Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Att bo i invandrartät förort.

Dorian Ertymexx skrev 2010-08-13 12:19:33 följande:
    Det är en del av foodcourten, så du får gärna handla mat där. :)
    Ja, jag vet men jag tänkte tvinga dig att handla mat på samma ställe ( Saffran ).   Drömmer

* Jag åker bort på tisdag och är borta en vecka men efter det så visst, absolut. Gillar dina inlägg skarpt. * Flört
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    Lizz skrev 2010-08-13 12:30:55 följande:
    Stöter ni på varandra? Usch detta är faktiskt ett FAMILJE-forum!!!Flört
    Avundsjuk?! Drömmer
  • I Blackrose I
    Lizz skrev 2010-08-13 12:33:58 följande:
    Bor typ inga andra därTungan ute
    Nej, för dom flesta väljer att lägga sina pengar på en normal Villa inom rimliga priskategorier FÖR ATT kunna ha råd att köpa hus/lägenhet i sina hemländer OCKSÅ. Det du...
  • I Blackrose I
    Lizz skrev 2010-08-13 12:39:05 följande:
    Haha mjaaa tror inte jag skulle kunna locka honom till min vidriga skärgårdskommun, risken är dessutom överhängande att vi skulle slå ihjäl varandra innan valet var avklaratCool 
    Jag tror inte heller han är så förtjust i min 80%Zombie-område. Det var väl mest därför jag med nöje lockades till att träffas i Kista. Skrattande
  • I Blackrose I
    Lizz skrev 2010-08-13 12:40:36 följande:
    Va svammlar du om nu?
    Och drottningen förstår ni till fullo?! Obestämd

Dom flesta jag känner som köper hus här i Sverige väljer priser inom rimliga priskategorier eftersom dom vill ha råd att kunna köpa hus/lägenhet i sina hemländer. Gjorde jag när jag var nere nu för nån månad sen.
  • I Blackrose I
    Lizz skrev 2010-08-13 12:43:33 följande:
    Varför inte byta lägenhet/sälja om du nu vantrivs? Tror du inte kommer ha några problem att hitta spekulanter?
    Jag vantrivs inte. Jag flyr ju fältet till Farsta/Kista flera gånger per veckan så jag står ut. Det är nära till makens jobb och en av dom största anledningarna till att vi flyttade just hit. Jag jobbar inte heller så långt ifrån men vi har planer på att flytta...dock från landet helt och hållet.
  • I Blackrose I
    Lizz skrev 2010-08-13 12:46:17 följande:
    Tror inte vi pratar om samma sak, jag menade att det bor inte så många där i övrigt överhuvudtaget!!
    Borde kanske ta och byta till Tysk brytning. Obestämd

NEJ, det bor inte så många utlänningar i djursholm även om jag känner ett par men hur som helst så är det för att ingen normalfuntad utlänning lägger ut 20-25miljoner kronor på en enda tegelhus. DÄRFÖR väljer dom hellre att köpa en villa runt 4-4,5miljoner ( stockholm ) för att kunna ha råd med ett boende i sina hemländer också. Förstår du nu vad jag svammlar om?
  • I Blackrose I
    Lizz skrev 2010-08-13 12:48:47 följande:
    Kan ju vara en anledning men finns så bra kommunikationer i sthlm så vantrivs man ser jag ingen anledning till att man skulle bo kvar av den anledningen, men det är ju ert val!
    Jag var på väg att byta boende för nåt år sen men så kom vi överens att flytta från landet helt och hållet så då känns det meningslös med att flytta.
  • I Blackrose I
    071001 skrev 2010-08-13 12:46:53 följande:
    I Rose I, låter rimligt att välja nåt man har råd med om man vill ha dubbla boenden. Jag drömmer om ett hus i Villefranche, men det långt bort...
    Jag drömmer om mitt drömhus nästan varje kväll och lääääääääängtar så innerligt tills vi ska flytta...
  • I Blackrose I
    071001 skrev 2010-08-13 12:52:00 följande:
    I Rose I, bor du i Djursan? Långt ifrån alla hus kostar 20 milj där utan du kan få fina villor kring 6-9 milj vilket också kostar på många andra ställen i Stockholm.
    Nej, jag bor inte där men villorna jag har kollat in när jag har haft tråkigt ibland har nästan alla varit runt 15-20miljoner. Jag bliiiiiiiiiir galen i små hus/lägenheter så för min del får det gärna va minst 4sovrum och stooooooooooort vardagsrum.
  • I Blackrose I
    Lizz skrev 2010-08-13 12:55:08 följande:
    "
    Nu tänkte inte jag enbart på kungahuset Dorian utan hela Drottningholm. Som jag iofs har dålig koll på, bara passerat på vägen ut mot Ekerö. Trodde helt enkelt inte att det är invdandrartätt där, men tack för lektionen.
    Bor typ inga andra därTungan ute"

Vi pratade om DROTTNINGHOLM inte Djursholm, och jag sa att det bor inte så många andra människor där och syftade på kungahuset!!!! Inte pratat om invandrare överhuvudtaget!!!
    Jaja. Jag tänkte på djursholm när jag skrev inlägget. Så kan det gå...
  • I Blackrose I
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-13 16:51:24 följande:
    Menar du mig? Jag har faktiskt jobbat i Årsta, inte så långt ifrån Globen. Det var la OK som område, men det var rätt folktomt. Undrade alltid hur Globen Galleria gick runt... :/
    Det har jag frågat så länge vi har bott här. Det är ju tomt i gallerian så jag förstår inte heller hur den går ihop.
  • I Blackrose I
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-15 04:48:29 följande:
    Låter du dem leka ute på en förortslekplats??? Vet du inte att alla muslimer är pedofiler, och dessutom genetiskt predestinerade våldtäktsmän? Om du inte har haft total uppsikte hela tiden har de nog redan blivit förgripna på flera gånger är jag rädd... :*(
    Ojdå, vilken dålig mamma jag är som tagit med mig mina barn så dom får leka i Kista ibland. Jag lämnar dom ensamma med utlänningar till och med. Förvånad Ni vet barnpassningen på nedreplan i Kista. Undrar vilka men dom kommer få i livet?! Obestämd
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-09-22 09:11:12 följande:
    Ja, du är en rikig praktinvandrare du!
    Äntligen något vettig som kom ut ur dig Joppan. Kanske finns det hopp trots allt...
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-09-22 10:21:38 följande:
    Det var ironi Rose... Sorry!
    Näää?! U kidding?! I have never take you seriously. Dont worry...
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.