• Bubbis10

Våra barns kommentarer som vi inte glömmer :)

Tänkte skapa en tråd där vi föräldrar lägger in olika kommentarer eller händelser som våra barn har sagt/gjort som inte får glömmas :), jag lägger här in en händelse som blev nu sent ikv...

SKRIKER HÖGT SOM ATTAN HÄR-LILLAN VAKNAR Å VRÅLAR,
    VA FAAN E DET SOM HÄNDER?? VA I HELVETE????

jag skriker som en galning, en nattfjäril i köket...GAAAAAAAHHHH

hon rusar in i köket där jag nu stod å fläktade med kökshandduken å skrek samtidigt i ren skär panik....

hon säjer, mamma lugn jag tar den...så slog hon till den..den hamnar på golvet å hon säjer med uppspärrade ögon. shit den lvere byrackan.....nu sitter jag här å skrattar hysteriskt....

Min dotter är nu 11 år.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-17 23:22
    Skulle såklart stå-lever byrackan?
  • Svar på tråden Våra barns kommentarer som vi inte glömmer :)
  • Näver

Jag skrattar så jag gråter åt alla berättelser..............

Jag och min son plus några bekanta var på en luchresturang på coop och käkade. Plötsligt säger sonen då ca 4 år:
    - Mamma det är väl inte påsk nu?
    -Nej, det är det inte. Det är mer än ett halvår kvar.
    Då ställer han sig upp på stolen och pekar med hela armen, samtidigt som han med HÖG röst säger: -VARFÖR HAR DOM KLÄTT UT SIG TILL PÅSKKÄRRINGAR DÅ????

Han pekade på några invandrarkvinnor med "hucklen". Jag ville sjunka genom golvet och fösvinna Skäms

• Bubbis10
    Näver skrev 2010-06-28 21:28:02 följande:

Jag och min son plus några bekanta var på en luchresturang på coop och käkade. Plötsligt säger sonen då ca 4 år:
    Då ställer han sig upp på stolen och pekar med hela armen, samtidigt som han med HÖG röst säger: -VARFÖR HAR DOM KLÄTT UT SIG TILL PÅSKKÄRRINGAR DÅ????

Han pekade på några invandrarkvinnor med "hucklen". Jag ville sjunka genom golvet och fösvinna Skäms
    hahahaha tjuter av skratt här :)
  • Nean79

Haha! Åh jag skrattar så jag gråter! Vilken rolig tråd! Jag har min första bebis i magen men en väns treåring hade följande fundering:

Nika 3 år: "Har du en bebis i magen?"
    Jag: Jaa en pojkbebis.
    Lång tysnad, Nika funderar och studerar magen
    Nika: "Har du ätit bebisen?"
    Jag: NEJ, nej, absolut inte.
    Nika: "Hur kom den in då?"
    Jag: Eeehhh.. fråga mamma..
    Glad

• Karlstadtös
    Pregga skrev 2010-06-28 20:28:25 följande:
    Min dotter e ljuvlig...

vi förlorade ett litet knyte i graviditeten för lite mer än 1 år sedan nu å har totalt kämpat på nu i 2,5 år...å nu änteligen så kommer snart vår prins-i aug.

så säjer hon till mig-

mamma jag tror att min lillebror såg vad ledsna vi blev förra gången så han tänkte nog, jag måste åka tillbaka till mamma, så då kom han....Gud hörde oss...
    gu va go hon e asså....Hjärta
    Vad fint sagt och kanske är det så
  • Bubbis10
    Karlstadtös skrev 2010-06-28 22:25:29 följande:
    Vad fint sagt och kanske är det så
    hihi jo så e det nog, å tack så mkt :)
  • knyzzel
    lurv skrev 2010-06-28 21:11:26 följande:

Har 2 småkillar som nu är 4 och 6 år och båda har sett mej naken efter duschen och kommenterat att jag inte ser ut som dom och pappa för jag saknar ju SNOPP! Den äldre var runt 3 år när han upptäckte det och såg ut som en fågelholk: Men mamma! Du har ju ingen snopp! -Nej det har jag inte för jag är ju tjej. Varpå sonen snabbt som attan sa: Var inte orolig, du kan säkert få låna pappas.

Son nummer 2 var ungefär lika gammal när han gjorde samma skrämmande upptäckt: Mamma har ingen snopp! Hans kommentar var: Det gör inget! Du kan köpa en ny på COOP! -Va? Finns det snoppar på COOP? - Jaaaaa bredvid TV-apparaterna!.

