• Enanki

Barn på balkongen?!

Jag och min sambo tycker inte lika vad gäller om våran son får gå ut på balkongen eller inte, jag tycker absolut INTE att han får vara där medans min sambo lät honom vara ute där med sin snart åttaåriga storasyster (Vår son blir två år i höst)

Jag blir livrädd och då blir min sambo arg på mig och tycker jag är löjlig.. vi bor på tredje våningen så om han ramlar ner så skulle han nog dö..

Det står inget därute förutom ett bord han antagligen inte kommer upp på och att han skulle ta sig över räcket är väl 1% av 100 typ.. men tänk om hans storasyster lyfter upp honom.. eller så får dom med sig något ut som han kan ställa sig på.. jag vet inte..

Hur ska jag få honom att förstå att  det KAN hända något?

• Svar på tråden Barn på balkongen?!
  • Weyoun

Vår 4½ åring får inte gå ut på balkongen utan vuxen. Visst när de är 1 kanske det inte är så stor risk att de tar sig över räcket, men varför chansa, liksom! Tänk om...!

• Enanki

Fast som jag skrev tidigare så är hon inte så bra på att lyssna.. och hon är väldigt impulsiv av sig

• lokisse
    Enanki skrev 2010-07-01 16:45:43 följande:
    Fast som jag skrev tidigare så är hon inte så bra på att lyssna.. och hon är väldigt impulsiv av sig
    da kanske ni borde förbjuda balkongvistelsen för henne för da är ju risken mycke större att hon trillar ner hon kan ju klätra upp pa räcket i allafall till skilnad fran 1 aringen.
    Difficile est saturam non scribere
  • Weyoun
    Enanki skrev 2010-07-01 16:45:43 följande:
    Jag tycker du gör helt rätt. Och tänk om det skulle hända ngt och 8-åringen har har ansvaret. Tänk att hon får leva leva med de skuldkänslorna...nejdu jag hade inte heller låtit den lilla varit ute med henne.

För bådas skull!
  • Enanki

Nej jag vet ju att risken inte är så stor att han tar sig över själv, fast han är ju snart 2år.

Men tänk om storasyster får för sig att lyfta upp honom för att hon vill visa något utanför.. eller om hon kanske vill springa på toa och glömmer av att balkongdörren är öppen.. då kan han lätt hämta något att stå på på kort tid..

Jag blir alldeles förkrossad när jag tänker på allt som kan hända, och så blir jag arg sedan när min sambo blir sur och säger att jag är löjlig liksom.. :( 

• Lisun

Skulle inte släppa ut ett så litet barn själv. Och skulle inte lägga ansvaret på ett äldre syskon.

• Shadilly

Vi låter inte vår tvååring vara själv på balkongen, han fattar inte att det är högt upp och farligt. Kommer det en fin hund, en helikopter eller en traktor kan han mycket väl försöka häva sig upp på kanten för att kolla närmre.

Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Enanki

Nej, nog förstår hon att det är farligt för henne att sätta sig på balkongräcket.. hon är inte dum heller.. 

Men samtidigt förstår hon väl inte att lillebror inte förstår hur farligt det kan vara.. 

• Enanki

Jag tänkte att om det var många som reagerade här så skulle jag visa honom att det inte bara är jag som är löjlig..

• lokisse
    Enanki skrev 2010-07-01 16:51:50 följande:
    Nej, nog förstår hon att det är farligt för henne att sätta sig på balkongräcket.. hon är inte dum heller.. 

Men samtidigt förstår hon väl inte att lillebror inte förstår hur farligt det kan vara.. 
    hon är altsa inte dum men hon skulle lyfta upp lillebror sa att han kan ramlaut. hon är altsa utstuderat elak och vill ha ihjäl bror sin???
    Difficile est saturam non scribere
Svar på tråden Barn på balkongen?!