Inlägg från: MissFrost |Visa alla inlägg
  • MissFrost

Jag längtar till jul!!!

Woho, fyra månader kvar till julafton och hösten är på väg! Börjar att längta(läs längta mera) efter julen. Jag har inte börjat att handla några julklappar än, jag tänkte bl a handla lite på nätet när det är Black friday. Dotterns paketkalender har jag inte heller börjat att handla till ännu. Men jag vet på ett ungefär vad jag ska köpa....tror jag Vad tror ni det blir för smak på årets glögg från Blossa? Det borde snart vara dags för dem att avslöja årets smak. Hoppas den blir god i alla fall. Godaste hitills enligt mig har varit Clementin (2009), Arabica(2011) samt Yuzo& Ingerfära (2012). Jag har i och för sig bara smakat dessa samt förra årets Kråkbär som inte var så där jättegod

• MissFrost

Åh, mjuk pepparkaka är bara såå gott. Det brukar jag nästan alltid baka till min födelsedag,vilket är om några veckor. Så härligt att det börjar bli kyligare ute, jag är inte riktigt skapad för sommarvärme Ett tips till er som har någon hästtokig i er omgivning att köpa julklappar till. Lena Furberg som tecknar hästen Mulle i tidningen Min häst har gjort julgranskulor med Mulle på. Dessa kulor går att öppna och stoppa småsaker i, dessutom har hon gjort julmuggar med Mulle på samt med andra hästmotiv. Dessa och en hel del andra Mulle-saker på finns på denna hemsida : www.ponnypop.se

• MissFrost

Tycker inte heller att det lät lockande med årets smak på Blossas glögg. Jag håller mig till Per Mobergs glögg istället

• MissFrost

Så, jag kunde inte hålla mig längre. Jag har tänt ljusslingan som sitter utomhus (lät den sitta kvar uppe sen förra året) så mysigt nu när det blivit mörkare om kvällarna. Drömmer

• MissFrost
    Aniiee skrev 2017-09-22 20:11:59 följande:
    Mysigt.

Jag försökte tända ljusslingan i köket (för fan om den inte råkade sitta uppe sen förra året....) men den var stendöd. Jäkla billiga led-grejer där.... Måste köpa ny....

Då är du antingen i fel tråd, eller på väg mot bot om du håller dig här =P
    Ja jättemysigt :)

Aj då. Själv så var jag väldigt säker på att jag hade julgransbelysning som fungerade förra året. Men tji fick jag, hade tydligen slängt den då den var trasig och lyckades inte hitta någon ny. Så i början på detta år så skrev jag in i almanackan för novembermånad att ny måste införskaffas
  • MissFrost
    molly50 skrev 2017-09-24 20:19:29 följande:
    Måste nog också köpa lite nya ljusslingor i år.
    Hade ett par som gick sänder förra året,om jag inte minns fel.
    Sen har jag lite planer på att köpa någon liten snögubbe med belysning att ställa på balkongen.   smile1.gif
    Åh, det lät fint med lysande snögubbe Glad
  • MissFrost

Jag var med dottern inne på Rusta idag för att kolla in deras Halloween saker, döm min förvåning när jag såg att dem redan sålde julsaker. Det var i och för sig bara utebelysningar än så länge som fanns upp-plockat.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!