RMC Malmö del 14
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
Är mer än 1 vecka tills jag ska testa...31 januari. Du?
Är mer än 1 vecka tills jag ska testa...31 januari. Du?
) igår...så nu är det den eviga väntan.
) igår...så nu är det den eviga väntan.Tack, det hoppas jag också.
Vid FET (frozen embryo transfer) fortsätter man med hormoner även efter insättningen (progynontabletter=estradiol och Crinone vaginalgel=progesteron).
Så du tar en spruta per cykel för att få ägglossning och sen kör ni på hemma i sovrummet? Rätt tolkat? 
Vid FET (frozen embryo transfer) fortsätter man med hormoner även efter insättningen (progynontabletter=estradiol och Crinone vaginalgel=progesteron).
Det var ju betydligt mer än en spruta!! Och mycket kontroller. Då är du förmodligen också en av de som personalen på rmc känner igen...på gott och ont. Hur många gånger har ni försökt?
Ja, vi började med ivf direkt...eftersom vårt problem förmodligen (?) beror på en manlig faktor.
Det var ju betydligt mer än en spruta!! Och mycket kontroller. Då är du förmodligen också en av de som personalen på rmc känner igen...på gott och ont. Hur många gånger har ni försökt?
Ja, vi började med ivf direkt...eftersom vårt problem förmodligen (?) beror på en manlig faktor.
Var på ultraljud för 3:e gången idag, slemhinnan va bara 5,5 mm så vi fick avbryta vår behandling... 
När jag får min mens nästa gång ska jag börja med tabletter progynon och plåster Estradot. Detta var vårt första frysförsök och vid färskförsöket var slemhinnan 9mm. Hoppas verkligen att det blir bättre inför nästa försök...
Just nu känner jag mig så uppgiven... När jag frågade läkaren om det inte blir bättre nästa gång sa han: då har vi problem... Samtidigt har han varit med om detta tidigare och det har hjälpt men han kan ju aldrig ge några garantier. Nu vill jag bara att tiden ska gå och att det lyckas nästa gång.
Frågar igen om någon här har varit med om detta, att slemhinnan är för tunn??