• MHEK

Första barnet, i Göteborg?

Liinda skrev 2010-08-26 09:49:25 följande:
    usch va jobbigt att fortfarande må så illa.. :/ vilken vecka är du i?

Tack ska du ha. :) jag har letat efter en sån här tråd, men inte hittat den, men så helt plötsligt va den bara där. :) 
    Ja det är en väldigt trevlig tråd det här!

Ja det är jobbigt att må illa, jag är i v 12+6 så det borde ha gått över vid det här laget tycker man. Men några får dras med det några veckor till och tydligen är jag en av dem. Jag har semester nästa vecka så jag hoppas att det går över innan jag börjar jobba veckan därpå. 
  • MHEK
    Mela75 skrev 2010-08-26 15:37:27 följande:
    Jag ser att ni har lägenheter på tapen. Hur många av er har eget rum till bebsien även om spjäsängen kommer att stå i sovrummet i början???
    Vi bor i en ganska liten tvåa, 52kvm, så vi har inget rum till bebisen. Vill inte köpa något i dagsläget utan söker större lgh på Boplats. Men det känns ganska omöjligt att få nåt. Vi tror dock att det kommer gå  bra att bo i tvåan åtminstone bebisens första år.

Haha, jag var choklad beroende innan graviditeten men nu känner jag inget sug alls. Älskade mörk choklad men det är verkligen det sista jag är sugen på nu...
  • MHEK
    MorMaria81 skrev 2010-08-27 11:54:00 följande:
    Vi bor i en 2:a på 81 kvm så det ska nog det första året men visst är vi sugna på större boende gärna med egen uteplats och lite gräs. Det kommer nog upp något fint snart som man förhoppningsvis har råd med..

Jag har fått lite choklad cravings, konstigt att så många inte är sugna på det. Kanske det har med könet i magen och göra? :)
    Kalla drycker är också väääldigt gott!! Gärna med massor av is. :)

Måste också kolla upp det där med barnvagnsrum, vi bor iofs en halv trappa upp men det kan ju vara jobbigt nog när ma ska släpa varje dag kan jag tänka mig.

Jag ser fram emot fikan på måndag. Har vi sagt någon tid? Har ju aldrig kunnat vara med så jag är lite spänd!
    Var bruka ni ses? Condeco? (stavas det så?)
    Jag tror att vi har sagt kl 18 på Condeco. Jag ser också fram emot fikan, ska bli roligt!
  • MHEK

Mycket trevlig fika igår Glad Ska definitivt försöka komma 13 september också. Håller med om att det verkar bli en riktigt härlig höstdag idag. Ska försöka njuta ordentligt av mina sista semester dagar nu. Snart kommer en kompis och hennes lilla bebis på besök.  

• MHEK

Tack för tips om fodelsehuset Bjornis. Kände inte ens till att det fanns, verkar finnas många spännande saker man kan gå på.

• MHEK

Grattis till lilltjejen Djurgårdsrutan. Jag hoppas också att ni mår bra och kommer hem snart. Smygtittade lite på din profil, oerhört vackert namn ni har valt till henne!!

Välkommen Heini. Vad kul att du hittade hit!

Vad blev det för barnvagn Annizzzen?

• MHEK

Lycka till imorgon Cotton. Hoppas dagen blir precis som ni har önskat!

• MHEK

Nu har även jag läst ikapp Glad Jätte söta kläder och mycket bra tradera tips. Vad roligt att bröllopet blev så bra Cotton!

Heini, jag tror att vi ska träffas på Condeco på Linné klockan 18.

Jag började jobba igår efter semestern. Eftersom jag är i v 15 kändes det även dags att berätta om graviditeten, fick jätte fina reaktioner och lyckoönskningar. Däremot blev jag så irriterad för ganska många kommenterade hur stor jag har blivit med tanke på att jag bara är i v 15. Eftersom jag har mått illa och det enda som hjälpt är att äta har jag gått upp ganska mycket i vikt. Och bara för att man är gravid så tror folk att det är ok att kommentera det...argh!

• MHEK

Blir inga problem att känna igen tjejerna, många magar som sagt Glad Ja det är irriterande minst sagt och det är nog bra att låta det gå in genom ena örat och ut genom andra precis som du säger.

• MHEK

Jag kan också på måndag.

Englastar
    MorMaria81
    Mina78 
    mhek

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?