• Bubbis10

Våra barns kommentarer som vi inte glömmer :)

Tänkte skapa en tråd där vi föräldrar lägger in olika kommentarer eller händelser som våra barn har sagt/gjort som inte får glömmas :), jag lägger här in en händelse som blev nu sent ikv...

SKRIKER HÖGT SOM ATTAN HÄR-LILLAN VAKNAR Å VRÅLAR,
    VA FAAN E DET SOM HÄNDER?? VA I HELVETE????

jag skriker som en galning, en nattfjäril i köket...GAAAAAAAHHHH

hon rusar in i köket där jag nu stod å fläktade med kökshandduken å skrek samtidigt i ren skär panik....

hon säjer, mamma lugn jag tar den...så slog hon till den..den hamnar på golvet å hon säjer med uppspärrade ögon. shit den lvere byrackan.....nu sitter jag här å skrattar hysteriskt....

Min dotter är nu 11 år.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-17 23:22
    Skulle såklart stå-lever byrackan?
  • Svar på tråden Våra barns kommentarer som vi inte glömmer :)
  • Bubbis10
    Madame Mom skrev 2010-07-01 17:38:15 följande:
    Underbara kommentarer allihop..  :)
    Här kommer några som mina ungar sagt..

Store pojken, nu nästan 18, hade följande samtal med mig när han var runt 3...

Sebastian: Mamma...  Pojkar har ju snopp...  Vad har flickor..?
    Jag: Ja du..  vad har flickor?
    Efter en stunds funderande lyser han upp och säger: Jag vet..  flickor har hårband..!

Samma unge i duschen tillsammans med mig: -Men mamma...  du har ju skägg... 

För ett par dagar sen så var lilltjejen, 4 år, inne och myste hos oss i sängen på morgonen. Inget konstigt utspelar sig, bara lite vanligt morgonmys..  Så går hon iväg, och halvvägs ur rummet säger hon - Det är fan ta mig konstigt..    Det framgick dock inte vad det var som var konstigt... :)

Sen måste jag bara berätta vad min min 7-åriga dotter sa...  inte så roligt kanske, men väldigt fint...

Hon tittade på sin lillebror och sa -Han är så himla fin och jag är så glad att han finns i vår familj.
    Jag svarade att jag också var glad för att vi hade honom.
    Då säger hon- Ja..  han är som sommaren...  fast bättre, för han finns ju kvar på vintern... :)
    men gu såå sött sagt :) ååhhh
  • knyzzel

Igår så skulle dottern gå å lägga sig ju: Då tittar hon på mig uppgivet å säger - Inte nu igen mamma!
    Hon säger inte ja på skånska som jag å hennes pappa (å alla andra i hennes närmaste omgivning)utan bara -A på stockholmska!

• B Rus

2-åringen väcks alltid med en flaska välling i sängen, men härom morgonen när jag kom in i rummet möttes jag av ett uppgivet  -"Dricker JÄMT välling!" ( "Dlitter jämt mlamlin")...

• Enzo

Sonen (precis 3 år) satt och läste en bok med mormor som handlade om lejon.
    Sonen: - Mormor, får man döda lejon?
    Mormor: Nää........ det får man inte...
    Sonen: Men varför får man döda flugor då?
    (Hade precis sett morfar döda en fluga med flugsmällaren) Mormor visste inte vad hon skulle säga

• B Rus
    Enzo skrev 2010-07-02 19:08:41 följande:
    Sonen (precis 3 år) satt och läste en bok med mormor som handlade om lejon.
    Sonen: - Mormor, får man döda lejon?
    Mormor: Nää........ det får man inte...
    Sonen: Men varför får man döda flugor då?
    (Hade precis sett morfar döda en fluga med flugsmällaren) Mormor visste inte vad hon skulle säga
    Ja sug på den!
  • Bubbis10

hahaha att jag inte dog av skratt nu, jag försöker lära min dotter redan nu att ska man tjäna pengar så får man jobba lite för det :)
    Så 5 kr för att gå ut med sopor
    5 kr för kiosken mm

såå idag kom hon å hennes kompis på den strålande iden att sälja bagagnade leksaker på bord ut vid badet, haha
    jah var tveksam men tänkte att skit samma...
    Ungen kommer hemrusande med 160 kr i handen å vrålar-MAMMA jag är affärskvinna nu!!!!
    hahahaha

• Livetäenbiltvättmenjaharencyckel
    Pregga skrev 2010-07-05 17:23:05 följande:
    hahaha att jag inte dog av skratt nu, jag försöker lära min dotter redan nu att ska man tjäna pengar så får man jobba lite för det :)
    5 kr för kiosken mm

såå idag kom hon å hennes kompis på den strålande iden att sälja bagagnade leksaker på bord ut vid badet, haha
    Ungen kommer hemrusande med 160 kr i handen å vrålar-MAMMA jag är affärskvinna nu!!!!
    hahahaha
    gud va gulligt!! Solig
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-07-05 17:23:05 följande:
    5 kr för kiosken mm

hahahaha
    Hahahaha... Vem kan hon ha ärvt den talangen av?!
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-07-05 20:04:35 följande:
    Hahahaha... Vem kan hon ha ärvt den talangen av?!
    haha jaa du känner väl mig nu :) haha
    Livetäenbiltvättmenjaharencyckel skrev 2010-07-05 17:34:54 följande:
    gud va gulligt!! Solig
    hihi jo hon e så underbar :)
Svar på tråden Våra barns kommentarer som vi inte glömmer :)