Inlägg från: MeraMia |Visa alla inlägg
  • MeraMia

Jag längtar till jul!!!

Liljan77 skrev 2013-09-21 18:35:18 följande:
    Vad skulle ni ge en 7-årig pojke vart största intresse är sång o dans?
    Han spelar helst spel på fb när han ska spela själv.

Han har absolut dance på wii,har discokula o snurrande kula med blinkande lampor. 

Finns det inte karaokespel till wii? Då behöver du mic också.
  • MeraMia
    Neelah skrev 2013-09-29 19:13:36 följande:
    Jag bor nästan granne med tomten! www.wermlandstomten.com/

Jag med :)
    Har han butik i Halla? Trodde bara han åkte runt och visade upp sig i tomtekläder. 
  • MeraMia

Plågar mig själv genom att titta på såna här bilder... Galet sugen på julskinka!!!
  • MeraMia
    lalasmama skrev 2013-10-04 16:11:46 följande:
    Vad gör ni för foto-julkort i år?
    Några tips till en barnfamilj?
    Visa gärna era!
    Ska ta lite roliga / gärna annorlunda! foton på hela familjen alt bara på barnen eller både ock!

Jag tycker det är charmigt att ta kort från lite ovanliga vinklar. Om fotografen lägger sig på golvet och fotar uppåt på barnet, eller om barnen lägger sig i en ring med sina huvuden ihop och man fotar uppifrån.

Hade en antik kälke för nåt år sen och på den låg en fluffig vit filt, hade även slängt ut några vita filtar runtomkring och sen satt barnen på kälken. Supermysigt kort!

Kolla på www.pinterest.com och sök på tex "unique family photo" eller "christmas family photo" så hittar du massor!
  • MeraMia

Är övertrött och sitter och skrattar åt Nissene på låven :)
    Det bästa Norge åstadkommit, näst efter Ylvis.

">

• MeraMia
    LCG skrev 2013-10-19 09:18:23 följande:
    Tack! Vad snälla ni är  {#emotions_dlg.flower}

lalasmamma: hittade beskrivningen till pärlsnöflingorna här i tråden, det är Neelah som lagt ut en länk till sin sida där hon har gjort sånna. Kolla inlägg #8588 här i tråden

Håller med! Jättemysig blogg. Jag har lagt till den i min jul-flik på mina favoriter :)

Jag vill också åka till Poundland! Hmm kanske ska våldgästa min kompis i England... 
  • MeraMia

Ser fram emot att testa årets sill! Den är given på julbordet, och 2-3 sorter till förstås.

• MeraMia
    FrökenN skrev 2013-10-28 18:52:25 följande:
    Har precis lärt mig äta sill och föredrar de kletiga varianterna, senapsill är favoriter. Annars älskar jag lax i all slags former. Men det enda riktiga måstet jag har på julbordet är grönkålspaj med ädelost! Åhhh vad jag längtar efter det! Skrattande 

Grönkålspaj? Är det verkligen gott? Kan inte föreställa mig hur det smakar.
    Starbaby skrev 2013-10-28 19:02:30 följande:
    Gaaaah är den god? Låter läskig Förvånad
    Ingen aning. Men jag gillar sill, jag gillar ingefära och jag gillar lime, så det är inte omöjligt att jag kommer gilla denna!

• MeraMia
    Mallas skrev 2013-11-03 00:39:53 följande:
    Ni som julplanerar, vad är det som ni planerar in utöver julkort och julklappar? Julbak? Några traditioner som ni brukar ha?

Varannat år är vi halva familjen på julafton, och då brukar vi istället gå ut och äta julbord tillsammans någon gång innan jul. Det är mysigast på en herrgård ute på vischan. Aldrig i stan.

Har de senaste åren skänkt julklappar till Röda Korsets insamling. Det är faktiskt lite speciellt att slå in just de paketen.

Uppesittarkväll hos mina föräldrar, med bingolotto, knäck, skinksmörgås och det sista julstöket.

Jag och min syster brukar ha en dag med förberedelser inför advent. Vi börjar med att gå ut i skogen och plocka granris och mossa, sen gör vi fina grupper och dekorerar entrén ute. Är det tillräckligt kallt gör vi islyktor. Vi brukar även göra egna julkort och dekorationer. Baka och julgodis brukar vi göra någon vecka före jul.

Julshow i kyrkan, brukar va runt den 20 dec

• MeraMia

Sitter och letar julinredning på nätet, och Åhlens är nog favorit än så länge... Älskar den rödvita duken!

• MeraMia

Marlean skrev 2013-11-03 21:30:12 följande:
    Vet någon vart man köper den gammaldags klassiska oranga julstjärnan som går lite åt rött vid kanterna?

Denna kostar 49 kr på Åhléns

• MeraMia

Har flera förslag till årets julvärd på svt:

Maria Montazami
    Lill-Babs
    Fredrik Skavlan
    Pernilla August 
    Oldsberg och Hellberg
    Hanna, Kodjo & Martina från Morgonpasset i P3

Bryter reglerna lite med flera programledare :P   

• MeraMia

Jag har målat min ytterdörr grön och insåg hur fint det kommer bli med julkrans ????????????

Alla tycker att jag är galen när jag pratar om det nu, men jag vet att ni förstår mig ????

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!