Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Att bo i invandrartät förort.

nollåtta skrev 2010-08-12 21:59:34 följande:
    Vaddå? Det är ju det, speciellt innan matcher och konserter. Det går inte att komma fram!
    Inget. Jag bor också nära Globen. Det var därför jag blev förvånad. Tänk vad olika vi är. Jag blir så glad när det är matcher/konserter och det är fullt med människor ute. Jag verkligen njuter....
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    nollåtta skrev 2010-08-12 22:08:48 följande:
    Hehe jag blir störd, kommer inte fram, långa köer, ingen plats. Blä.
    Men kom igen. Hur många gånger per månad händer det? Om vi bor på samma ställe så är det rena nöjet när det äntligen finns folk ute annars brukar jag inte se en kotte ute. Möjligen några tanter över 100år med huvudet nere i knäna som stapplar fram utan att ge ifrån sig ett pip.
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-12 22:06:37 följande:
    Ni kanske är grannar?
    Det verkar så.
  • I Blackrose I
    nollåtta skrev 2010-08-12 22:08:48 följande:
    Hehe jag blir störd, kommer inte fram, långa köer, ingen plats. Blä.
    Bor du i själva enskede? Alltså området som heter enskede/gamla enskede?
  • I Blackrose I
    nollåtta skrev 2010-08-12 22:19:59 följande:
    Jag tycker att det är rätt ofta. Globen har ju event ofta plus alla matcher på söderstadion+den här nya stadion som ska ska byggas så jag måste gå runt hela jävla globen för att komma in i centrum. Ja, jag är lätt labil.
    Jag tycker det är rätt lagom med folk ute annars, förutom på kvällarna, då är det inte en käft uppe vid Globen.
    Jaja, men sen när du är hemma så slipper du ju dom. Ibland när jag är på väg hem med bil kan jag till och med parkera bilen i Globenparkeringen och bara titta på människorna. Sa jag att jag älskar när det är folk ute på gatorna?
  • I Blackrose I
    Add3 skrev 2010-08-12 23:47:03 följande:
    Det lustiga är att det visar att de som normalt vill sitta på någon moralisk piedestal och se ned på 'rasisterna' egentligen är likadana fast med en annan utgångspunkt. Det är inte fel att hata människor med grund i etnicitet, bara om det är 'deras' etnicitet...Drömmer
    Jag har idiotförklarat om det nu är till något hjälp...
  • I Blackrose I
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-13 10:47:05 följande:
    Haha, säg till när du är i Kista så tar vi en fika. ;)
    Jag bestämmer restaurang. Behöver jag ens säga vilken jag kommer välja? Drömmer
  • I Blackrose I
    Anton Chigurh skrev 2010-08-13 10:53:04 följande:
    Aaah, du menar som den "klassikern" här nedan (från en annan tråd) som du envetet  försvarar.

"Jag skrev att det finns fientliga åsikter hos invandrargrupper som är berättigad. Hatet som svenska rasister hyser mot MENA-folket är bara löjligt och utan grund."
    Hörru, har du problem med mina uttalande får du gärna rikta dina inlägg till MIG. Jag är inte rädd för gaphalsar och har klarat av några under min medlemskap här på FL.
  • I Blackrose I
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-13 12:05:43 följande:
    Vad är det du inte trodde? Att drottning Silvia är invandrare, och hennes barn därmed per definition andra generationens invandrare? Och att "knugen" enligt mångas sätt att se på det inte heller är svensk, då han är sjunde generationens invandrare (och då bara direkt räknat från den första Bernadotten, har inte kollat om alla drottningar sedan dess varit svenska eller inte)?

mysjkin.troll.pp.se/svenskakungar/svenskakung...
    OCH jag kan skryta om att svenskan min är 10000000gånger bättre än drottningen.
  • I Blackrose I
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-13 12:08:24 följande:
    Foodcourten, tycker jag låter bra, då kan vi äta vad vi behagar. :D
    Saffran. PUNKT. Så det så...

* Tittar snällt med mina stora bruna ögon och ler * Flört
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.