J0SSAN skrev 2011-01-31 17:56:01 följande:
Mina 78 - Bra att det funkar i alla fall. Det är ju väldigt mysigt att ha dem hos sig också, det var egentligen mest för att jag började få ont som jag började träna Hedvig att sova själv. Jag låg ju alltid på sidan med henne på armen och jag fick så ont i höften/bäckenet av att ligga så still på sidan...
Det med att amma liggandes på sidan tänkte jag framför allt kanske var ett tips till Bjornis, för det lät ju inte så bra att Sixten bara vill sova på mage även i sängen med tanke på plötslig spädbarnsdöd och så (på mammas mage är det ju ingen fara).
Ja, jag ammar liggandes ibland för det är så Sixten somnar lättast. OCH jag somnar oftast innan honom så då slipper jag ligga och fundera på när han ska somna! Haha.
MEN att sova på mage är det enda som funkar om man vill att han ska sova mer än 2-3 timmar (speciellt på natten). På mage kan han ju sova 5! Annars sparkar han och vevar sig själv i ansiktet och väcker sig själv. Så himla sprattlig unge!
Vi har funderat på andningslarm med tanke på att jag gärna lägger honom på mage men jag vet inte... Han kan ju sov apå sidan också men som jag fattat så är det nästintill "lika illa" som på mage isf...
Lillebäck: FIN säng! Vi har också bäddat Sixtens säng så ytan på han sovplats är minimal men det faller honom inte helt på läppen. Han vill nästan helst att man andas på honom känns det som! Hehe.
Men kan du alltså lägga ner en VAKEN unge och sen somnar hon själv? Napp?
Sixtens nappteknik är så där och hade den varit hundra hade vi nog kunnat göra det för är nappen i är han oftast nöjd och tyst men iom att nappen trillar ur mest hela tiden så måste jag ligga och hålla i den och jag får kramp att göra det genom spjälorna.
En vaken sixten utan napp eller mamma eller pappas bröst känns kört!