Inlägg från: lalasmama |Visa alla inlägg
  • lalasmama

Jag längtar till jul!!!

Erfdgt (eller vad det var ) Grattis!! första bebisen eller hur många barn har ni sen innan?

Jag vill gärna ha mer tips på presenter till
    Paketkalender!!

Idag fyndade jag böcker på loppis!! LasseMajas Detektivbyrå 7 st för 5:- /st! (de kostar ju 100-150:- /st nya!!! perfekt till min 8 åring!! blev så glad hihi

• lalasmama

Jag tyckte det va lite kul med det svarta jul temat i 101nya idéer så jag har köpt en burk med skol-tavel-färg och ska testa!!

• lalasmama

Tips på julfilmer för barn: de fem legenderna (om Jack Frost, jultomten, påskharen, sandmannen och tandfen!) riktigt bra!
    PolarExpressen! Om en pojke som åker och hälsar på tomten! Jättebra!
    Mysiga och spännande filmer!
    Sen finns det en mysig film om när Nalle Puh och hans vänner hjälper en liten ren att rädda julen. Jättesöt för mindre barn. Vet tyvärr inte exakt vad den heter..

Nån som har andra tips på julfilmer för barn?

• lalasmama

Erfdgt: åh hur gör du den juliga likören, låter som en rolig annorlunda julklapp

Nån annan som har roliga, annorlunda julklappstips på saker man gör själv?

• lalasmama

Vi träffas några stycken (syskon och kusiner) och pysslar och fixar bl.a. just julklappsetiketter klipper och klistrar..
    Fina papper, stämplar, klistermärken, stansar, tags, pennor m.m

• lalasmama

Angdev: kex, ostar, skinka/korvar, frukt, grönsaker.. Glögg, kaffe, te..
    Mysigt med buffé där man plockar vad man gillar!
    Till efterrätt: kanske buffé där oxå.. Med tex ostkaka, saffransrispudding och ris ala Malta ,Saffransbullar, pepparkakor och julgodis m.m
    Ingen lär bli besviken eller gå hem hungrig..

• lalasmama

Tipsa mig om bra jullåtar och julskivor!!
    Mina tips är: EMD, Ronan Keating (spec. River) och Peter Jöback (spec. Änglar i snön)

• lalasmama

Vilka är era favorit-köpe-pepparkakor?
    Mina är Nyåkra (rosa rund burk!) klart bäst!!
    Spröda, tunna mörka och god smak!!

Min mamma och jag gjorde ett test med några andra billigare sorter.. Minns inte vilka nu, men de andra var sååå äckliga, vi spottade ut!! Blää.. Konstig smak, torra..

Så nu blir det bara Nyåkra för oss (eller hembakta!!)

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!