Jag längtar till jul!!!
Här julstädar vi. I morgon kommer julgardinerna upp
Här julstädar vi. I morgon kommer julgardinerna upp
Nu är det julstädat och julgardinerna är uppe.
Astrids jul, Kalle och Karl-Bertil blir det för oss
Granen är klädd, tomtar utställda, julmaten förberedd eller färdig. Kvar är att lägga ut julklapparna under granen när barnen sover. Och sätta ihop pepparkakshuset barnen får dekorera i morgon.
Ja är det tomtar och sånt förstår jag dig Johan men det är sällan jag sett annat än ljusnät eller ljusslingor.
Jag sitter med Vår Julkokbok och ska göra en liten databas över recepten. Det jag för tillfället skriver är priset/portion och vad det skulle kosta att inhandla alla ingredienser.
Om NI fick tillgång till databasen, vad skulle ni vilja att man skulle kunna sortera efter? (kalorier? näringsinnehåll? GI?)
Om det går ihop för mig så är jag helt klart villig att dela med mig av databasen.
Jag älskar också julen!
Men nu börjar det bli svårare och svårare med julklappar. Dottern är 11 och sonen 8..
Hur gör ni för att haka på julstressen??
När julafton kommer brukar jag vara som en blöt fläck.
Jag skriver på en julklappslista året runt.
23e pynta huset och fixa den sista maten.
3de advent julstädning
2a advent julbak
1a advent julklappar och adventsstjärnor och ljusstakar
Helgen innan 1a advent julkort
Jag har också börjat med julklappslista så smått. I år blir den kortare då svärfamiljen bestämt att vi från och med i år bara ger klappar till barnen(tråkmånsar!) och vi har bestämt att dottern för det första inte ska bli lika bortskämd som förra året och eftersom vi flyttat och hon fått mindre rum så ska vi inte önska oss så mycket prylar till henne.
En bok är i alla fall redan inköpt till dottern och så funderar vi på en trehjuling så grannungen får ha sin i fred ;)