• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • barnatro10

Hej Maria8201!

Vi skrev om det härromdagen... läs gärna där å se om du hittar mer info, det är fler i samma situation som du, men jag tror det är 12 206 kr för ett frysförsök iallafall. Vet tyvärr inte vad det kostar om man ska betala hälften, men det blir säkert något liknande.

Hoppas du finner ditt svar...

• saramariasofia

Hej alla!
    jag längtar så efter att få starta IVf fösök nr 2...räknar dagarna hela tiden.
    det är så svårt att koppla av och tänka på något annat.

• björneochsnigel

Hej och tack för alla välkomnande
    Ni skriver en hel del om poång. Vad innebär dessa poäng? Det fanns inte när vi var där sist..

• camaro

Hej björneochsnigel, välkommen från mig med :)

Man får inte ett visst antal försök längre utan 6 poäng.
    Ett IVF kostar 2 poäng ett frysåterförande 1 poäng.
    -Vi har gjort ett IVF och fick då även embryo till frysen, nu ska vi göra ett FET= har sen förbrukat 3 poäng
    Misslyckas vi, så har vi 3 poäng kvar.
    3 poäng räcker till 3 frysförsök (om vi har i frysen dvs) eller ytterligare ett komplett IVf och ett FET...

(Har man 1 poäng kvar bara och vill göra komplett IVF får man betala halva kostnaden själv.)

Är du med?

man lever på hoppet!
  • Metta

Äntligen! Min mens har kommit vilket betyder att vi har ett startdatum. Känns väldigt annorlunda att bli så glad över något som har varit så negativt laddat innan. Varje mens har varit ett misslyckande men nu är det något positivt! Ska försöka hålla den här positiva andan framöver men det kommer väl säkert jag få äta upp... ;)

Lägger till mig i listan.

Väntar:
    Teecee: 30 år, ICSI 3, start 26/9
    jagochjohan: väntar på att starta IVF
    MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
    Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    Kiwi10: 28år,  väntar på icsi3
    Camaro: Väntar på FET efter MF på IVF1
    Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
    Karinsara 31 år: Väntar på försök  nr 2, förhoppningsvis i oktober
    björneochsnigel 29 år, väntar på FET, start i oktober
    Metta: IVF 1, spraystart 29/9

Sprayare:

Sprutare:
    Smulans: ICSI 1, Suprefactstart 5/9
    Ankan8012: 29 år, IVF/ICSI nr.1, Suprefactstart 12/8, Puregon 30/8, VUL 6/9+10/9
    Bdmc 31år, IVF nr 2. Suprefactstart 16/8, gonal-f 31/8, VUL 7/9+11/9
    StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF/ICSI 2. Gonal-f 1/9, VUL 8/9 + 11/9

Knaprare:
    Kruxis väntar på FET, VUL 27/8
    Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9

Äggplockning:
    Bdmc 31år, IVF nr2, Prel. ÄP 14/9
    Ankan8012: 29 år, IVF/ICSI nr.1, ÄP 13/9

ET:

Ruvare:
    Barnatro10, försök nr 3. ÅF 8/9, TD 21/9

Gravida:
    bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
    Ivf10  25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
    Snuttelina 30år: BF 3/12
    TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11
    ITM: BF 12/12
    77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
    väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
    Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
    Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
    Vi ska bli fyra: 39 år IVF 1, BF 4 Mars 2011
    Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011
    FiaLotta 27 år. FET1 efter 2 ICSI. BF 6 maj 2011
    Hemlighetsfull_84 Icsi 2. BF 8 maj 2011

• Kruxis

Hej hopp!!

Har nu varit ruvare sedan den 2/9, känns spännande. Har varit utomlands och skingrat tankarna en hel del faktiskt, men nu hemma igen och känne rinte av så mycke. Käne rnog mest att jag har inbillningssymtom typ illamående på morgonen och lite spänningar i mensmagen.
    Har testdag på måndag 13/9. Första dagen efter semestern, är ju livrädd att man ska få en skit start efter semestern. Måste försöka ta mig ifrån jobbet och ta blodprovet, känns lite knivigt försat dagen och allt men vita lögner är ju tillåtna i detta läget.

Undrar hur tidigt ni andra testat er hemma med vanligt gravtest. Är det någon som gjort det dagen innan och fåft plus?Är ju bara dag 10 el 11, vet inte riktigt hur man räknar.
    Är så nyfiken och tror jag skall göra ett i morgon bitti, men är så himla rädd för svaret!!!!

Välkommen hit alla nya och alla lycka till, till er.

Jag har nu förbrukat ett av mina sex poäng pga att jag inte fick något ägg återfört efter äggplock pga att jag blev överstimuleard. De drar bara poäng när man fått återinfört ett embryo.

