Inlägg från: Mina 78 |Visa alla inlägg
  • Mina 78

Första barnet, i Göteborg?

Jag försökte knyta in Inez på ditt sätt idag, men det gick inte alls. Hon blev jättearg... men sen knöt jag på mig sjalen först och stoppade i henne sen och det gick bättre. På sjalbarn.se finns det massor av tips om hur man knyter och även om hur man ammar i sjalen

• Mina 78

Jag har också en elastisk, en tricot slen.

• Mina 78

Sassy, visst skulle ni gå på babysim? Är det Aquababy? Jag har anmält intresse dit, och fick ett mejl att någon skulle ringa mig, men sen har det varit tyst. Undrar lite om nån vet hur lång tid det brukar ta innan de hör av sig.

Det var väldigt trevligt med fika, det får vi göra igen snart! 

• Mina 78

Jag anmälde mig för en månad sen, börjar undra om jag angett fel nummer eller nåt. Jag har skickat ett mejl idag, så jag hoppas att de hör av sig snart.

• Mina 78
    Mina 78 skrev 2011-01-26 17:17:09 följande:
    Jag anmälde mig för en månad sen, börjar undra om jag angett fel nummer eller nåt. Jag har skickat ett mejl idag, så jag hoppas att de hör av sig snart.

Efter mitt mejl svarade de direkt, så nu ska vi börja redan om två veckor. Spännande :)
  • Mina 78

På Bräcke, en liten bassäng precis där vi bor. Skönt att slippa vara på ett stort badhus tycker jag.  Var ska ni gå?

• Mina 78
    MorMaria81 skrev 2011-01-28 18:52:05 följande:
    Kiaa: Jag har precis som jossan hittat min sjal på tradera och jag har också en med avsmalnande ändar. Tror inte det spelar så stor roll men jag skulle nog föredra att den är bred tror jag.
    Jossan: vad skönt att hon gått upp i vikt! Då vet man att det fungerar som det ska.
    Vi får ta en fika snart igen, känner att det gav mig energi.
    Ronja har ändrat sitt ätmönster helt nu. Förr åt hon var 4:e timme förutom på natten då det blev oftare men nu äter hon typ varannan timma och är mycket snuttigare och kinkigare hela dygnet. Nappen vill hon fortfarande inte ha. :( Hon kanske växer och vill ha mer mat nu.
    Hur gammal är hon nu? Vid fem veckor går de ju igenom ett utvecklingssprång och då kan de vara kinkigare några dagar, upp till en vecka. Inez var väldigt tydligt så och blev sen en helt ny tjej, mycket mer med och med längre gladare vakenperioder.

Jag fikar gärna i nästa vecka, vilken dag som helst. Villa Belparc var ju jättebra

• Mina 78

Torsdag på Villa Belparc låter toppen, vid två eller föredrar ni förmiddag? Jag gillar eftermiddan så man slipper stressa på morgonen :)

• Mina 78
    Lillebäcks mamma skrev 2011-01-29 05:38:18 följande:
    Hm, här sitter jag vaken och väntar på att dottern ska vakna - kl halv sex på morgonen.
    Hon har sovit i 5 timmar i sträck nu och mina tuttar är fulla. Sägs ju att man inte ska behöva väcka bebisar för mat (så vida de inte går upp i vikt som dom ska).

Hm, ovan situation ;) Hon somnade i sin egen säng igår (i natt) med. Jisses, tiden går så fort...snart kallar hon mig klimakteriekossa innan och rymmer till Skövde med någon EPA-kille :p
    Hahaha, första (och hittills enda) gången som Inez sov fem timmar fick jag puffa på henne lite så hon vaknade så att inte brösten skulle sprängas
    Kiaa skrev 2011-01-28 21:40:51 följande:
    14:00 på torsdag på Villa Belparc funkar jättebra för mig också. Jag föredrar också eftermiddagarna eftersom Cornelia oftast inte sover så mycket på natten, men gärna vilar några (för mig) välbehövliga timmar på förmiddagen.
    Nu har jag precis ropat hem en Mysac bärsjal på Tradera. Hoppas jag hinner få hem den innan torsdag så ni kan hjälpa mig att knyta den ifall jag inte får till det ordentligt med hjälp av instruktionsvideon.
    Titta på sjalbarn.se, där finns även bildstöd med skriftliga instruktioner. Jag tycker att det är enklast att knyta på den först och sen stoppa i Inez
  • Mina 78
    MorMaria81 skrev 2011-01-30 12:59:30 följande:
    Åh i natt har Ronja sovit bredvid mig i sängen! Hon sov mellan 02.30-08.30! Jag blev helt chockad när jag tittade på kl. Hoppas hon kan göra det till en vana! :) Känns så skönt att sova lite...
    Jag maxade henne med mat hela kvällen så det kanske var därför.
    Inez har också sovit sex timmar i natt, från midnatt till strax efter sex!! Jag vaknade till vid halv fyra och tittade på henne lite, men hon fortsatte gott att sova. Annars börjar hon faktiskt få in lite dygnsrytm så hon sover mellan elva och halv åtta med en längre ätpaus. Oftast sover hon sen en omgång till mellan åtta och halv tio. Om det sovmönstret kan bli en vana är jag mer än nöjd
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?