• MHEK

Första barnet, i Göteborg?

Jaha, då har illamåendet slagit till ordentligt. Trodde, naiv som jag är, att jag skulle slippa illamående främst för att min mamma aldrig mådde illa när hon var gravid. Hon har liksom intalat mig att det är ärftligt och att jag slipper för att hon slapp Det tar mig mer än en timme att äta frukost, har ingen matlust men samtidigt är det bara att äta som hjälper. Vet inte hur jag ska klara av att ta mig till jobbet på morgonen, känner mig konstant åksjuk. Kräks som tur är inte utan den överhängande känslan är åksjuka och ett enormt sug i magen som om jag inte skulle ha ätit på flera dagar. Någon annan som har/haft mycket illamående?

• MHEK
    Lillebäcks mamma: Vad kul att höra att allt var bra med bebisen, förstår att du blev känslosam det hade jag också blivit.

Vilken fin bild 737 dagar det ser faktiskt ut som en liten vinkning Glad

Välkommen MorMaria81!

Själv är jag hemma från jobbet och mår konstant illa. Ringde min chef igår och berättade att jag var gravid och att jag var illamående. Hon var väldigt förstående och tyckte absolut att jag skulle vara hemma. Kändes konstigt att berätta det så tidigt men fortsätter det här illamåendet så kan jag inte gå tillbaka till jobbet på ett bra tag och då kändes det bättre att vara ärlig. Känner mig lite mjäkig eftersom det är så många gravida som mår illa men som ändå klarar av att gå till jobbet och göra annat Rynkar på näsan  En sak som är positiv är iallafall att jag har börjat sova bättre!
  • MHEK
    Tarda: När det kommer till bröllopspresenter funderade vi fram och tillbaka. Dels ville vi inte ha en massa prylar som vi inte behöver eller tycker om men samtidigt ville vi inte säga exakt vad vi ville ha eftersom vi gärna ville bli överraskade. Det slutade med att vi har sagt till de flesta att vi vill ha presentkort (i valfri butik) så att vi kan vi bli överraskade (när det kommer till vilken butik iallafall) samtidigt som vi får vara med och välja så att det inte blir helt fel Glad
  • MHEK
    Kiaa skrev 2010-07-13 10:38:21 följande:
    Fika någon?
    Det har ju pratats om ny fikaträff i mitten av augusti, men jag & några med mig tyckte det var lite för långt tid att vänta. Så jag tänkte slänga ur mig ett förslag och så får dom som har tid och lust hänga på. Vad tror vi om onsdag 21 juli? Alltså om drygt en vecka? Blir vi inte så många och vädret är ok så är ni välkomna till min stuga i Slottsskogskolonien. Annars får vi bestämma nått fik på stan, kanske samma som förra gången?

Nån som hänger på?
    Vad kul! Jag hänger gärna på, skönt att träffa folk som man inte behöver försöka dölja illamåendet för Glad
  • MHEK
    Annizzzen: Ha en underbar semester! Jag jobbar några veckor till så jag är riktigt avundsjuk Glad

Välkommen Lilo och stort grattis till dig! Jag är inte heller så långt gången, har bf i början på mars. Härligt att höra att du mår bra, själv är jag illamående och väldigt trött men det har känts lite bättre igår och idag. Skönt att det är lite svalare ute nu också.

Grattis cotton, underbart att allt såg bra ut. Jag längtar precis som du Lilo till vårt första UL. Har du bokat tid för UL? Vi har vårt första 10 augusti.
  • MHEK

Det låter som en bra idé Cotton, jag går på semester 7 augusti så jag får väl fördriva tid i tråden lite längre än du Flört Vi har inskrivningssamtal på Barnmorskegruppen nästa vecka och även UL där sen. Det verkar som att en hel del har valt BM, det känns tryggt. Har pratat med dem en del på telefon och de verkar jätte trevliga.

• MHEK

Vad häftigt och spännande Lillebäcks mamma! Låter ju som små buffar, läste att vissa känner av det ganska tidigt och andra lite senare. Låter som att ni har en livlig liten bebis i magen Glad

Kul med barnvagn Jejja82, det blir säkert en jättemysig dag!

• MHEK

Hej och välkomna alla nya!

Vilket fint ultraljud Bjornis!

Jag tycker att det har varit så skönt med regn och lite svalare väder. Illamåendet känns mer hanterbart då, men idag verkar det bli jätte varmt och några vänner till mig försöker dra ut mig på picknik. Får se hur det går... Vad trevligt att det blir så många på fika på onsdag. Jag följer också gärna med om jag inte mår allt för dåligt. Om jag inte har förstått fel så har ni bestämt att träffas på condeco på avenyn runt 18?

• MHEK
    Katsura: Jag är också illamåendet och har varit det i två veckor nu. För mig sitter illamåendet i hela dagen men det är värst på morgonen. Förutom alla fina tips du har fått här kan jag rekommendera akupressur armband från apoteket och motion ex simning eller promenader. För mig funkar simning jätte bra. Hoppas illamåendet går över snart.

Idag har jag varit på ett jätte mysigt dop och det kändes så speciellt eftersom vi också ska ha barn. Två av mina vänner var där som fick sitt första barn för fyra respektive tio månader sen och jag såg dem liksom med helt andra ögon. Det blev plötsligt så verkligt att vi ska få barn och jag kände mig jätte lyckligGlad Jag räknar fortfarande ner till v. 12 så att jag kan känna mig mindre orolig men idag släppte jag alla såna tankar och bara njöt av att vi nästa år kommer att bli föräldrar!!!
  • MHEK

Vad kul med vagninköpet Lycklig2010 Glad Och Katsura vad skönt att illamånedet har släppt. För mig verkar det inte gå över tyvärr, är i v. 8 nu så jag hoppas att det avtar om senast två-tre veckor iallafall. Jag försker njuta av graviditeten trots illamåendet. Har berättat för några som står oss nära nu och det är så kul med folks glada reaktioner.

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?