• Enanki

Barn på balkongen?!

Jag och min sambo tycker inte lika vad gäller om våran son får gå ut på balkongen eller inte, jag tycker absolut INTE att han får vara där medans min sambo lät honom vara ute där med sin snart åttaåriga storasyster (Vår son blir två år i höst)

Jag blir livrädd och då blir min sambo arg på mig och tycker jag är löjlig.. vi bor på tredje våningen så om han ramlar ner så skulle han nog dö..

Det står inget därute förutom ett bord han antagligen inte kommer upp på och att han skulle ta sig över räcket är väl 1% av 100 typ.. men tänk om hans storasyster lyfter upp honom.. eller så får dom med sig något ut som han kan ställa sig på.. jag vet inte..

Hur ska jag få honom att förstå att  det KAN hända något?

• Svar på tråden Barn på balkongen?!
  • Anneli68
    Enanki skrev 2010-07-01 16:51:50 följande:
    Nej, nog förstår hon att det är farligt för henne att sätta sig på balkongräcket.. hon är inte dum heller.. 

Men samtidigt förstår hon väl inte att lillebror inte förstår hur farligt det kan vara.. 
    8-åringar kan man prata med och förstår mycket mer än man tror. Ibörjan när jag släppte ut mina barn själva på vår balkong (de var i 3 och 8) stod jag och övervakade. Fick nog säga till några gånger vad man fick göra och inte göra och till slut visste de precis vilka regler som gällde.

Om balkongen bara är 1 x1 m så är lär ju barnen knappt kunna röra sig,
  • Weyoun
    lokisse skrev 2010-07-01 16:54:58 följande:
    hon är altsa inte dum men hon skulle lyfta upp lillebror sa att han kan ramlaut. hon är altsa utstuderat elak och vill ha ihjäl bror sin???
    Du bara vill att hon ska gå emot sin magkänsla eller?

Min dotter ville passa sin lillebror när hon var 15. ALDRIG! Hon älskar sin lillebror, men om det ex. ringer på dörren eller någon ropar på henne så tänker hon inte på att hon måste kolla honom. Hon är inte elak heller, men har asperger och är VÄLDIGT disträ!
  • Enanki

Jag förstår inte vad det du inte förstår lokisse?

Att hon är impulsiv, kanske lämnar honom för att gå på toa, glömmer bort att pallen hon tog ut för att sitta på kan lillebror ställa sig på sedan? Allt möjligt kan hända, även fast jag vet att risken inte är så stor så KAN det hända!

Att hon skulle sätta sig på balkongräcket skulle vara direkt livsfara och det förstår hon, men inte indirekta faror som kan vara både det ena och det andra..

• lokisse
    Viccy skrev 2010-07-01 16:58:33 följande:
    Du bara vill att hon ska gå emot sin magkänsla eller?

Min dotter ville passa sin lillebror när hon var 15. ALDRIG! Hon älskar sin lillebror, men om det ex. ringer på dörren eller någon ropar på henne så tänker hon inte på att hon måste kolla honom. Hon är inte elak heller, men har asperger och är VÄLDIGT disträ!
    öhh nej jag tycker att hon kan ta och lita pa sin sambo. men men hans magkänsla är ju inget att ha för han är ju inte mamma och kan inte tänka med mammahjärtat ...
    Difficile est saturam non scribere
  • Weyoun
    Enanki skrev 2010-07-01 16:59:04 följande:
    Jag förstår inte vad det du inte förstår lokisse?

Att hon är impulsiv, kanske lämnar honom för att gå på toa, glömmer bort att pallen hon tog ut för att sitta på kan lillebror ställa sig på sedan? Allt möjligt kan hända, även fast jag vet att risken inte är så stor så KAN det hända!

Att hon skulle sätta sig på balkongräcket skulle vara direkt livsfara och det förstår hon, men inte indirekta faror som kan vara både det ena och det andra..

Håller med dig!

Stå på dig mot mannen din,det gjorde jag.
  • lokisse

storasyster är inte ditt barn eller hur ts? det är en bonusdotter har jag rätt?

• Enanki

Ok, jag kan ge ett exempel på att hon inte lyssnar ordentligt vad gäller lillebror eftersom det är flera som tycker att man kan lämna över ansvaret på henne..

Vi har en sådan där stång i en dörröppning man kan dra sig upp i för att träna armarna, för att hon ska nå måste hon stå på en pall och vi har sagt att hon absolut inte får vara där och hänga och hoppa ner när lillebror är därunder för hon kan göra illa honom när hon ska ner, har nästan landat på honom en gång, men vänder man ryggen till är hon där iaf och lillebror under.. så jag VET att man inte kan lita på henne vad gäller sådana saker..

Jag vill ta ner den där stången också för att  hon inte lyssnar, fast den är iaf inte livshotande som balkongen är.

• Enanki

Och du är en biomamma som har barn som har en elak bonusmamma va? lokisse

• lokisse
    Enanki skrev 2010-07-01 17:06:03 följande:
    Och du är en biomamma som har barn som har en elak bonusmamma va? lokisse
    nej det har jag inte!
    jag har en dotter pa 2 ar en pa väg med samma man du och inga bonusar alls.

men hur var det nu det är inte din biodotter eller hur?
  • Enanki

Okej man kan ju alltid anta en massa saker i de här trådarna och du verkar ha dålig erfarenhet av bonusmammor, eller? eller ansträng dig inte att svara förresten

Om det är min biodotter eller inte hör inte hit, det är inte det tråden handlar om så lägg ner det där tack!

Svar på tråden Barn på balkongen?!