Första barnet, i Göteborg?
Idag gick vi ner till BVC och satte oss i aminngsrummet och planen var att väga Sixten före och efter amning för att se hur mkt han får i sig. Han verkar nöjd efter amningen jämt utom på kvällarna (amningen innan "nattning"). Han kan äta från kl 19 till 22 med 5-10 min mellanrum typ och brösten känns som slappa påsar. Det finns nog lite mat i dem men jag kör ju amningsnapp och är tveksam om Sixten är tillräckligt stark för att få ur den mjölken... Iaf, vi gick runt på stan tills han höll på att vakna men det blev ändå som en väckning för honom på BVC så han åt rätt dåligt, somnade hela tiden. Haha. På 40 minuter hade han gått upp från 4350 till 4420. Alltså 70 ml borde han fått i sig (var en våg som bara vägde med två decimaler). Vilket kändes lite men vår BM som vi råkade på sa att det var helt OK och det var som sagt en kass amning. Han åt igen när vi kom hem efter 45 minuter och lätt att han fick i sig lika mkt. Det var skönt för mig att få en känsla för hur mkt han får i sig.
Är fortf osäker på kvällsmaten dock. I två dar nu har vi gett runt 50 ml ersättning i nappflaska efter badet (som han älskar och blir trött av). Det känns inte bra för magen verkar bli lite trögare... 50 ml är ju inte mkt heller men han går mkt bättre i däck på ersättning plus att jag ju ammat och ammat....