• Sensa

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Jag joinar också om det är ok?
    -79 som väntar första.

Skall på inskrivning på tis, den BM vi talade med trodde jag kunde vara lite längre gången än min egen uträkning så jag avvaktar och ser vad det blir för datum, men mitten av mars ligger nära.

Jag mår faktist bra. Inget illamående längre, ingen molvärk (annat än vid lite ansträngning) och bröstvårtorna ömmar inte heller lika mycket nu.
    Däremot är jag enormt trött, hoppas det skall släppa snart.

Sensa

• Sensa

Quirall, det låter riktigt jobbigt.

Jag är oerhört tacksam för att jag bara var lite illamående 1½ vecka. Hoppas det lugnar sig för dig snart!

• Sensa
    Tussan30 skrev 2010-08-03 16:19:39 följande:
    ultraljud på torsdag.. jätte nervös...
    Det går säkert jättebra!
    Vi skall göra ett på måndag för att fastställa hur långt gången jag faktiskt är.
    Virriga jag har inte koll på sådant som datum osv ;)
  • Sensa

Oj, jag har nog väldig tur då.

Jag var lite illamående i ca 1½ vecka, det var det som föranledde testet för min del. Sedan dess har jag bara varit lätt illamående om jag blivit hungrig.

Hoppas det lättar för er.

• Sensa

Vi skall göra första UL på måndag.

Känns som om det är tomt där inne, känner mig "normal". Tom tröttheten håller på att avta :)

• Sensa
    Minea skrev 2010-08-06 21:30:47 följande:
    Visst gör man. Därför är det skönt att få se att det verkligen finns någon där inne. Lycka till på måndag!
    Tack, tack :)

Om allt ser bra ut, så har jag planer på att köpa en bok där jag kan berätta om livet innan lillen kom, och klistra in lite bilder.
  • Sensa
    Minea skrev 2010-08-07 15:32:17 följande:
    Det är ju en jättebra idé! Jag har tänkt samma tanke men inte kommit längre. Köper du någon färdig som det bara är att klistra in i eller gör du en egen?
    Jag tänkte köpa en färdig, någon måtta får det vara på pysslandet :)
    Däremot blir det nog en med svarta blad. Har även tänkt köpa några roligare pennor till.
  • Sensa
    Quirall skrev 2010-08-08 13:51:45 följande:
    mår inte så bra längre, vet inte om jag kommer kunna jobba i morgon, eventuelt åker jag dit en stund och försöker, jobbigt bara att om det inte går måste jag försöka få tag på en läkare som kan sjukskriva mig igen och det var ju inte så lätt sist gång :(
    Trist att du mår så dåligt.
    Nu får jag lite dåligt samvete för att jag gnällde igår kväll under konserten och på hemvägen.

Hoppas du kan få vara hemma och vila upp dig.
  • Sensa
    Quirall skrev 2010-08-09 13:00:21 följande:
    Haha inget att ha dåligt samvete över, jag får också dåligt samvete ibland när jag gnäller, jag är ju faktiskt gravid och har förhoppningsvis ett friskt och starkt litet knytte där inne, det finns ju de som inte har sådan tur! Men mår man illa så gör man och då måste man få klaga lite ibland.
    Jo det förstås :)

Idag fick vi se vår räka för första gången.
    Vi blev tillbakaflyttade ganska mycket. Kommer illamåendet som ett brev på posten igen nu då eller?

Vi fick beröm för att vi hade en så väluppfostrad räka som så fint visade upp sig från sin bästa sida så BM kunde ta alla nödvändiga mått osv utan knot :)
    Nytt BF blir 19/3 -11.
    Vi skulle hållt oss till vår egen uträkning och inte den som BM på inskrivningen kom fram till ;)
    Vår egen visade nämligen BF 18/3 -11 medans hon ville ha det till 4/3 -11 ;)

Knyttet är hela 1,7 cm stort, imponerande storlek, och hjärtat slog starkt och snabbt :)

Så idag inhandlades boken och första anteckningen är noterad :)
  • Sensa
    Niiskuneiti skrev 2010-08-10 21:29:09 följande:
    Jag är i v14 och ska göra en sån bok. Jag pysslar en hel del så jag tänkte göra en själv (med sån där spiralbindning) och sedan fylla med tankar, bilder etc och dekorera. Jag använder mig nu av en kalender som jag snyggat till med fint papper, dekorationer och sådant. I den skriver jag ner allt möjligt som händer och sker :)

Har hört om dem som går till fotografen när de är gravida och jag har tyckt att det är en fin idé, men jag är inte personen som skulle fota mig själv om jag inte var gravid....
    Jag kommer faktiskt ta egna bilder, men någon fotograf annat än vänner kommer jag inte gå till :)

Jag fick tag i en med vita blad, så det får bli det, men hade helst velat ha en med svarta.

Hade också tänkt ha både text och bilder i, som berättar om allt möjligt som händer på resan. Har även tänkt göra en liten presentation av oss två, föräldrarna :)
Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011