• Bubbis10

Våra barns kommentarer som vi inte glömmer :)

Tänkte skapa en tråd där vi föräldrar lägger in olika kommentarer eller händelser som våra barn har sagt/gjort som inte får glömmas :), jag lägger här in en händelse som blev nu sent ikv...

SKRIKER HÖGT SOM ATTAN HÄR-LILLAN VAKNAR Å VRÅLAR,
    VA FAAN E DET SOM HÄNDER?? VA I HELVETE????

jag skriker som en galning, en nattfjäril i köket...GAAAAAAAHHHH

hon rusar in i köket där jag nu stod å fläktade med kökshandduken å skrek samtidigt i ren skär panik....

hon säjer, mamma lugn jag tar den...så slog hon till den..den hamnar på golvet å hon säjer med uppspärrade ögon. shit den lvere byrackan.....nu sitter jag här å skrattar hysteriskt....

Min dotter är nu 11 år.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-17 23:22
    Skulle såklart stå-lever byrackan?
  • Svar på tråden Våra barns kommentarer som vi inte glömmer :)
  • Karlstadtös
    MysTic PrincesS skrev 2010-06-26 23:05:04 följande:
    Har en gammal goding som även son nr 2 säger Skäms

Store grabben och jag skulle gå och handla en söndag. Han var väl i 3-årsåldern. På vägen till affären gick vi förbi en pizzeria. Högt och tydligt säger han: mamma, jag vill ha f***a.
    Jag sa va?
    Jag vill äta f***a idag.
    Det heter pizza.
    Jaaaa, f***a.
    Nej, det blir ingen PIZZA idag!

(pensionärsligan passerar ju oss.. väldigt lägligt.. och en hel del arga blickar)

Grabben gallskriker nu att han vill ha f***a och jag småspringer med knallrött ansikte in mot affären och lyckas muta med godis bara han är tyst.

Nu säger även lilleman detta men än så länge inte utomhus
    haha, vad pinsamt!
  • MysTic PrincesS
    Pregga skrev 2010-06-26 23:17:40 följande:
    Döör av skratt :)
    Karlstadtös skrev 2010-06-26 23:20:21 följande:
    haha, vad pinsamt!
    Jag tar inte med mig barnen till pizzerian längre utan få det hemkört... konstigt va?
    Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • Bubbis10
    MysTic PrincesS skrev 2010-06-26 23:25:23 följande:
    Karlstadtös skrev 2010-06-26 23:20:21 följande:
    haha, vad pinsamt!
    Jag tar inte med mig barnen till pizzerian längre utan få det hemkört... konstigt va?
    haha jaa det va ju wierd :)
  • knyzzel

Jag bara ÄLSKAR denna tråden.....

• Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-06-27 07:15:57 följande:
    Jag bara ÄLSKAR denna tråden.....
    hahaha me to :) får sig riktigt goa skratt....
  • Bamsina78

Har inga barn själv (ÄN) men svärmor har berättat om några roliga episoder när sambon min var liten;
     Han är i 3 års åldern då han följer med  till affären, med stränga order om att inte tjata! Väl i affären kommer  han fram med en juiceförpackning i handen och säger -Mamma det här är inget tjat , men pappa tycker att jag ser  blek ut så jag behöver nog lite juice!Skrattande ( tror ni han fick nån juice eller!?Glad)

En annan episod utspelas när familjen har gäster, sambon pladdrar glatt på med alla, till slut blir far i huset lite smått irriterad och säger-  kan du då aldrig var tyst! varpå det går en liten stund innan pojken rycker honom i ärmen och viskar(högt och ljudligt) - pappa, pappa, får jag gäspa!Skrattande

• knyzzel

Vi var på ponnytävling idag jag, sambon å dottern 2½ år. Vi satt å åt lite frukost när domaren kommer gåendes med sin puttelilla å strävhåriga valp. Den var lite röd/brun till färgen med hängande öron. Dottern lyser upp med stora ögon å utbrister: - Titta mamma! Titta! Han (dommaren som var en kvinna) har en ekorrebebis. Får man inte!

ALLA tittade på oss.... men vi bara skrattade... Hysteriskt roligt!

• Sindri
    MysTic PrincesS skrev 2010-06-26 23:05:04 följande:
    Har en gammal goding som även son nr 2 säger Skäms

Store grabben och jag skulle gå och handla en söndag. Han var väl i 3-årsåldern. På vägen till affären gick vi förbi en pizzeria. Högt och tydligt säger han: mamma, jag vill ha f***a.
    Jag sa va?
    Jag vill äta f***a idag.
    Det heter pizza.
    Jaaaa, f***a.
    Nej, det blir ingen PIZZA idag!

(pensionärsligan passerar ju oss.. väldigt lägligt.. och en hel del arga blickar)

Grabben gallskriker nu att han vill ha f***a och jag småspringer med knallrött ansikte in mot affären och lyckas muta med godis bara han är tyst.

Nu säger även lilleman detta men än så länge inte utomhus
    Påminner om min son som inte kunder säga handduk när han var mindre, det blev hängkuk.......hmmm...
    Lagom roligt i badhuset när han delade ut handdukar åt alla i familjen "Här är din hängkuk och här är din hängkuk......"
    Folk som fattade att han sa fel småskrattade lite medans andra blängde lite smått
  • Maly

Måste berätta om kompisens dotter. Vi var på dop i kyrkan och dottern hade lite svårt att vara tyst. Pappan säger till dottern att man inte får prata och dottern sätter sig ner och är tyst. 

Men när prästen börjar prata så ställer sig dottern upp och pekar på prästen och säger, "TYST". Jag kunde inte hålla mig för garv! 

• knyzzel
    Maly skrev 2010-06-28 11:56:56 följande:
    Måste berätta om kompisens dotter. Vi var på dop i kyrkan och dottern hade lite svårt att vara tyst. Pappan säger till dottern att man inte får prata och dottern sätter sig ner och är tyst. 

Men när prästen börjar prata så ställer sig dottern upp och pekar på prästen och säger, "TYST". Jag kunde inte hålla mig för garv! 
    hahahahaha... så gullig.... Jämställt ska d ju vara
Svar på tråden Våra barns kommentarer som vi inte glömmer :)