Att bo i invandrartät förort.
Nya upplopp i invandrartät förort: www.expressen.se/Nyheter/1.2017498/brandattentat-mot-polisstation Vad säger ni, vill ni bo på en sån plats?
Nya upplopp i invandrartät förort: www.expressen.se/Nyheter/1.2017498/brandattentat-mot-polisstation Vad säger ni, vill ni bo på en sån plats?
Har ni funderat på varför det är som det är?
Jag undrar vad det är som gör det? Kan det vara bebyggelsen, de där gräsliga betongjättarna? Jag bor granne med Rosengård, i en stadsdel där vi har samma blandning av folk, i närmsta grundskolan har över 85% av eleverna invandrarbakgrund av något slag. Här är det alltid hur lugnt som helst. På sin höjd blir cykeln stulen (det brukar vi skylla på kringresande polacker). Att folk skulle börja elda släp och krossa närmsta butiksskyltfönster är liksom helt uteslutet. (Att polis och brandkår skulle stå och titta på på behörigt avstånd som de gjorde i ett halvår ute i Rosengård_om_något sånt skulle hända känns också väldigt, väldigt avlägset).
Skulle inte vilja bo i förort (oavsett invandrare eller ej) eftersom det är stor social problematik som jag inte vill att mina barn skall växa upp i.
Jag bor i en invadrartät förort och trivs enormt bra. Vi ska dock flytta men det är uteslutande på grund av andra orsaker. Fick klasslistan för ena barnet igår och jag tycker det är trist att 95% av barnen har svensklingande namn.
Aldrig bott och skulle aldrig vilja bo och det handlar inte så mycket om just invandrare utan att det bor lite "jobbigare" människor i såna kvarter som jag inte vill ha i närheten av mina barn.