• J0SSAN

Första barnet, i Göteborg?

Bjornis skrev 2010-08-05 21:44:28 följande:
    Jag tar ju inte tabletter och har ändå fått ta microlax tre ggr under denna graviditeten. I övrigt håller jag med om känslan. Eftersom jag inte fött barn innan går jag bara på att mamma säger att föde barn är som att vara väldigt förstopppad. Det tror jag lite vad jag villom men det låter iofs OK. Det är väl bara det att det inte är över lika fort ändå. Hehe.
    Hehe jag är ockå väldigt trög i magen, brukar passa på att öva lite profylaxandning och krystningsteknik när det är dags för nr 2 Flört
  • J0SSAN

Jag är så himla glad! Jag och min man känner inte så mycket folk i Torslanda där vi bor men vi har ett par en gata bort som vi umgås med. Nu har vi inte setts på ett tag pga semestrar osv men när vi var där i fredags visade det sig att de väntar sitt första barn 3 veckor innan vi skall få vårat!

• J0SSAN

Välkommen Muminbebis! Jag har bf 5/2 så det är inte så långt ifrån...

Jag är i vecka 15 och har fortfarande inte gått upp något i vikt vilket jag tycker är lite skumt. Det syns ju definitivt att magen putar och att brösten är större så...
    iof så har jag väl försökt äta lite nyttigare än vanligt med mycket frukt och grönsaker men det är ju inte precis så att kärlekshandtagen försvunnit

• J0SSAN
    Kiaa skrev 2010-08-09 20:42:11 följande:

Jossan: Va roligt för dig med era vänner som väntar barn i stort sett samtidigt. Själv känner jag ingen (!) som varesig väntar barn eller har småbarn här i närheten Gråter  Jättetråkigt tycker jag och hoppas verkligen att jag ska träffa några under graviditeten som bor i närheten och som man kan vara föräldraledig tillsammans med. Annars kommer jag nog blir galen av att gå hemma!

Vilken tur att du har det här fantastiska gänget!Glad
  • J0SSAN
    muminbebis skrev 2010-08-11 21:46:15 följande:
    Tack Jossan! Jag har redan gått upp 1 kilo, men det kan ju lika gärna vara sommarhull, Magen är dock svullen och brösten såklart. Det är säkert normalt att inte gå upp ibörjan. MAn ändrar ju kosten och äter nyttigare+ att helgfestandet är över. Jag gissar att jag kanske kommer att tappa nåot kilo innan det vänder igen:)Vart bor du och hur gammal är du?
    Jag är 27 år (kommer att ha fyllt 28 innan bebises är ute) och bor i Torslanda - och du?
  • J0SSAN
    Englastar skrev 2010-08-13 06:50:26 följande:
    Som allting annat vad gäller graviditet verkar det vara extremt individuellt hur många kg man gått upp och när... Är själv i v. 16 (15+5) och har bf runt 29/2. Har lagt på mig c:a 2-3 kg men näst intill bara på magen, så det syns definitivt. Å andra sidan har jag ökat i omkrets med c:a 7 cm runt magen och c:a 4 cm över bröstet.
    Dags för RUL om ungefär 2 veckor så man får det definitiva datumet satt :o)
    Borde du inte ha bf 29/1? Du är en vecka längre gången än mig och jag har bf 5/2....

Det märks verkligen att från vecka 15 är en kraftig tillväxtfas! på bara en vecka har magen blivit en riktig ballong, ingen tvekan om vad som är på gång längre iaf Flört så det kommer nog komma ett par kilo på posten snart tror jag
  • J0SSAN
    MHEK skrev 2010-08-13 08:27:12 följande:
    Ja muminbebis jag får göra det Glad Jag är 27 år...

Imorgon gifter vi oss!!! Hjälp. Vår första semestervecka har varit väldigt stressig plus att jag hela tiden mår illa. Fast det har nog blivit bättre, det brukar vara dagsformen som avgör. Igår blev vi klara med det sista. Hoppas, hoppas att jag mår bra imorgon. Är så rädd för att jag ska svimma av nervositet. 

Vad häftigt att RUL börjar närma sig Englastar!
    Hoppas allt gått bra hittills och att ni får en jättefin fest ikväll!
  • J0SSAN

Hejhej
    Hade verkligen tänkt hänga med på fikat igår men hade en rapport jag var tvungen att få klart och det tog mig ända till sju på kvällen och sen var jag trött...
    Den 30/8 kommer jag nog inte häller för jag skall till England på konferens dagen efter. Ojoj det är mycket på jobbet nu, tanken är att jag skall ha tagit ut min lic-examen innan jag går på mammaledighet och jag har nog först nu fattat att februari faktiskt inte ät särskillt lång borta ... inte med tanke på hur mycket jag har att göra Förvånad Jag som bara vill sitta och klappa mig på magen och titta på babyartikel-annonser på blocket.

• J0SSAN
    LuneNoire skrev 2010-08-19 16:06:27 följande:
    Här är en blivande mamma till... om det nu är så här man går med i tråden? är iallafall i vecka 15 nu, första barnet...
    Det funkar Skrattande välkommen!
    Jag är själv i vecka 16, 27 år och bor i Torslanda
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?