RMC Malmö del 14
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
Vid ÄP idag plockade dom ut 14 ägg. De ska ringa oss i morrn så vi får veta kvalite o befruktning.. Det gjorde så fruktansvärt ont! Trodde jag skulle dö :S är det normalt att blöda mycket (och "klumpar") efteråt? Ligger däckad i soffan :(
Grattis Junie :)
Nu är det avklarat och du är ett steg närmare målet:)
Själv blev jag lite rädd för smärtan nu.
MIn smärt tröskel är tydligen inte så hög men men
Junie; kul att det blev så många ägg, nu håller vi tummarna!
Idag på ultraljudet var min slemhinna endast 5mm, så nu har jag fått plåster som ska hjälp till med det!
Någon annan som har erfarenhet av det, hjälpte det? Och i så fall hur mycket tjockare blev det?
Känner mig rätt ensam med detta, har inte hört om någon som fått det innan... Hoppas bara att det hjälper nu!
Glömde säga att plåstert heter Estradol, någon som fått detta??
Lilja: vill bara ge dig lite pepp o hopp inför ditt fet. Vi gjorde 3 färskförsök utan att lyckas men fick 9 till frysen o med dem blev jag gravid alla 3 gångerna!!! Så för oss ville frysisarna fästa bättre än färsk. Kroppen är ju mer i balans efter ett frys än färskt. Sitter här nu i v37 så du ska absolut ha massa tro på detta frys, sen det med akupunktur! Tror starkt på det. Öresundskliniken har ju fina resultat från sina pasienter som kör akupunktur tillsammans med ivf. Så massa lycka till! Till ni andra!!! Kämpa på! De ska banne mig gå... Trots motgångar så ge inte upp!!!
Junie: grattis till de 14 äggen! Hoppas att de har hittat bra "partners" under natten och delar sig fint. Hoppas även att du mår bättre!
Lilja1978: hoppas slemhinnan växer till sig! Ditt första FET?
Själv ska jag på VUL på måndag och kolla slemhinnan. Hoppas hoppas att jag inte bildat äggblåsa den här gången så att allt blir avbrutet igen.
(Mycket "hoppas", men det är ju det man måste när man är i IVF-svängen!
)
Snabb uppdatering; av de 14 äggen var 3 omogna och två blev inte befruktade, så 9 stycken ägg blev befruktade!! :D det blev full ICSI då spermakvaliten var kraftigt nedsatt. De ska ringa i morgon för att meddela om hur de delar sig och då kanske vi får tid för insättning. Jag är så otroligt nervös nu och vågar nästan inte vara glad samtidigt som jag är sjukt glad!! vill ni ha mer info kolla bloggen, jag håller mig kort här då jag mår dåligt just nu och ska vila...vill ju uppdatera er ändå!! :D hoppas ni har det bra allihopa! kramar
Tack bambi7, det blev jag väldigt glad för att höra! Hoppas vi har samma tur! 
Verkligen skönt att få höra alla det går bra för, man blir peppad och det inger hopp, tack!
Slemhinnan var 5mm, så det blev plåster och ska tillbaka på onsdag och mäta igen, hoppas...
Ankan8012, ja det är vårt första FET, hoppas vi har mer tur med det! Hoppas det går bra för dig med, lycka till!
Är så lättad över att allt såg bra ut på dagens VUL inför FET. Hade känts tungt med ännu ett avbrutet försök. Men oron fortsätter ju...nu måste embryot klara upptining på torsdag!
Väntar:
Minimjölk: 26år, försök nr 1, väntar på FET
jagochjohan: väntar på att starta IVF
MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
Kiwi10: 28år, väntar på icsi3
Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
Teecee: 30 år, väntar på ICSI 4
Björneochsnigel: 29 år,syskonförsök, väntar på FET2 i februari
Tårtan: 33 år, Väntar på försök nr 4 efter 1 IVF och 2 FET.
Camaro: 35 år, Väntar på försök nr 5 efter 1 IVF och 3 FET (2 missfall)
Sprayare:
Sprutare:
Junie: 26 år sprutar Puregon, VUL nr1 (av 3) 10/1, ÄP v.3
Metta: IVF 2, startar Suprefact 22/12, startar Menopur 4/1, VUL 11/1, Menopur + Puregon till VUL 2 17/1, ÄP v. 3
Knaprare:
Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9
Äggplockning:
ET:
Ankan8012: 30 år, FET 2, ÅF 20/1
Ruvare:
Barnatro10, försök nr 3. ÅF 8/9, TD 21/9
Gravida:
bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
Ivf10 25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
Snuttelina 30år: BF 3/12
TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11, 7/11-10 föddes Malte
ITM: BF 12/12 Den 12/12 föddes lilla TUVA!
77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
Vi ska bli fyra: 39 år IVF 1, BF 4 Mars 2011
Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011
FiaLotta 27 år. FET1 efter 2 ICSI. BF 6 maj 2011
Hemlighetsfull_84 Icsi 2. BF 8 maj 2011
Kruxis försök 1, FET. VUL 14/10
Bdmc 32 år: IVF 2, BF 7 Juni 2011
StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF 2, BF 6 juni 2011
Suck försök nr 1, VUL BF 26 juni 2011