• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.
  • jaghopparhögt
    Pimpinellan skrev 2010-06-09 17:44:52 följande:
    Pengar finns-de bara satsas på fel saker.
    Jag är inte så säker på det jag, vad skulle det vara för saker?
  • alvaereva

Jag är uppvuxen i en invandrartät förort. Bodde där tills jag var 18 år.
    Vill inte bo i en igen.

Jag har nemas broblemas med att bo med folk med olika ursprung och nationalitet (det är snarare att föredra pga mångfald och roligheter!), men i de flesta invandrartäta förorter har folk med olika problem, kriminalitet, missbruk osv klumpats ihop i slitna, fula, trånga hus, där så mycket pengar går åt till alla problemgrejer att det inte finns några kvar att satsa på barnomsorg, skola, utemiljöer osv. och det vill jag inte bo ihop med igen.

Skulle det finnas ett område med alla möjliga olika kulturer blandade, där det fanns fina boendealternativ, bra barnomsorg, låg kriminalitet, bra mataffärer och utan folk med missbruksbroblem skulle jag gärna vilja bo där!

• jaghopparhögt
    alvaereva skrev 2010-06-09 17:55:23 följande:
    Jag är uppvuxen i en invandrartät förort. Bodde där tills jag var 18 år.
    Vill inte bo i en igen.

Jag har nemas broblemas med att bo med folk med olika ursprung och nationalitet (det är snarare att föredra pga mångfald och roligheter!), men i de flesta invandrartäta förorter har folk med olika problem, kriminalitet, missbruk osv klumpats ihop i slitna, fula, trånga hus, där så mycket pengar går åt till alla problemgrejer att det inte finns några kvar att satsa på barnomsorg, skola, utemiljöer osv. och det vill jag inte bo ihop med igen.

Skulle det finnas ett område med alla möjliga olika kulturer blandade, där det fanns fina boendealternativ, bra barnomsorg, låg kriminalitet, bra mataffärer och utan folk med missbruksbroblem skulle jag gärna vilja bo där!
    Låter lite som en utopi tyvärr.
  • WhiskeyRiver

Nej tack. Bodde i ett sådant område i början av mina studier för många år sedan och fick mer än nog.

• alvaereva
    jaghopparhögt skrev 2010-06-09 17:59:29 följande:
    Låter lite som en utopi tyvärr.
    ja än så länge.
    det är därför jag inte bor i en invandrartät förort
  • vampyria2

Jag bor i Södertälje och på en av de mer invandrartäta områderna, gör det för att jag trivs och för att grannarna är underbara.

• Aaglars
    vampyria2 skrev 2010-06-09 18:04:38 följande:
    Jag bor i Södertälje och på en av de mer invandrartäta områderna, gör det för att jag trivs och för att grannarna är underbara.
    Vilket område då? Hovsjö? Ronna? Geneta?

Vad är det som gör att du trivs där+
  • I Blackrose I
    jaghopparhögt skrev 2010-06-09 17:49:37 följande:
    Jag är inte så säker på det jag, vad skulle det vara för saker?
    -  gratis språkundervisning?

- bostadsbidrag?

och en hel massa andra bidrag som gärna kunde tas bort och dom pengarna kunde satsas på andra saker som bör fixas?!
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Maxipaxi

2 av 10 trivs i den invandrartäta förorten
    1 av 10 bor i invandrartät förort men villl flytta
    0 av 10 vill flytta till en invandrartät förort
    7 av 10 kan inte tänka sig att bo i en invandrartät förort

Så ser det ut på FL, hittills

• jaghopparhögt
    Roze skrev 2010-06-09 18:09:47 följande:
    Nej, men det verkar som att dom flesta välutbildade svenska herrar har en gemensamt kultur att vilja skada andra...Obestämd
    Kan du ge exempel?
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.