lurv skrev 2010-06-28 21:11:26 följande:
Har 2 småkillar som nu är 4 och 6 år och båda har sett mej naken efter duschen och kommenterat att jag inte ser ut som dom och pappa för jag saknar ju SNOPP! Den äldre var runt 3 år när han upptäckte det och såg ut som en fågelholk: Men mamma! Du har ju ingen snopp! -Nej det har jag inte för jag är ju tjej. Varpå sonen snabbt som attan sa: Var inte orolig, du kan säkert få låna pappas.
Son nummer 2 var ungefär lika gammal när han gjorde samma skrämmande upptäckt: Mamma har ingen snopp! Hans kommentar var: Det gör inget! Du kan köpa en ny på COOP! -Va? Finns det snoppar på COOP? - Jaaaaa bredvid TV-apparaterna!.
Gissa vilka som kollade bland TV-apparaterna när vi där nästa gång men inte fanns det några snoppar där inte 
D hade ju jag oxå gjort efter d samtalet hahaha
Näver skrev 2010-06-28 21:28:02 följande:
Jag skrattar så jag gråter åt alla berättelser..............
Jag och min son plus några bekanta var på en luchresturang på coop och käkade. Plötsligt säger sonen då ca 4 år:
- Mamma det är väl inte påsk nu?
-Nej, det är det inte. Det är mer än ett halvår kvar.
Då ställer han sig upp på stolen och pekar med hela armen, samtidigt som han med HÖG röst säger: -VARFÖR HAR DOM KLÄTT UT SIG TILL PÅSKKÄRRINGAR DÅ????
Han pekade på några invandrarkvinnor med "hucklen". Jag ville sjunka genom golvet och fösvinna

Gud vad jobbig, men väldigt roligt...
Nean79 skrev 2010-06-28 21:56:27 följande:
Haha! Åh jag skrattar så jag gråter! Vilken rolig tråd! Jag har min första bebis i magen men en väns treåring hade följande fundering:
Nika 3 år: "Har du en bebis i magen?"
Jag: Jaa en pojkbebis.
Lång tysnad, Nika funderar och studerar magen
Nika: "Har du ätit bebisen?"
Jag: NEJ, nej, absolut inte.
Nika: "Hur kom den in då?"
Jag: Eeehhh.. fråga mamma..

Dem e ju för goa ungar asså... hahahaha
Jag har jobbat på dagis ett tag nu å e gravid i 7-8 månaden under den tiden, ganska så sto lixom. Vi satt å byggde halsband å en pärla trillade ner på golvet, jag böjde mej ner för att ta upp den å när jag satt mig på stolen igen så såg jag på ett av barnen att h*n såg lite chockad ut.
Jag: Vad va d?
Barnet: Gud va du har stor rumpa!
Jag: Ja, den e ju större än din ju.
Barnet: Ja!
för att rädda mig ego så sa jag: Det är nog för att jag har dubbla byxor.
Barnet: Ja, för så stor rumpa kan man ju bara inte ha.
Tack för den. Sen hade jag långa svarta tröjor som täckte rumpan! hahahaha