• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.
  • Matillin
    snillis skrev 2010-06-09 15:02:49 följande:
    Arbetslöshet, kriminalitet, missbruk, psykisk sjukdom.
    Det är just detta jag vill undvika..
  • Matillin
    MammaMila skrev 2010-06-09 13:43:27 följande:
    Har ni funderat på varför det är som det är?
    Jag har funderat på det och förstår att det finns en stor problematik bakom att ungdomar som i rinkeby nu beter sig som dom gör.
    Men att jag tycker synd om dom och förstår deras agerande till viss del gör inte att jag vill bo bredvid dom.
  • jaghopparhögt
    Matillin skrev 2010-06-09 16:12:26 följande:
    Jag har funderat på det och förstår att det finns en stor problematik bakom att ungdomar som i rinkeby nu beter sig som dom gör.
    Men att jag tycker synd om dom och förstår deras agerande till viss del gör inte att jag vill bo bredvid dom.
    Hur kan du förstå dem? Kom inte dragandes med det gamla tjatat om utanförskap nu, det är inte legtimt att skada andra människor och egendom bara för att man är arbetslös. De flesta arbetslösa håller inte på så.
  • Matillin
    jaghopparhögt skrev 2010-06-09 16:50:35 följande:
    Hur kan du förstå dem? Kom inte dragandes med det gamla tjatat om utanförskap nu, det är inte legtimt att skada andra människor och egendom bara för att man är arbetslös. De flesta arbetslösa håller inte på så.
    Jag menar att jag förstår problematiken som leder fram till att folk beter sig illa.
    Hade dess ungdomar varit uppvuxna med vettiga föräldrar i en vanlig villaförort i sverige hade dom antagligen inte bränt ner skolor och annat.
    Det är ingen ursäkt för att bete sig illa däremot, straff ska dom ha för alla har ett fritt val att handla rätt eller fel.
  • Vroooooom

Jag är uppvuxen i en invandrartät förort och vill inte bo i en igen.

Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • Maxipaxi
    Matillin skrev 2010-06-09 16:54:15 följande:
    Jag menar att jag förstår problematiken som leder fram till att folk beter sig illa.
    Hade dess ungdomar varit uppvuxna med vettiga föräldrar i en vanlig villaförort i sverige hade dom antagligen inte bränt ner skolor och annat.
    Det är ingen ursäkt för att bete sig illa däremot, straff ska dom ha för alla har ett fritt val att handla rätt eller fel.
    Själva problemet är ju skapat av politikerna, som låtit invandringen vara så hög att det blivit stora sociala spänningar i många områden.
  • Pimpinellan

Du glömde alternativet "har bott där och vill aldrig mer tillbaks!". Så är det för mig. 7 helvetiska år av socialfall,våld,inte kunna gå ut efter 20.00,knarkarkvart ovanför mig m.m. Det är inte mänskligt att bo så. Inte konstigt alls att det blir motsättningar och våld! 15000 ihopträngda i betongbunkrar,fiender blandat med soc.fall. Nä,nånstans blev det fel på 60-70-talet när dessa getton byggdes. Riv skiten och börja om!

• jaghopparhögt
    Pimpinellan skrev 2010-06-09 17:29:49 följande:
    Du glömde alternativet "har bott där och vill aldrig mer tillbaks!". Så är det för mig. 7 helvetiska år av socialfall,våld,inte kunna gå ut efter 20.00,knarkarkvart ovanför mig m.m. Det är inte mänskligt att bo så. Inte konstigt alls att det blir motsättningar och våld! 15000 ihopträngda i betongbunkrar,fiender blandat med soc.fall. Nä,nånstans blev det fel på 60-70-talet när dessa getton byggdes. Riv skiten och börja om!
    För vilka pengar?
  • Pimpinellan
    jaghopparhögt skrev 2010-06-09 17:41:07 följande:
    För vilka pengar?
    Pengar finns-de bara satsas på fel saker.
  • Eisa

Jag bor i ett område med mycket invandrare. Det innebär att man blir bjuden på god mat. Jag älskar det.

Det är även mycket svenskfödda här också.

Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.