• Sensa

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Rundabullar skrev 2010-09-01 11:13:43 följande:
    Välkommen Schkrutteplutt och grattis!Skrattande

Häftligt att din allergi är bättre Quirall! Min mamma blev gravid vid sin graviditet, så det är ju härligt att det kan gå tvärtom också, hoppas att det håller i sig efter graviditeten, det händer ju ibland. Glad

Vi kikade på en V70, men beslöt i våras att inte skaffa bil och vi kommer att hålla fast vid det så länge det går. Vi är med i en bildelsningsfirma istället, så våra krav på barnvagn är att den ska vara dämpad och bra att släpa på kullerstenar och av och på bussar och metro. Och liten och lätt att få in i de bilar vi lånar nu som då. En rejäl city-vagn av nåt slag. Vi har inte alls kikat på det ännu.

Härligt att din mamma blev gravid vid sin graviditet! :D
    Kanske hon blev allergisk istället? :)

Vagn har jag noll koll på. Jag vill bara att den skall vara lättkörd, även på grus, och smsidig samt inte alltför tung eftesom jag planerar att ta långa och många promenader sedan. Har en kompis som skall hjälpa mig med sådant sedan :)

Kattflickan skrev 2010-09-01 11:45:06 följande:
    Hej,

Vi har en scoda octavia som går på etanol, halvkombi, den är mellanstor, så jag tror en barnvagn kommer att gå in utan problem. Vi är väldigt nöjda med den faktiskt, innan hade vi en lite äldre audi, men jag föredrar skodan.

Har inte tänkt så mycket på barnvagnar och annan utrustning än, tänkte att efter vecka 13, efter ultraljudet vi gör för KUB'en så kan vi börja fundera på sånt. Då ser man om allt ser bra ut, hittills, och kan kanske börja planera lite mer. Däremot har jag börjat titta lite på blocket efter en sån där babykorg, på stativ. VI har ett rätt litet sovrum, så som det ser ut idag får vi inte in en spjälsäng. Då kan babyn sova i korgen de första 4 månaderna iallafall, sen kan man ju sälja den på blocket igen. Vi har ju en katt också så man vill gärna få upp babyn en bit från golvet, därför vill jag ha en korg med stativ. 

Vi ska kanske bygga om lite i sovrummet, slå ut kattvindar som vi har och då får vi lite mer plats och får nog plats med en spjälsäng. Det löser sig nog!

Millan

Vi funderade på en Octavia också. De senare modellerna är riktigt fina, men jag är volvoit i själ och hjärta så jag har svårt att se mig köra något annat :)

Vårt sovrum rymmer vår säng, en garderob och en stor byrå. Då står sängen mot väggen. Vi kommer inte ha plats för något alls utöver det vi redan har om vi inte byter ut sängen mot en mindre men med en karl på 120 kg muskler så krävs det lite plats. Vi kommer utrymma vårt datorrum och göra det till barnrum istället.

• Sensa

Kalaspuffan; grattis till ett bra resultat :)

Hejåhå; det var väl inte så dåligt? FVP rekommenderas väl först vid ett resultat på 1:200?

Vad menas med något förhöjt värde för din ålder?
    Jag är också 31 och gör KUB-UL nästa torsdag.

Skall bli så kul att se lite mer ingående :)

Nu är det nattjobb i två nätter som gäller, bara att bita ihop!

• Sensa

Jag känner mig inte heller så gravid, utan känner lite som dig Hejåhå. Kissandet och tröttheten finns kvar.
    Och magen växer ;)

Jag vet att det inte finns några garantier oavsett vilket resultat man får på KUB, men jag hoppas ändå vi får ett bra resultat.
    Tror det känns tryggast så.
    I annat fall kommer vi gå vidare med FVP.

Idag är jag i v 12+5.
    Har läst att det finns de som redan i v 14 har börjat ana sig till rörelser.
    Jag ser lite fram emot det med skräckblandad förtjusning :)
    Känns lite underligt att man har något som växer i magen, samtidigt som det faktiskt börjar bli lite spännande allt :)

• Sensa
    Nu är det min tur att bli förkyld...

