ModestyB skrev 2010-07-11 17:35:34 följande:
Läs igen:
"Däremot så är mina hundar givetvis kopplade och man kan som hundrädd eller allergisk välja att hålla avstånd."
Är man så hundrädd att man inte kan vistas inom 50 m radie av en kopplad hund så bör man överväga terapi och medicinering eftersom hundar är så vanligt förekommande.
Finns inga allergiker som reagerar så kraftigt på hund utomhus och säg 50 m radie.
Så jag får väl svara ja där:Genom att ha mina hundar kopplade och under ständig uppsikt och inte ta upp hela det offentliga rummet så tar jag det ansvar det åligger mig som hundägare och jag tar mig därför den självklara rätten att också kunna njuta av svalka och bad, trots att jag, gud förbjude, är hundägare.
Kan man inte förstå innebörden av en förbudsskylt och kunna respektera andra människor kanske man skulle överväga att gå om grundskolan?
Om jag går till en rökfri uteservering räknar jag med att slippa få rök på mig. Om jag går till en badplats där det är hundförbud så räknar jag med att slippa hundar. Om det inte finns badplatser för hundar är det något du får ta upp med din komun, men att säga: "Här kommer mina hundar, flytta på dig om du inte gillar dom" funkar inte i längden.
"Nej men alltså, det står 30 på den skylten, men min bil mår inte bra av så låga hastigheter så ungarna får hålla sig undan". Fungerar det i längden? Noppe! Respektera ALLA skyltar.