• Enanki

Barn på balkongen?!

Jag och min sambo tycker inte lika vad gäller om våran son får gå ut på balkongen eller inte, jag tycker absolut INTE att han får vara där medans min sambo lät honom vara ute där med sin snart åttaåriga storasyster (Vår son blir två år i höst)

Jag blir livrädd och då blir min sambo arg på mig och tycker jag är löjlig.. vi bor på tredje våningen så om han ramlar ner så skulle han nog dö..

Det står inget därute förutom ett bord han antagligen inte kommer upp på och att han skulle ta sig över räcket är väl 1% av 100 typ.. men tänk om hans storasyster lyfter upp honom.. eller så får dom med sig något ut som han kan ställa sig på.. jag vet inte..

Hur ska jag få honom att förstå att  det KAN hända något?

• Svar på tråden Barn på balkongen?!
  • lokisse
    Enanki skrev 2010-07-01 17:11:30 följande:
    Okej man kan ju alltid anta en massa saker i de här trådarna och du verkar ha dålig erfarenhet av bonusmammor, eller? eller ansträng dig inte att svara förresten

Om det är min biodotter eller inte hör inte hit, det är inte det tråden handlar om så lägg ner det där tack!
    ja da vet jag behöver inte fraga mer! inget svar är oksa ett svar.
    Difficile est saturam non scribere
  • Enanki

Vad lycklig du måste vara som löste världens mysterium, hahaha :D

• lokisse
    Enanki skrev 2010-07-01 17:14:41 följande:
    Vad lycklig du måste vara som löste världens mysterium, hahaha :D
    ja! och jag behöver inte ens känna mig trängd av en enkel fraga.
  • Shadilly

Okej, jag borde inte bli förvånad över att den här tråden kunde balla ur, jag har ju trots allt sett en tråd om barnvagnar urarta till gängkrig.

Men ändå. Shit.

Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Enanki

Men lyckliga du, detektiv och blir aldrig kränkt :D Bra där! Och om du tror att jag är kränkt så trodde du lite fel, men nu vet du iaf det :) Tycker bara det  är så onödigt att byta ämne när tråden handlar om det är farligt för barnen på balkongen eller inte..

• lokisse
    Enanki skrev 2010-07-01 17:23:30 följande:
    Men lyckliga du, detektiv och blir aldrig kränkt :D Bra där! Och om du tror att jag är kränkt så trodde du lite fel, men nu vet du iaf det :) Tycker bara det  är så onödigt att byta ämne när tråden handlar om det är farligt för barnen på balkongen eller inte..

vist kan det vara det men jag fragade bara av intresse att du inte klarar ut att man fragar nagot kunde jag ju inte veta innan.

du vill inte att han ska vara pa balokongen se till att han inte är det da.

är väll inte svarare än sa??

• Enanki

Om du har lässvårigheter är jag tacksam om du lämnar tråden, orkar inte förklara om en massa ggr vad jag skrivit förut som tex jag kom hem, barnen på balkongen i vardagsrummet och sambon i köket och diskade..

• Weyoun

Jag kan berätta en sak:

När min mamma och hennes 5 syskon var små, så skulle mormor tvätta.  Som vanligt så skulle de stora barnen ta hand om de små och det hade gått bra ALLA ggr innan. Well... de tyckte att deras 2-åriga tvillingsyskon skulle få se på utsikten på taket (8-vånings hyreshus) så de hävde upp de små över kanten på räcket för att de skulle se bättre.  De höll ett stadigt tag i benen och tänkte att det här klarar vi ju jättebra. Min mormors väninna råkade se dem och sprang ut och tog ner dem. Sen sa hon till mormor och hon omvärderade sitt beslut ganska mycket, om man säger så. Det kan hända saker, och på den tiden så hade man inte så många alternativ som man har nu. Så varför chansa om man är osäker!

• Enanki

Varför är du intresserad av mina familjemedlemmar? vill du veta om jag är ett bonusbarn också eller om min sambo har skilda föräldrar? jag kan ju dra upp hela min livs situation här för folk är uppenbarligen intresserad av sådant för att bedöma om det är farligt för barn på balkonger eller ej.. suck..

• lilja87

Jag tycker att du har rätt TS- stå på dig!! Man lämnar INTE barn med andra barn och förväntar sig att dom ska kunna passa dom ordentligt! Det är ju därför man inte är myndig förrän man är 18! Jag har en son som är 3 och han tar ALLTID sin lilla pall eller stol till fönstret eller diskbänken för att kika. Jättefarligt!

Svar på tråden Barn på balkongen?!