Väntar:
    Teecee: 30 år, ICSI 3, start 26/9
    jagochjohan: väntar på att starta IVF
    MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
    Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    Kiwi10: 28år,  väntar på icsi3
    Camaro: Väntar på FET efter MF på IVF1
    Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
    Karinsara 31 år: Väntar på försök  nr 2, förhoppningsvis i oktober
    björneochsnigel 29 år, väntar på FET, start i oktober
    Metta: IVF 1, spraystart 29/9

Sprayare:

Sprutare:
    Smulans: ICSI 1, Suprefactstart 5/9
    Ankan8012: 29 år, IVF/ICSI nr.1, Suprefactstart 12/8, Puregon 30/8, VUL 6/9+10/9
    Bdmc 31år, IVF nr 2. Suprefactstart 16/8, gonal-f 31/8, VUL 7/9+11/9
    StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF/ICSI 2. Gonal-f 1/9, VUL 8/9 + 11/9

Knaprare:
    Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9

Äggplockning:
    Bdmc 31år, IVF nr2, Prel. ÄP 14/9
    Ankan8012: 29 år, IVF/ICSI nr.1, ÄP 13/9

ET:

Ruvare:
    Barnatro10, försök nr 3. ÅF 8/9, TD 21/9
    Kruxis försök 1, FET 2/9. Testdag 13/9

Gravida:
    bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
    Ivf10  25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
    Snuttelina 30år: BF 3/12
    TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11
    ITM: BF 12/12
    77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
    väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
    Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
    Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
    Vi ska bli fyra: 39 år IVF 1, BF 4 Mars 2011
    Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011
    FiaLotta 27 år. FET1 efter 2 ICSI. BF 6 maj 2011
    Hemlighetsfull_84 Icsi 2. BF 8 maj 2011

• Millan14

Hej!!

Å välkomna alla nya som hittat till tråden!! Lite skoj att se att nya dyker upp medans de som lyckats med sina IVF:er faller ifrån lite å tittar in lite då å då! NU är det nya som hänger här inne å stöttar varandra!! Tråden går i arv till nya generationer :)

Maria 8201: Kan tyvärr inte hjälpa dig med det svaret. Kankse någon annan som vet!!?? Lycka till med ert nästa förösk när ni får starta med det!!

Alrua: Va tråkigt att du mår dåligt och att det inte blev något positivt besked denna gången heller! Hoppas att du kan finna tröst å styrka här i tråden till att gå vidare!

Man börjar med att bli utredda. Har ni blivit det? I vårt fall, konstaterades det att jag hade PCO, fick fördsöka få ägglossning med mediciner ett tag, men det funkade inte. Mannen fick lämna spermaprov för att se om hans sperma var av bra kvalite. Den läkaren som hjälpt oss så långt remitterade oss sedan till KK i Lund, där jag bland annat fick göra en sköljning av äggledare, för att se att där va fri passage osv. Sen efter det så remitterade de oss vidare till RMC i Malmö. Tyvärr tar hela denna proceduren tid, man ska testa en massa saker först, man ska vänta på provsvar å remisssvar osv. Sen har folk semester å så e de sjuka osv.
    JAg vet inte hur lång kö de har till RMC just nu, kanske någon annan som vet?? Det är olika då trycket är olika stort!

Hoppas detta är lite svar på dina frågor.Finns säkert andra här inne som kan komplettera el som har en annan historia, som de gått igenom. Det ser ju olika ut beroende på om de hittar en orsak till att man inte kan få barn, vad den orsak beror på el om de helt enkelt inte hittar ngt fel, men det går inte ändå!! All lycka till er!!

Karinsara: Hoppas tiden bara rinner iväg, så nu kan få starta snart!! :)

Metta: Grattis igen :)

Själv så e de nedräkning på ruvandet......tisdag em kommer domen!!! Funderade på att åka iväg å köpa ett gravtest idag, men gjorde det aldrig. Så behöver jag inte gå å vela på om jag ska testa el inte innan tisdag!

Hoppas ni alla har en fin lördag!! Styrkekramar till er som behöver det!!

• Alrua

Millan14: Tack så mycket för dina förklaringar.

Enda de sa till oss är att de måste ha min mans friskförklarad intyg (cancer) men läkaren sa att det kommer inte att ske inom 10år framöver men att RMC måste ta hänsyn till detta extrema läget och börja utreda oss och ge behandling tidigare.

De ska tydligen göra tester på mig också sen när det hela sätts igång.
    Men just nu förstår jag ingenting jag läser på nätet eller här allt från TD till poäng räkning.
    Men det kommer väl när det hela börjar.

Livet är en pina just nu men vad skall man göra.
    Måste tänka positivt.

Kramar på er

• Millan14

Alrua: Usch, låter som en jobbigt sits ni sitter i!! Å ingen som tar ansvar utan hänvisar er vidare el?? Förstår att det känns jätte jobbigt, hela den här kausellen plus din mans cancer!! Hoppas verkligen att ni kan få hjälp! HAr ni pratat med RMC?? Någo måste ju veta var ni ska vända er å börja denna resa!! Hoppas som sagt att ni får hjälp!!

Det är jätte mkt informtion nu i början, mkt man ska sätta sig in i å förkortningar man ska lära sig!! ( TD= testdag, den dag man ska till RMC för att lämna blodprov för att se om det blivit en graviditet) Men bara fråga, vi e här för att stötta å hjälpa varandra!! Jag va helt nollställd i början, jag kan fortfarande inte allt å har fortfarande frågor. Men jag tror inte att jag pallat mig igenom allt detta utan dessa trådar å dessa underbara tjejer som stöttar å hjälper en!! Ingen känner varandra på riktigt, men här inne e vi varandras största stöd å bollplank!! Här inne hittar man tjejer/par i precis samma sits, med samma längtan å samma frustraton å sorg!!

Så har du fler frågor, så tveka inte!! Styrkekram till dig!!

Kruxis: Va härligt det låter med semester!! Jag har TD på tisdag. JAg har funderat på att testa imorgon jag åxå, men drog ut på tiden till att åka å handla å nu e de försent :) Så det blir att hålla sig till tisdag!!
    Vita lögner är självklart en rättighet i detta!! Förstår  att du e rädd för svaret, jag med - skiträdd!!
    Håller tummarna för dig/er!!

Kramar alla!!

Svar på tråden RMC Malmö del 14