Inlägg från: MeraMia |Visa alla inlägg
  • MeraMia

Jag längtar till jul!!!

Suck... det känns så fel med värme och ljudet av gräsklippare när jag bara vill dricka varm choklad och se på julfilmer idag!

• MeraMia

Vi brukar göra Mozartkulor, knäck, saffransbröd, nån sorts tryffel och lite pepparkakor. Sen har vi även köpt godis som skumtomtar, Toffifee eller en Twistpåse på julafton. Sen kräver vi att mamma bidrar med chokladbiskvier. (Typ lika viktigt som julskinkan) Men dom är så goda så vi bara äter dom på jul och kanske nåt födelsedagskalas under året.

• MeraMia

Hittade detta på nån amerikansk sida men tänkte göra en svensk version till advent. Istället för äppelcider och den där vita kakan, vad det nu är för nåt, tänkte jag försöka mig på pepparkakor med sånt här rutmönster och servera med glögg. Vad tror ni, kan det funka eller flyter pepparkakssmeten ut för mkt?

• MeraMia

Har bestämt mig för att det måste funka! Nu är det bara att vänta tills dom börjar sälja pepparkaksdeg på Ica...Drömmer

• MeraMia
    Lunah skrev 2013-09-16 09:21:01 följande:

För alla legoälskare, hittade det coolaste legosetet jag sett nån gång (för lite större barn). Gräsligt dyrt (men går att köpa hem från amazon  mkt billigare). bokextra.se/produkt/15100/haunted-house-monst... Så himla häftigt och kan nog sysselsätta ett barn/vuxen rätt länge ;)

Ett till tips! Jag köpte Lego på Ellos förra året och passade på när jag fick ett bra rabatterbjudande, halva priset eller vad det var. Håll utkik för det kommer nya erbjudanden typ varje vecka.
  • MeraMia
    Livetäenbiltvättmenjaharencyckel skrev 2013-09-17 09:19:51 följande:
    jag har nu fixat klart sonens kalender. utförsäljning på lego hos coop, blandat med godis och några playmo gubbar/djur.

Men har sån ide torka på sambons kalender, förutom hobbit biljetterna då

Kalendern blev en succé förra året så skulle verkligen vilja lyckas i år igen....  tips någon?

Vet ju inte vad för typ av presenter  eller vilken prisklass du tänker dig, men här är några förslag:

Pocketbok
    Tofflor (roligare än strumpor)
    Tvättduk till bilen
    Slips
    Snus om han använder det
    Presentkort på fotvård eller massage
    Triss-lott
    Mobil-skal/case
    Kalsonger
    Hudvårdsprodukter
    Likör/whiskey/rom eller vad han nu föredrar

• MeraMia
    MammaMia74 skrev 2013-09-18 11:41:27 följande:
    Idag är det 97 dagar kvar till julafton. Jag firar det med ett glas Loka pepparkakor och en lussekatt. Jag längtar så till jul.

Skrattande
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!