var, till en helt OK fyllig 80B nu. Växt lite mer senaste veckan. Men de får ju gärna växa liiite till utan att det stör.

Åhå, är grabbarna iväg ikväll? Trevligt. Jag fick inte min sambo att hänga på. Trist av honom.

Vad krångligt det blev med fikan... Jag slutar halv fyra... men jag får väl driva runt i stan tills dess om inte annat.. hinner ju inte åka hem till onsala imellan.
    Ja, jag ska väl knäppa ett kort på bilden och lägga in. Hehe.
    Skrev i dig GB om "innan fikan tiden", du kan fördriva den med mig!

Mina bröst blev lite större typ i v 10 sen stagnerade det... Suck.
  • Bjornis

cotton skrev 2010-07-15 20:47:44 följande:
    Grattis Björnis till det fina ULet och vad skönt att allt gick så bra! Var det på BMG du var?

Och välkommen hem förresten!

Härligt att höra att allas bröst växer... Enligt min vännina som precis fått barn, växer byster ytterligare efter att bebisen kommit. Och då växer de liksom rejält!
    Jupp. BMG. Väldigt trevlig BM (Pia).
    Ser fram emot "mjölktuttarna" ja, då borde de växa rejält. Här är bilden på kotten (ligger även bland mina bilder):

Den ligger med kroppen på sidan och benen ärliksom vikta i kors under den, sen tror jag den tittar snett hitåt eller bortåt. Hade önskat mig en profilbild! Vi fick se jättefina närbilder på profilen med handen som kliade i ansiktet men nä... Haha. Men den är fin ändå, även om den ser ut som en konstig sjöjungfru.
  • Bjornis
    Soffi83 skrev 2010-07-15 21:18:47 följande:
    Ja, han blev ju så avundsjuk på att vi fikade så han startade en egen tråd för blivande pappor :)
    De verkar ju ha haft trevligt iaf. 3,5 timma var han borta! Haha.
  • Bjornis

Vi ska ha en Mützy eller en Urban Jungle mountain buggy. Det har JAG bestämt. Haha. Vi har kompisar som har dem och gillar dem bäst. Har även kompisar som har båda buggor och brio och allt möjligt. Buggan är lite låg tycker jag. Knodden ligger så långt ner i liggdelen att man får vika sig dubbel för snutta med den. Nu låter det som att jag är 1.90 men det är jag inte. Haha. Annars är buggan snygg och det finns många snygga tillbehör!

Välkommen Katsura!

• Bjornis
    DjurgårdsRutan skrev 2010-07-16 19:14:58 följande:
    Hej.
    Jag har BF den 17/11. Vilken tid och plats skall ni ses på Onsdag?
    Ha en bra kväll.
    Kram
    Vad har vi sagt? 18 på condecco på avenyn, var det sista budet tjejer?

Ikväll har vi äntligen berättat för svärmor och svärfar (de är skilda sen länge) och både två grät. Svärmor ska flytta nästa helg och vi gav henne en flaska bailys och ett kort där det på utsidan stod: "Lycka till med nya lyan" (haha, dessa kort) och vi skrev "glöm inte möblera för ett barnbarn". Sen svärfar ska köpa vår gamla laptop och min man har fixat till den och la sedan vår senaste ul-bild som bakgrund. Vi åkte dit och skulle visa honom lite på datorn och när den startade upp så sa han: "Det där ser ju ut som en sån där ultraljudsbild". Ja, sa jag "vi ville visa ditt kommande barnbarn". Oj va han blev glad, han klappade händerna och blev som ett barn på julafton. Haha. Så roligt. Nu håller vi tummarna för att allt fortsätter vara bra men jag tycker känslan är rätt god numera!
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?