Inlägg från: Österbotten |Visa alla inlägg
  • Österbotten

Jag längtar till jul!!!

I kväll blir det glöggpremiär för att fira far. Glad Tänkte dessutom titta på filmen man fick med Amelia jul. (Borta bra hemma värst tror jag den hette) någon som sett den?

• Österbotten
    Koppkaka skrev 2011-11-13 19:04:05 följande:
    Japp.. Urusel. Sån där riktigt pinsam, jobbig film man bara vill stänga av hela tiden men pinar sig igenom pga att den har jultema :P

Vilken tur att man fått den gratis då. Skrattande
  • Österbotten

Muuulin skrev 2011-11-15 10:04:21 följande:
    Film med Amelia Jul!?
    Nån film fick inte jag, däremot 3 små tomtar :O

lalasmama skrev 2011-11-15 10:19:23 följande:
    Var inte filmen med i Amelia HÖST??
    Näe jag fick den med Amelia jul... Konstigt att dom gör olika. Nåväl tre små tomtar var nog en bättre gåva. Glad
  • Österbotten

Intog det första juleskumgodiset och insåg till min fasa (och lite till förtjusning) att jag numer förknippar dom med förlossning och BB. Jag födde barn i dec förra året och åt juleskum hela förlossningen. Skrattande

Var på Ikea och toysrus igår och inhandlade julklappar. Insåg att de börjat spela julmusik i butikerna så julstämningen höjdes lite. Glad  

• Österbotten

Tänkte göra kalender och julkort på nätet, någon som vet vad leveranstiden brukar ligga på för sånt?  

• Österbotten
    bustösen skrev 2011-11-20 19:22:10 följande:
    vi beställde från vistaprint, där kunde man välja leveranstid och ju snabbare desto dyrare =) 
    Bra att veta om det blir panikbråttom. Glad 
  • Österbotten
    VildVittra skrev 2011-11-21 13:42:49 följande:
    Min man vill inte ha inomhus gran i år för våran 19 månaders lilla dotter är...ehhh helt fanatiskt på att ha sönder saker. Så vi kommer tydligen bara ha adventsgran ute.

Kan säga att jag och 7års sonen deppar.....

Har du nått tips på hur man får sin man att gå med på en gran inne i allafall?

Plastkulor....*gnäller lite* Vill ju HA gran inne med!

Alltså hon ÄR helt hysterisk...man kan inte lämna henne med nått en enda sekund...så är det demolerat.
    Jag VET hon kommer få granen i huvudet...men ....det är ju JUUUUUUUL!

Här är det samma visa. Vi har tänkt "fästa" granen i taket eller gardinstången så att den inte kan välta. Sedan har jag shoppat barnvänligt julpynt på ikea, mjuka filthjärtan, kartong tomtar o dyl. Dom var jättefina. :) Jag tänkte att då gör det inte så mycket om hon river ner pyntet eftersom det inte kan gå i tusen bitar eller innehåller farliga smådelar. Har inte riktigt löst problemet med belysningen ännu dock.  
  • Österbotten

Men hur är det med plastkulor, kan inte dom också gå sönder och bli vassa skärvor eller har jag missat nåt?

• Österbotten
    Flisan79 skrev 2011-11-21 18:53:30 följande:
    Nej gud nej. Klämmer man på dem så blir de buckliga (vet av erfarenhet). I det avseendet är de ju ganska ömtåliga, alltså att de blir förstörda men spela roll lixom ;-P

Vi satte idag upp barnens stjärna. Julen smyger sig in i huset. 

Då har man lärt sig nåt nytt. Glad

Här bakas det lussebullar men de ser lite skumma ut... Hoppas dom blir goda ändå.Obestämd  
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!