muminbebis skrev 2010-09-18 21:42:02 följande:
Kiaa: Nämen ännu enblivande mamma i området. Vad roligt:) Vart bor du Kiaa? och när har du BF?
Ni båda ligger lite före mig. Jag ska ha i början av mars.
Tycker att det låter trevligt med en promenad:) . Håller ni också till hos BM i Frölunda?
MHEK: Vi har ju samma BF för du skulle också ha runt 6 mars ju:). Bor du också här i närheten kanske? Ja Teutonia Fun och Cosmo är rätt lika. Vet inte varför vi fastnade för Fun:en framför Cosmo. Vi har i allafall tänkt köpa en liggvagn istället för lift till. Blev rekommenderade det eftersom bebis kommer på våren och det finns mer plats i den, för den lille/a att ligga och sprattla sen när det blir varmt:). Hade det varit en vinterbebis skulle vi ha tagit en hårdlift eftersom den är mindre och håller värmen lite bättre..Hur har ni tänkt?
Ja jag har BF 5 mars enligt sista uträkning hos barnmorska

Men det är väl lite olika hur man räknar. Jag bor på Eriksberg så det känns nära det mesta här i stan, det är väldigt bra kommunikationer här. Vi kommer också köpa en liggvagn. Var först inne på en hårdlift eftersom man lätt kunde lyfta ur den ifall bebisen somnat eller så. Men sist vi var och tittade på vagnen insåg vi att liggdelen var ungefär lika lätt/tung som hårdliften så den går också bra att lyfta bort om det skulle behövas. Jag tycker även att det ser lite snyggare ut med liggvagnen...om man nu ska bry sig om sånt. För övrigt har vi stor hiss så det blir inga problem att få in vagnen. Teutonia fun är ju så smidig också så den får ju plats överallt. Har legat hela morgonen och försökt känna efter om bebisen ger sig till känna på något sätt...men inget än tyvärr. Har du känt något nytt?