Jättemånga på jobbet som varit förkylda i veckan och var hemma igår natt.
    Och sambon då.
    Inatt var det min tur att åka på det. Så trist.
    Så nu sitter man här med huvudvärk, rinnande ögon och en näsa lika stor som månen.
    Känner mig lite ynklig faktiskt.

Nu skall jag bränna skivor. Stereon i nya bilen tar inte MP3-skivor.
    Vad är oddsen liksom?

Ha en bra dag alla!
  • Sensa

Har också funderat på att köpa nya kläder.

Till jobbet har jag för det mesta träningsbyxor då jag ändå byter om varje rast, men när man skall iväg någonstans vill jag gärna ha leggings elelr jeans och de jag har nu passar inte så bra.

Var in på H&M i veckan men såg inte så mycket mer än tröjor och det har jag egentligen nog av.
    Måste köpa ny BH också och det avskyr jag att prova.

Skall iväg idag och ta en kik, sambon får stå ut ;)

Igår fick jag första kommentaren om magen av en kompis som inte sett mig på ett tag. Hon var en av de första som fick veta dock, så hon kollade väl extra noga :)

• Sensa

Rundabullar; låter som en toppendag onekligen med en massa härliga nyheter och energi :)

Får man fråga var du bor då det normalt inte finns pappaledighet?

Millan; känns det bra att ha berättat? Jag har berättat för min närmaste chef (och vissa få utvalda) och det kändes skönt att någon på jobbet vet hur det ligger till :)

Kalaspuffan; jag valde att berätta tidigt, men det var pga att jag var kallad till rehabsamtal angående min nacke och skuldra.
    Annars hade jag nog väntat lite. Jag ville vänta så länge jag kunde pga att jag enbart har vikariat, och när det är slut ligger jag nära till att få fast anställning pga att jag varit där så länge och jag vill inte att de skall kunna använda graviditeten som svepskäl för att inte förlänga.
    Nu vet ju dock min närmaste chef hur det ligger till iaf, så jag förväntar mig ingen förlängning längre.
    Vi får dock se hur det blir i nov med den saken.

• Sensa

Gjorde KUB-UL idag och allt såg bara finfint ut!
    Jättefina siffror fick vi också, ingen garanti men det känns ok :)

Vi fick även med oss två bilder hem :)

Nu skall jag försöka slappna av och släppa tankarna på att något är fel bara för att jag inte känner mig gravid och inte har några symptom.

Imorgon skall jag ev på shoppingrunda med en arbetskamrat, då skall jag nog titta på lite mer kläder tror jag :)

• Sensa

Tack!
    Ja det känns jätteskönt :)

Nu när man har bilder att titta på så känns det lite mer verkligt också :)

Jag jagar också upp mig ganska lätt. Eller ja, jag utgår alltid från det värsta, då kan det bara bli bättre :)

• Sensa
    Rundabullar skrev 2010-09-10 22:22:22 följande:
    Tack och lov såg allt bra ut och just nu känner jag stor ödmjukhet och tacksamhet över det. Var tvungen att lipa lite hos läkaren.Skäms Det tog en hel drös med bilder och en hel drös med olika blodprov, dem ska jag ringa efter svaren på om en vecka. Då får vi svar på KUB-testet också. De kör alla prover på alla, fast UL såg bra ut.

Vår läkare var trevlig och verkade kunnig. Inte en rolig typ eller särskilt pratsam och undervisande, men han svarade vettigt och vann både mitt och sambons förtroende. Så vi fortsätter och fick boka 3 följade besöken idag, ända fram till december. Skönt, eftersom sambon reser 1v varje månad, nu vet vi att han kan vara med.Skrattande 

BF blev 15mars.
    Vad kul, grattis!