Gissa vilka som kollade bland TV-apparaterna när vi där nästa gång men inte fanns det några snoppar där inte

D hade ju jag oxå gjort efter d samtalet hahaha
    Näver skrev 2010-06-28 21:28:02 följande:

Gud vad jobbig, men väldigt roligt...
    Nean79 skrev 2010-06-28 21:56:27 följande:
    Haha! Åh jag skrattar så jag gråter! Vilken rolig tråd! Jag har min första bebis i magen men en väns treåring hade följande fundering:

Nika 3 år: "Har du en bebis i magen?"
    Jag: Jaa en pojkbebis.
    Lång tysnad, Nika funderar och studerar magen
    Nika: "Har du ätit bebisen?"
    Jag: NEJ, nej, absolut inte.
    Nika: "Hur kom den in då?"
    Jag: Eeehhh.. fråga mamma..Glad
    Dem e ju för goa ungar asså... hahahaha

Jag har jobbat på dagis ett tag nu å e gravid i 7-8 månaden under den tiden, ganska så sto lixom. Vi satt å byggde halsband å en pärla trillade ner på golvet, jag böjde mej ner för att ta upp den å när jag satt mig på stolen igen så såg jag på ett av barnen att h*n såg lite chockad ut.

Jag: Vad va d?
    Barnet: Gud va du har stor rumpa!
    Jag: Ja, den e ju större än din ju.
    Barnet: Ja!
    för att rädda mig ego så sa jag: Det är nog för att jag har dubbla byxor.
    Barnet: Ja, för så stor rumpa kan man ju bara inte ha.

Tack för den. Sen hade jag långa svarta tröjor som täckte rumpan! hahahaha
  • Minipiglet

Jag har inga barn själv än, men däremot ett gäng härliga syskonbarn som har kläckt en del roliga kommentarer.

Min systerson Joel, då fyra år, ska gå på dop med sin familj. I flera dagar innan hade min syster och hennes man förberett detta besök för att underlätta så att Joel faktiskt skulle vara tyst i kyrkan. "Du vet Joel, att i kyrkan måste man vara tyst, man får inte säga något alls!"

Dopdagen kom och kyrkan fylldes med folk. Joel var tyst som en mus, tills prästen steg fram och skulle börja predika. Joel säger högt och tydligt "MAN MÅSTE FAKTISKT VARA HELT TYST I KYRKAN!"

Min brorson Rasmus är en baddare på att kläcka ur sig härliga kommentarer. Ofta i mataffären. En gång var han där med sin pappa (min bror). Rasmus var också runt fyraårsåldern och hade svårt att säga vissa stavelser, ck, som i tack är ett exempel, detta blev istället "tatt". De mötte en tant och Rasmus frågar glatt och trevligt om hon har tuggumi i fittan...

De pep ut från mataffären fort som tusan, haha.

Rasmus är idag sju år och för någon månad sen firade mina föräldrar 30-årig bröllopsdag. Min bror med familj skulle inhandla maten till jubileumsdagen, då vi skulle överraska dem med middag. Konversationen löd som följande:

Rasmus: Mamma, varför handlar vi så mycket mat?
    Mamman: Vi handlar ju till farmor och farfar, vi ska ju överraska dem imorgon du vet.
    Rasmus: VA?! Är de såååå fattiga att de inte har råd att köpa mat själva?!

Min sambos syskonbarn är också enormt härliga. Systersonen på snart två år satt en dag och slog med gaffeln i maten så att det skvätte över halva köket. Trots flera "tillsägelser" så forstatte han att slå med sin lilla galffel. Min sambo slog då med händerna mot pannan i en kärleksfullt "Du-är-hopplös-gest", varpå Thilo tittar förtjust och så säger han "tittuuuuut!" med ett härligt tjut

Ja, vad ska man säga? Barn är bara för härliga

• Majken

Min dotter 3 år en sen kväll i sängen...

M: Mamma...
    Jag: Mmmm
    M: Jag tycker om dig, du är fin
    Jag: Åhh tack gumman, jag tycker om dig också

M: Jag tycker inte att du ser ut som en BAJSKORV?!!!! Förvånad
    Jag: Ehh, nähä vad bra då? 

Love my M-girls
  • Bubbis10
    Majken skrev 2010-06-29 14:38:16 följande:
    Min dotter 3 år en sen kväll i sängen...

M: Jag tycker om dig, du är fin
    Jag: Åhh tack gumman, jag tycker om dig också

M: Jag tycker inte att du ser ut som en BAJSKORV?!!!! Förvånad
    Jag: Ehh, nähä vad bra då? 
    hahahahaha anar en underton där ;)
Svar på tråden Våra barns kommentarer som vi inte glömmer :)