Inlägg från: MissFrost |Visa alla inlägg
  • MissFrost

Jag längtar till jul!!!

Woho,nu är det fyra månader kvar till julafton! Tomte

Ni som gillar godiset Polly( jag gör det inte trots att jag älskar choklad)släpps det en Limited edition: Polly Vinter med smak av Pepparkaka,clementin och julkola. 

• MissFrost

Kopierat från Blossas sida på Facebook: 

"Nu börjar nedräkningen till julen och avslöjandet av Blossas årgångsglögg! Den 11 september klockan 14.00 börjar vi resan mot årets destination här på Facebook. Var tror ni vi rest med Blossa 18?"

Hoppas att det blir någon god smak, jag är besviken på de senaste årens årsglögg. 

• MissFrost

Året smak av Blossa 2018: Limoncello och medelhavsörterna rosmarin, timjan och basilika.
    "– Glöggen är vit och har en tydlig citronkaraktär med en örtig bas där glöggkaraktären hålls nere. Örtigheten blandas lätt med glöggkryddorna så det blir en aromatisk smak i bakgrunden. Den är frisk och fruktig med citruskaraktär" sagt av Blossas Chief Blender Åsa Orsvärn. 

Vad tror ni om det?

• MissFrost

Det måste vara något fel på mig.Förvånad Jag var inne på Biltema igår för att handla en sak när jag upptäckte att dom hade börjat ta fram julsaker. Jag gick inte fram till den hyllan utan kastade bara ett snabbt öga när jag gick förbi. 

• MissFrost

Så det kan gå: jag handlade lite filmer från cdon häromdagen och köpte en Star Wars-film som äldste sonen skulle få i julklapp. Jag var helt säker på att han inte hade den sedan innan. Jag var t o m så säker på att han inte hade den så jag kollade inte bland hans filmer. Fick hem paketet idag från cdon, gick diskret och kollade i sonens filmhylla. Mycket riktigt där fanns filmen som jag trodde att han inte hade

• MissFrost

Jag är så väldigt taggad på denna jul som kommer att bli annorlunda. Jag och mina två kids ska flytta in till min särbo som har ett betydligt större hus än vad jag har, dessutom med en övervåning. Fatta vad mycket mera som jag kan pynta och som tur är så har han inget emot det. 😍

• MissFrost
    fluu skrev 2018-10-25 17:40:33 följande:
    Nu har jag bockat av precis alla julklappar och köpt en rolig adventskalendertill dottern. Nu lääängtar jag bara efter att få slå in dem, men det nöjet drar jag ännu lite på. Min familj har så normala önskningar förresten. Mormor önskar sig en hopfällbar säckakärra, makens systerdotter önskar sig en busskur(det kunde jag dock inte uppfylla, hon får Guiness rekordbok istället), mamma önskar sig en bänkdiskmaskin...

Nu leker dottern julmarknad och imorgon ska vi ha hjortronglögg och saffranskrans med mandelmassa och choklad till fredagsmys.
    Busskur? Det var en annorlunda önskning det
  • MissFrost
    fluu skrev 2018-10-26 17:15:18 följande:
    Tvingas man vänta på skolbussen i alla väder så ;)
    Hehe ja då förstår jag önskan Flört
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!