Hoppas på lika fint resultat på KUB:en också då :)

Då har ni BF dagen efter mig :) Får se vem som hinner först ;)
  • Sensa
    Quirall skrev 2010-09-11 09:00:28 följande:

Måste klippa och klistra lite från en annan tråd jag skriver i, blev uppskakad efter en grej på jobbet i går, säkert bara jag som överreagerar pga gravidkännslighet men måste bara skriva av mig!

Det var iaf på jobbet och jag hade under flera tillfällen under dagen telefonkontakt med en mycket missnöjd kund, jag förskte förklara att jag gjorde allt för att hjälpa honom men att han inte gav mig stora chanser till det, han bröt en del när han pratade och extra mycket när han blev riktigt arg så vi hade lite kommunikationsproblem av den anledningen också, vid ett tillfälle ringde jag upp honom för att försäkra mig om att han hade möjlighet att ta sig till butiken igår eller idag om jag lyckades få fram en bra lösning för honom och ja det hade han, men på söndag var det försent för då skulle han flytta från landet och det skulle inte på något sätt gå att få tag på honom. Nåväl jag arbetade fram en lösning, han skulle få en helt ny vara som ersättning för den som han skickat in på reparation men som blivit försenad där, då blir han (igen) helt galen och säger att han absolut inte har någon som helst möjlighet att ta sig dit innan han skulle flytta, han kallade mig dum i huvudet och allt möjligt, jag försökte igen få honom att lugna ner sig och undrade hur jag skulle kunna hjälpa honom eftersom det var fredag eftermiddag och han vägrade lämna några kontaktuppgifter så vi kunde nå honom på måndag, till slut sa han (efter mycket om och men) "Okej, okej hur länge har ni öppet idag? Okej jag skall skicka dit någon okej, MEN det är ingen jag känner och jag har inget ansvar för dem eller vad som händer när de kommer dit okej!" Jag blev helt ställd och lyckades inte få en syl i vädret då han pratade högt och hetsigt hela tiden, tillslut fick sa han att jag skulle skicka mail till honom på måndag om en lösning på problemet, som inte var hans problem utan mitt, förstått!

Och givetvis har jag inte lyckats få tag på min närmsta chef eller regionschefen så jag har ingen aning om hur i glödheta jag skall lyckas få en bra lösning på det här, är ärligt talat rejält uppskrämd och tycker det känns olustigt att gå till jobbet idag, (man är ensam större delen av arbetsdan dessutom), ser för mig hur det kommer en galning och sticker en kniv i magen på mig, (alla rädslor numera handlar ju om att barnet skall skadas!) Drömde dessutom om det inatt, kom då någon galning till jobbet och hotade och höll fast mig och jag förskte på tusen vis slå numret till väktaren men kom inte fram, vaknade panikslagen av att jag grät och förskte skrika och hade sån hjärtklappning så det sprängde i bröstet lång tid efteråt, är så orolig för hur det påverkar barnet när man mår så!

Usch blev säkert väldigt rörigt och otydligt men var bara tvungen att skriva av mig detta, usch nu skall jag tvinga i mig lite frukost och sedan åka till jobbet :(
    Usch då vad otrevligt!

Jag begriper inte att folk skall vara så otacksamma hela tiden!
    Må så vara att han bröt på annat språk och det uppstod kommunikationsmissar, men att inte själv hjälpa till att finna en lösning är ju bara idiotiskt i ett sådant läge.
    Och sedan inte lämna kontaktuppgifter gör det ju stört omöjligt i princip att lösa!

Hade han tänkt att du själv skulle ta dig hem till honom med den aktuella varan då eller?!
    JAg blir så arg när jag läser sådant här. Folk idag är så extremt otacksamma och skall bara ha utan en tanke på andra.
    De som jobbar inom serviceyrken är inte människor för de flesta, utan rena maskiner som man kna skrika på bäst man vill. Det gör att jag ser rött!

Hoppas dagen iaf flyter på bra och det löser sig med allt!

Idag skall vi till Karlstad och se semi-finalen i Amerikansk fotboll. Skönt att ha en fräsch bil :)

Hoppas på uppehåll också och inte alltför blåsigt.
    Vill inte blir förkyld igen.
Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011