• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • Ankan1280

lilja1978: vet precis hur du känner och lider verkligen med dig!! Fick själv avbryta förra FET pga bildad äggblåsa. Hoppas och håller alla tummar för att mensen kommer snart och att nästa försök snart är igång och lyckas!! Kramar till dig!

• Ankan1280

Är nu inne på ruvardag 5 (efter FET) och känner absolut INGENTING! Det är kanske inget konstigt i och för sig, men man skulle ju gärna vilja ha något litet "tecken". Hade en så bra känsla om att det skulle lyckas denna gången. Efter första gången (IVF långa protokollet) tyckte jag att jag kände mig gravid...det var jag också även om det blev ett mycket tidigt missfall. Då kan det i och för sig varit hela IVFen som spökat (ömma bröst mm hade jag ju hela tiden). Vid första FET kände jag redan från början att det inte hade lyckats...och jag fick tyvärr rätt.

Någon som haft tidiga symptom (dvs. innan testdagen) vid FET? Eller någon som inte haft några symptom alls och ändå plussat?

Ja, jag vet att jag är otålig! Glad Men vill sååå gärna att det ska vara tredje gången gillt!

• honeybunny78
    Ankan1280 skrev 2011-01-24 13:12:13 följande:
    Är nu inne på ruvardag 5 (efter FET) och känner absolut INGENTING! Det är kanske inget konstigt i och för sig, men man skulle ju gärna vilja ha något litet "tecken". Hade en så bra känsla om att det skulle lyckas denna gången. Efter första gången (IVF långa protokollet) tyckte jag att jag kände mig gravid...det var jag också även om det blev ett mycket tidigt missfall. Då kan det i och för sig varit hela IVFen som spökat (ömma bröst mm hade jag ju hela tiden). Vid första FET kände jag redan från början att det inte hade lyckats...och jag fick tyvärr rätt.

Någon som haft tidiga symptom (dvs. innan testdagen) vid FET? Eller någon som inte haft några symptom alls och ändå plussat?

Ja, jag vet att jag är otålig! Glad Men vill sååå gärna att det ska vara tredje gången gillt!
    Håller tummarna för dig iaf! :) Är nog vanligare att inte ha symptom faktiskt... men förstår hur du tänker!
  • lilja1978

Tack; Ankan8012 och honeybunny78! Känns skönt att få stöd från alla här som man vet också kämoar med sitt och har förståelse för vad man går igenom, betyder så mycket!
    Och jag förstår dig Ankan8012, man letar så efter symptom och känner efter så man snart inte vet ut eller in. Mycket som spökar den tiden. Och sen är vi ju alla olika, vissa känner tidigt medans andra inte känner något alls.
    Jag håller ialla fall tummarna och hoppas att det går vägen för er!
    Jag blir snart själv knäpp av denna ovisshet och väntan... Så är man igång och hoppas sen faller tillvaron... Försöker inte ta ut något i förskott utan hoppas att det blir bättre nästa gång!
    Ankan8012, när du fick avbryta, kunde ni sätta igång igen efter nästa mens?

• Ankan1280

lilja1978: vi hade fått sätta igång direkt efter nästa mens om det inte hade varit så att juluppehållet tyvärr kom i vägen. Normalt brukar man inte behöva vänta en extra mens mellan FET.

• lilja1978

Tack, Ankan8012
    Har också hört det, men nu rekomendera de att jag skulle få mens nu och sen vänta ytterligare 1 och börja då.
    De sa även att resultatet inte påverkade om jag ville sätta igång redan på väntande mensen, vilket jag såklart vill. Blev också drabbad av väntan i 3 månader pga julstängt.

• Ankan1280
    lilja1978 skrev 2011-01-24 14:14:21 följande:
    Tack, Ankan8012
    Har också hört det, men nu rekomendera de att jag skulle få mens nu och sen vänta ytterligare 1 och börja då.
    De sa även att resultatet inte påverkade om jag ville sätta igång redan på väntande mensen, vilket jag såklart vill. Blev också drabbad av väntan i 3 månader pga julstängt.
    Konstigt att de rekommenderade det om det nu inte skulle göra någon skillnad. Tycker att du ska göra det som känns bäst för er...tror att det blir bäst! Hur många eskimåer har ni i frysen?
  • lilja1978
    Ankan1280 skrev 2011-01-24 15:02:42 följande:
    Konstigt att de rekommenderade det om det nu inte skulle göra någon skillnad. Tycker att du ska göra det som känns bäst för er...tror att det blir bäst! Hur många eskimåer har ni i frysen?
    Tycker jag med, de sa bara att man rekomendera det men det gjorde ingen skillnad på resultatet inför insättning så då sa jag att vi kör med en gång!
    Vi har 4 st i frysen, så jag hoppas att det lyckas nästa gång!
    Är du på ditt 2:a frysförsök? Hur många har ni i frysen?
  • Ankan1280
    lilja1978 skrev 2011-01-24 15:18:40 följande:
    Tycker jag med, de sa bara att man rekomendera det men det gjorde ingen skillnad på resultatet inför insättning så då sa jag att vi kör med en gång!
    Vi har 4 st i frysen, så jag hoppas att det lyckas nästa gång!
    Är du på ditt 2:a frysförsök? Hur många har ni i frysen?
    Kör på bara!! 4 st i frysen är jättebra...hoppas att det är 4 guldägg!

Ja, detta är frysförsök nr 2. Så nu har vi bara ett kvar i frysen.
  • Lilla Hönan

Ankan8012: Min erfarenhet är att vid mitt första ivf så kände jag mig gravid o fick symtomer men det slutade i tidigt mf i v.8. Andra ifvet så kände jag ingeting och där låg en lien spratalnde bebis vid vul i v.11 hos rmc så det behöver inte betyda något dåligt att du inte känner något nu.
    Håller tummarna för dig!

Svar på tråden RMC Malmö del 14