Inlägg från: Österbotten |Visa alla inlägg
  • Österbotten

Jag längtar till jul!!!

Är det nån som vet hur man håller julgröten varm under julmiddagen? Min man ska ha julbord för sin firma hemma och vi ska naturligtvis ha gröt till efterrätt men jag vill koka gröten innan gästerna kommer. Hur håller jag den varm? Kan man värma på den i kastrull eller ska jag sätta in den i ugnen?

• Österbotten

Annars har jag ett litet tips till alla med "klåfingriga" bebbar. Jag tömde sista hyllan på vitrinskåpet i köket och inredde en kombinerad  julkrubba/tomteland. In med bommull som snö, julkrubban med alla figurer och en massa tomtar, granar etc. Sedan hängde jag upp en ljusslinga ovanför hyllan.  Nu kan lillan se alla tomtar och figurer genom glaset utan att jag behöver vara rädd att hon gör illa sig på pyntet eller har sönder det. Glad  

• Österbotten

Var inne på Plantagen idag och där höll dom på att plocka fram alla julsaker. Tomte Stackars personal, jag stod och hängde över kartongerna samtidigt som de försökte plocka fram sakerna... Skrattande Dottern (2 år) var med och blev överlycklig av alla tomtar och glitter, verkar som hon ärvt min julentusiasm... Oskyldig

• Österbotten
    Cajza85 skrev 2012-10-07 13:37:00 följande:
    Österbotten: den ska finnas ute nu

Ska genast ut och kolla... Skrattande
  • Österbotten

Nu har jag bokat julbord med julshow på Grand Hotel i Stockholm 1 dec. Maken och jag ska få vår första barnfria date på 2 år! Hoppas och tror att det blir supermysigt. Tomte

• Österbotten

Jag och gubben har bokat julbord på Grand hotell första helgen i dec. :) Det var vår julklapp förra året och det var så mysigt att tom min grinch till gubbe ville göra om det. :)

• Österbotten

Behöver tips på julklappar till en 3 åring som dessutom fyller år i december. Behöver också tips på bra sidor där mak kan beställa leksaker o dyl. :)

• Österbotten

Har precis läst hemmets journals jultidning Jul och tradition. Såååå mysig! Rekommenderas starkt! :)

• Österbotten

Vi gillade inte delicatobolls glöggen. För söt och luktade sunkigt. Men jag gillar ju blossas cognac glögg bäst så det kanske inte är så konstigt att den söta inte passade mig. :)

• Österbotten
    Koppkaka skrev 2013-11-25 15:08:36 följande:
    Om någon här älskade Stjärnhuset (julkalendern) så finns den på SVTs öppet arkiv

Tack för tipset! Tokälskade den som liten! :)
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!