Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Att bo i invandrartät förort.

" Korrigering. Du har 2 möjliga etniska fall och 4 där vi inte har en aning om vem som begått dem. Och du är naiv om du tror att tidningarna alltid skriver ut vem som gjort dem om det är en "icke-svensk". Det är sällan en identitet skrivs ut och enligt min uppfattning ännu mer sällan om det rör sig om en "utlänning". "

Oja, glömde du fallet med kidnappar-politikern där man skrev ut namn, efternamn och vilket land han kom ifrån medans ovanstående inte står ett sk*t om och som sagt även om man inte skriver ut namn och efternamn på utlänningar ibland så brukar man kunna hitta dessa i SD/ND hemsidor med hela släkt-trädet upprabblat så NEJ, jag tror inte alls att dessa fall jag har gett som exempel ÄR utlänningar.

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-06-10 01:01:25 följande:
    Bara lugn, ingen kommer att vilja våldta dig
    Ibland är du såååå förbannad spydig. Ingen skulle snarare vilja bli våldtagen av dig.
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-06-10 08:11:50 följande:
    Ja, "grisarna ska ha" skriker dessa förbanande snorungar. Vart fan är deras föräldrar? Hemma och röker vattenpipa och tycker synd om sig själva?
    Nej, dom sitter på sina feta röv i närmaste moske med al-jazera på högsta volym...*suck* Obestämd
  • I Blackrose I
    chrissandra skrev 2010-06-10 08:51:28 följande:
    För att ta problemet på allvar, Var är deras föräldrar?
    Jag är inte synsk så jag har ingen aning var deras föräldrar är och det jag reagerar på är att nästan alla tycks sätta en liktecken mellan utlänningar och mellanöstern. Det ÄR det som stör mig.
    Sen håller jag med om att man ska ta hand om sina barn och inte låta dom vara ute sent på kvällarna. Min son får fortfarande inte va på gården ensam ( Snart 8år gammal ).
  • I Blackrose I
    marilin skrev 2010-06-10 10:15:35 följande:
    Jag bor i Farsta som jag upplever som ganska invandrartätt fast det är ju inte som rinkeby. Trivs jättebra här i alla fall och har inga planer på att flytta.
    Farsta ÄR EN av stockholms bästa förorter. Älskar Farsta. Hänger där jämnt och har många vänner som bor/jobbar där. Farsta är väl knappast invandrartät område. Tror det var nåt på 20-22% utländsk härkomst som bor i Farsta.
  • I Blackrose I
    Anova skrev 2010-06-10 10:39:25 följande:
    Rinkebysvenskan (eller snarare miljonsvenskan) är en sociolekt, inte en dialekt. Och det är väl flera undergrupper till denna sociolekt, som är just kopplad till social grupptillhörighet, t.ex. vilket modersmål man har. Har en god vän som pratar "miljonsvenska" med viss finsk brytning (uppväxt  i just Rinkeby), det är inte mycket som skiljer hans språk från en person som är uppväxt i en mindre svensk stad och som har finska som modersmål. Sen vet jag inte om han verkligen ska jobba på att få bort det finska t.ex. betoning.

Visst är det för jäkligt då svenskar försöker efterlikna miljonsvenska, som om det vore något att sträva efter? Jag har mött sådana personer i norrland..
    " Hey, brorsan ska vi ut med guzen ikväll? " Flört
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-06-10 10:49:44 följande:
    Rör det sig om Nordiska invandare tror du? Eller Balter? Estland? Dom är nog i huvudsak från mellanöstern och Afrika...
    För det första vilka är balter?! Obestämd

Sen för att vissa ska lära sig några nya ord förutom moske/al-jazeera m.m så:

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=209034
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-06-10 10:55:31 följande:
    Vilka tror du själv det är som härjar i Rinkeby är? Vart kommer dom ifrån?
    Frågan Är väl VILKA hamnar i Rinkeby?  Sen så vill jag veta från och med när representerar Rinkeby 1,5miljoner människor?!
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-06-10 11:23:06 följande:
    Tror du att Rinkeby är enda förorten med dessa problem får du allt ta att öppna både dina ögon och öron!
    Mmmm och som jag sa tidigare så har JAG mer rätt att dra slutsatset att svenska högutbildade män är svin och vill andra illa än du som vill bunta ihop en hel jäkla massa länder i facket ( Brottslingar ). Det HAR ingenting med deras kultur och vart dom kommer ifrån att göra. Kan du förstå det nångång?
  • I Blackrose I

EN FRÅGA? ÄR det någon som vet Varför man gjorde LÖRDAG till en helg-dag?!

Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.