• MHEK

Första barnet, i Göteborg?

Vilken fin bild Tarda, grattis till att allt såg bra ut på RUL.

Det låter tungt med mycket jobb Bjornis. Håller med de andra om att det är viktigt att du tar hand om dig. Jag känner också att det är jobbigt att jobba heltid just nu och jag är bara i v 15...undrar hur detta kommer att gå. Jag har ganska lång resväg till jobbet, åker kollektivt vilket tar ca en timme från dörr till dörr. Det känns som att dagarna blir så otroligt långa och samtidigt ska man tampas med alla grav hormoner.

• MHEK

Gud så tråkigt Cotton. Jag kan inte beskriva med ord hur ledsen jag är för er skull. Hoppas innerligt att ni får den hjälp ni behöver och att ni snart orkar se framåt igen. Kram

• MHEK

Vad trevligt med nytt fika datum. Jag ska absolut försöka komma också. Nu känns det som att höstvädret har slagit till ordentligt med lite regn och rusk. Men om jag ska vara helt ärlig så har jag längtat lite till hösten. Eller jag längtar snarare efter att tiden ska gå snabbare så att vi snart får komma på vårt RUL (om tre veckor). Känner mig som många andra i de här veckorna (v15+5) inte alls gravid förutom mitt illamående såklart men jag börjar nästan misstänka att det är ett kroniskt tillstånd Obestämd

• MHEK
    muminbebis skrev 2010-09-18 09:53:07 följande:
    Hej! Vi har också bestämt oss för en Teutonia Fun. Den verkar vara den smidigaste på marknaden. Den är snygg också:)
    Min pojkväns syrra har en sån och jag har kört runt med den en del. Helt klart ett bra val:)
    Igår dag är jag i vecka 16+0, så jag väntar ivrigt på att den lille ska göra sig till känna. Har kännt lite bubblor nedanför naveln, men är osäker på om det är bebis eller gaser.
    Igår berättade jag för rektorn på jobbet, så nu är det inte längre en hemlighet att jag är gravid. :)
    By the way bor vi också i Kaverös. Vi kanske har sprungit på varandra:). Vi bor på Barytongatan:). Vi har BF 6 mars:)
    Även vi har nästan helt bestämt oss för en teutonia fun (eller cosmo men det sägs ju att de är helt likvärdiga i funktion så det blir nog en fun eftersom den är billigare). Ska dock vänta med att beställa tills vi har varit på RUL. Jag går också in i v 16+0 idag och väntar ivrigt på kännetecken från bebisen. Har också känt lite bubblor, speciellt på natten om jag råkat vakna och inte kunnat somna om. Det är väl då man har möjlighet att känna efter ordentligt. Svårt att definiera om det är bebis eller något annat dock.
  • MHEK
    muminbebis skrev 2010-09-18 21:42:02 följande:
    Kiaa: Nämen ännu enblivande mamma i området. Vad roligt:) Vart bor du Kiaa? och när har du BF?
    Ni båda ligger lite före mig. Jag ska ha i början av mars.
    Tycker att det låter trevligt med en promenad:) . Håller ni också till hos BM i Frölunda?

MHEK: Vi har ju samma BF för du skulle också ha runt 6 mars ju:). Bor du också här i närheten kanske? Ja Teutonia Fun och Cosmo är rätt lika. Vet inte varför vi fastnade för Fun:en framför Cosmo. Vi har i allafall tänkt köpa en liggvagn istället för lift till. Blev rekommenderade det eftersom bebis kommer på våren och det finns mer plats i den, för den lille/a att ligga och sprattla sen när det blir varmt:). Hade det varit en vinterbebis skulle vi ha tagit en hårdlift eftersom den är mindre och håller värmen lite bättre..Hur har ni tänkt?
    Ja jag har BF 5 mars enligt sista uträkning hos barnmorska Glad Men det är väl lite olika hur man räknar. Jag  bor på Eriksberg så det känns nära det mesta här i stan, det är väldigt bra kommunikationer här. Vi kommer också köpa en liggvagn. Var först inne på en hårdlift eftersom man lätt kunde lyfta ur den ifall bebisen somnat eller så. Men sist vi var och tittade på vagnen insåg vi att liggdelen var ungefär lika lätt/tung som hårdliften så den går också bra att lyfta bort om det skulle behövas. Jag tycker även att det ser lite snyggare ut med liggvagnen...om man nu ska bry sig om sånt.  För övrigt har vi stor hiss så det blir inga problem att få in vagnen. Teutonia fun är ju så smidig också så den får ju plats överallt. Har legat hela morgonen och försökt känna efter om bebisen ger sig till känna på något sätt...men inget än tyvärr. Har du känt något nytt?
  • MHEK

Lillebäcks mamma: Wow vad häftigt att ni ska få en tjej och vilka fina bilder. Sitter på jobbet och bara ler när jag ser dem. Grattis!

• MHEK

Kiaa: Tråkigt att det inte har blivit bättre med rytggsmärtorna men bra att du blev sjukskriven. Man ska inte gå runt och plågas. Håller tummarna för att FK godkänner sjukskrivningen!

• MHEK

Gomorron! Jag mår bra, liten förkylning som hängt med ett tag men jag hoppas att det inte blir värre. Hur mår du?

• MHEK

Grattis knittgirl, vad roligt att allt såg bra ut! Jag längtar efter vårt RUL som är den 6 okt. Börjar närma sig nu Glad

• MHEK

Hej, hoppas alla har haft en trevlig helg. Det har iallafall jag. Synd att den redan är slut dock. Jag har haft ganska mycket växtvärk på sistone, eller jag tror att det är växtvärk iallfall. Har man det i vecka 18 (17+0)? Eller är det sammandragningar? Har ont i livmodern som vid mensvärk. Förvirrar mig med alla begrepp och vet inte riktigt vad som är normalt eller inte. Känns ungefär som i de första veckorna av graviditeten och då var det ju växtvärk...

Förresten hittade du något på Ullared Kiia?

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?