• MHEK

Första barnet, i Göteborg?

Ja muminbebis jag får göra det Glad Jag är 27 år...

Imorgon gifter vi oss!!! Hjälp. Vår första semestervecka har varit väldigt stressig plus att jag hela tiden mår illa. Fast det har nog blivit bättre, det brukar vara dagsformen som avgör. Igår blev vi klara med det sista. Hoppas, hoppas att jag mår bra imorgon. Är så rädd för att jag ska svimma av nervositet. 

Vad häftigt att RUL börjar närma sig Englastar!

• MHEK

Tack Tarda, det där med att kroppen glömmer att må illa är faktistk sant. När jag har gjort saker som kräver mycket koncentration så försvinner illamåendet. Jag räknar med att teorin stämmer imorgon också Glad Tråkigt att du fortfaranade mår illa. Jag lever precis som du på potatismos och filmjölk...haha misstänker att jag inte kommer att äta det på ett tag efter att illamåendet har gått över. Har du provat lergigan mot illamående? Jag fick det utskrivet men tycker att jag blir så konstig när jag tar tabletterna så det är inte värt att ta dem. Men många har sagt att de verkligen har hjälpt dem mot illamåendet. Lycka till med bröllopsplanerna!

• MHEK

Hej alla!

Bröllopsdagen blev över all föväntan, det var helt magiskt Glad  Jag svävar på moln och drömmer mig bort till lördagen hela tiden. Vigseln var helt underbar även om jag var ganska frånvarande pga nervositet lite då och då. Och till och med vädret hade vi tur med. Det kom fram en regnbåge på kvällen vilket tydligen skulle betyda tur.

Blir det någon fika imorgon? Jag kommer gärna isåfall, men det verkar som om många inte kan så det kanske blir ett annat datum?

• MHEK

Vad trevligt att fikat blir av. Var ska vi ses?

• MHEK

Det var riktigt trevligt igår Glad Ser fram emot 30 augusti!

• MHEK

Vi kom hem från Varbergs kurort idag, det var sååå härligt. Bodde där mellan fredag och söndag. Mitt illamående försvinner helt när jag är i vatten och simmar, vet inte varför. Så jag har fått avnjuta en helg nästan helt utan illamående Glad

Jag ska också göra kub -test imorgon muminbebis, känns läskigt tycker jag. Men jag hoppas att det går bra för oss båda.

• MHEK
    muminbebis skrev 2010-08-23 23:10:53 följande:
    Hej! Hur gick det för dig? Bra hoppas jag?
    För mig gick det finfint och det var underbart att se den lille röra sig. Såg små fingrar och fötter:) Mysigt.
    Idag har jag dock mått skitilla mest hela dagen. Jag som tyckte att illamåendet hade börjat avta.
    Jag har faktiskt redan kikat lite på barnvagn:)...Tidigt ,men titta får man. Spontant gillar jag Teutonias vagnar bäst. Jag tycker Teutonia fun verkar vara en smidig och bra vagn för oss. De flesta andra är så breda över bakhjulen tycker jag. Det är ju ett tag kvar så vi får väl se om det dyker upp någon annan.
    Det gick jätte bra, fick väldigt bra värden och allt såg för övrigt bra ut. Skönt att det gick bra för er också! Vår lilla parvel somnade mitt under ultraljudet så jag fick hosta och göra massa annat för att försöka väcka den lille.  
  • MHEK

Tack Cotton och Muminbebis! Det är så skönt att kunna släppa lite oro och nu är vi helt öppna med graviditeten vilket också känns bra. Har nog iofs inget val, har gått upp rejält i vikt nu pga illamåendet som får mig att äta hela tiden. Har köpt mina första mammabyxor trots att jag bara är i v 12+4....men men det är väl lyxproblem. Fick en bild av bebisen som jag tittar på hela tiden Glad

• MHEK

Skönt att inte vara ensam om mammabyxor Flört Hela sommaren har det gått bra med mina vanliga leggings och tunikor men nu börjar det bli lite kallare.

Englastar, för min del var det inte åldern som gjorde att vi valde att göra kub-test (är 27 år) utan bara allmän oro. Tycker att det är så lång tid tills RUL, kändes skönt att göra ett ordentligt ul lite tidigare. Vad spännande med RUL om en vecka Glad

Välkommen JanMam11 och grattis! Vilken vecka är du i? 

• MHEK

Vilken otrolig upplevelse Lycklig2010! Måste ha varit en underbar känsla.

Eftersom jag fortfarande mår väldigt illa måste jag äta i princip hela tiden för att stå ut. Har i princip fått avsmak för all sorts mat eftersom det nästan känns som ett tvång att äta...hoppas det går över snart. Har i och med det inga cravings efter något alls men söta saker går ner lättare.

Välkommen Liinda!

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?