30+ som väntar första barnet i början av 2011
Tack för de uppmuntrande orden :)
Men skulle inte påstå att det är en helvild bebis, oftast är det inte så dramatiskt.
Ska införskaffa ett par nya jeans tänkte jag.Hej alla!
Har hållt mig undan ett tag, vågade inte läsa mer på fl sedan jag skrämde upp mig rejält efter det att oron tog ordentlig fart. Men idag har vi varit på RUL och sett att allt står rätt till så nu hoppas jag kunna tänka lite mindre och bara njuta av att jag har det såpass lätt :)
Någon mage har jag inte ännu direkt, men den kommer väl snart explodera. Har dock ökat lite i vikt och varit iväg och inhandlat ny BH bland annat. Blivit bredare om höfterna också, så jag har tänkt komma iväg mer på promenader och simning framöver.
Det var så skönt att se att allt stod rätt till med liten efter all oro jag känt! Allt såg bara finfint ut och det är jag jätteglad över :)
Var övertygad om att jag inget hade kvar och att kroppen bara inte fattat, men så var alltså inte fallet!
Anledningen till varför jag inget känt heller, är för att jag har en tjock och fin moderkaka i framvägg så det dämpar rejält. Fick se flödet till och från navelsträngen också :) Är ju jättefascinerande att de små liven inte trasslar in sig alldeles i de där!
Shoppa har blivit kul!
Unnade mig en ny kofta efter RUL idag och kikade in trosor men jösses, man såg ju ut att drunka i dem! Det får nog bli vanliga hotpants ett tag till tror jag, bara en större storlek.
Ngn som vet var man kan få tag på jeansleggings för mammor?
H&M har inte mycket har jag sett.
Det får räcka med den nya BH:n jag köpte i helgen.
Jag som i vanliga fall har en B-kupa (och tycker det räcker gott) fick mig en chock när jag insåg att den C-kupa jag inhandlade kommer bytas ut inom en rimlig framtid.
Jag hoppas de går ned i storlek sedan :) Vill ha mina vanliga bröst, dehär är ju bara ivägen :)
Igår var lillkråkan så kvällsbusig att vi båda kunde ligga och titta på magen och se hur h*n bökade runt där inne! 
Var hos BM igår, kl åtta men det visade sig att vi hade fått fel tid.
Var så trött och arg på morgonen att jag glömde ta den riktiga tiden så jag får väl ringa och fråga antar jag.
Tror jag måste kolla upp både järnvärde och blodtryck.
Inatt fick jag yrsel när det var två timmar kvar att jobba, det var inte roligt. Var gång jag lyfta armarna så kändes de kraftlösa och yrseln satte igång.
Blev även lätt illamående samtidigt.
Jag hoppas det kommer snart, de första rörelsena! Jag är inte lika orolig iaf som jag var innan RUL :)
Magen har tom växt lite, men det är fortfarande ingen som tror mig på jobbet när jag säger att jag nästan är halvvägs.
Har däremot blivit bredare om höfterna istället.
Inte kul alls. Men det går ju att jobba bort sedan.
Hej alla!
Jag är verkligen fasligt dålig på att uppdatera mig här märker jag :)
Idag var vi hos BM och fick lyssna på hjärtljuden :) Allt lät väldigt bra (men högt, det var ingen dålig volym inte ;))
Kul för sambon att få känna sig lite mer delaktig än bara genom UL.
Jag har äntligen börjat känna också!
Det var ingen tvekan förra veckan. Jag lade mig som vanligt på magen för att sova, men det var någon som inte alls tyckte det var ok och började böka runt rejält!
Nu när jag "vet" hur det skall kännas, har jag insett att jag har känt tidigare men inte velat tro på det eller tagit det för tarmrörelser.
Spännande är det iaf! :)
Vi kollade även blodtryck idag vilket var bra. Järndepåerna var också bra tydligen, men hon vill att jag skall börja med en tablett varannan/var tredje dag just för att inte tömma depåerna under graviditeten, men egentligen skulle jag inte behöva ta dem för depåerna räcker hela vägen fram som hon sade.
Så min trötthet berodde antagligen på hormoner. Och anledingen till att jag får lite yrsel och blir kraftlös ibland, kan bero på att jag är känsligare för lågt blodsocker och kanske borde äta på varje rast istället för bara på två av tre.
Men allt vara bara så bra det kunde bli egentligen, både med mig och liten :)
Vägde mig idag också, och det var ju en mindre imponernade siffra, men jag ser det bara som ett riktmärke numera. Så länge jag mår bra är vikten inte avgörande.
Hittills känner jag mig pigg, men det är ju först om 1-2veckor som kroppen verkligen börjar dra extramycket järn..hoppas reserverna ska räcka.
Härligt att allt såg bra ut på kontrollen!
Hej alla igen!
Har haft lite strul med nät, mail och webläsare ett tag, men nu är jag tillbaka!
Skall läsa lite bakåt så jag uppdaterar mig!