• ABC123

Lurad, vad gör man?

Jag har två barn tillsammans men en man som jag lämnade för ett par månader sedan. Han tog detta väldigt hårt och är fruktansvärt arg på mig.

Vi levde tillsammns i sex år och visste allt om varandra, hade varandras lösenord till bankdosor osv.

Nu har han haft umgänge med barnen och skulle lämna dom igår. Problemet var att han kom förtidigt då jag inte var hemma, han visste när jag skulle komma hem. Han hade då bara öppnat och gått in. (Han har kvar en nyckel som han vägrar lämna ifrån sig)

Han var som vanligt sur och arg, lämnade barnen och sa att allt hade gått bra. 
    Nu idag när jag loggar in på min bank ser jag att han har länsat alla mina konton. Fört över alla pengarna till sig!!
    Han har alltså rotat balnd mina saker, startat min dator och loggat in på MIN bank men MIN dosa!
    Jag fattar ingenting, jag studerar men har ändå kunna skrapa ihop lite pengar som jag sparat för att kunna göra något roligt med barnen i sommar.
    Som tur är hade hyran hunnit dragits men jag har inte en krona till mat! Vad fan gör man? 

Jag har gjort en polisanmällan och kontaktat min bank. Banken säger att dom inget kan göra då pengarna redan är godkända och överförda. 

När jag ringer mitt ex svarade han att dom pengarna tog han för sveda och värk för att jag inte längre vill vara en familj, sen slängde han på luren i örat och stänge av telefonen.

Jag är helt utom mig, kan inte tänka klart, hur kan man göra så? Gråter.

• Svar på tråden Lurad, vad gör man?
  • BillyX
    Gulletroll skrev 2010-06-28 19:31:05 följande:
    Hela ts ton känns väldigt desperat. Många av inläggen slutar med;

-men hur fasen ska jag kunna betala tillbaka?

-Jag har 50 kronor kvar i plånboken

-just nu inte ens mat för dagen

Mkt tjat om barnen hela tiden. Känns som ts använder sig av barnen ....

Usch, luktar illa.
    Fast det är ju hennes problem nu, att det fattas pengar.
    Anonym skrev 2010-06-28 19:34:52 följande:
    Tja, vad ska man säga?