Att bo i invandrartät förort.
Nya upplopp i invandrartät förort: www.expressen.se/Nyheter/1.2017498/brandattentat-mot-polisstation Vad säger ni, vill ni bo på en sån plats?
Nya upplopp i invandrartät förort: www.expressen.se/Nyheter/1.2017498/brandattentat-mot-polisstation Vad säger ni, vill ni bo på en sån plats?
Jag är uppvuxen i en invandrartät förort. Bodde där tills jag var 18 år.
Vill inte bo i en igen.
Jag har nemas broblemas med att bo med folk med olika ursprung och nationalitet (det är snarare att föredra pga mångfald och roligheter!), men i de flesta invandrartäta förorter har folk med olika problem, kriminalitet, missbruk osv klumpats ihop i slitna, fula, trånga hus, där så mycket pengar går åt till alla problemgrejer att det inte finns några kvar att satsa på barnomsorg, skola, utemiljöer osv. och det vill jag inte bo ihop med igen.
Skulle det finnas ett område med alla möjliga olika kulturer blandade, där det fanns fina boendealternativ, bra barnomsorg, låg kriminalitet, bra mataffärer och utan folk med missbruksbroblem skulle jag gärna vilja bo där!
Nej tack. Bodde i ett sådant område i början av mina studier för många år sedan och fick mer än nog.
Jag bor i Södertälje och på en av de mer invandrartäta områderna, gör det för att jag trivs och för att grannarna är underbara.
2 av 10 trivs i den invandrartäta förorten
1 av 10 bor i invandrartät förort men villl flytta
0 av 10 vill flytta till en invandrartät förort
7 av 10 kan inte tänka sig att bo i en invandrartät förort
Så ser det ut på FL, hittills